Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:14

casperrr schreef:
maar M en Z is iets héél anders dan mijn doodgewone simpele B proefje Knipoog

Even een vraagje na het halsstrekken; toen ik mijn teugels op maat maakte kreeg ik een 5, met als commentaar: "eerst je buitenteugel opnemen en dan je binnenteugel.'
hier had ik dus nog nóóít van gehoord en al die jaren dat ik wedstrijden rijd heb ik daar nog nóóít commentaar op gehad, mijn instructrice de Z2 heeft gereden vond het dikke onzin, haar man reed GP en die vond het ook onzin.
Klopt dit nou of niet? ik vond het wel zo vreemd... heb er nog nooit commentaar op gehad, in al die jaren niet...

Die ken ik ook niet?
Ik heb geleerd, teugels allebei in de rechterhand en met de linkerhand over de teugels naar voren gaan tot de juiste lengte en dan weer in twee handen nemen. Of klopt dat ook niet meer? Ik kan het maar beter weten voor ik weer start Nagelbijten / Gniffelen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:21

Gisteren een nieuwe definitie van 'spoort niet' geleerd.
Britt kan met haar pony niet rechtuit rijden over de AC-lijn (wordt al beter) maar ze komt al met een slinger op de AC-lijn en slingerd vrolijk verder Lachen
meestal op het protocol de opmerking: slingerd, af en toe een tip erbij.
Gisteren echter: 'spoort niet' als opmerking erbij

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:22

Urielle schreef:
casperrr schreef:
maar M en Z is iets héél anders dan mijn doodgewone simpele B proefje Knipoog

Even een vraagje na het halsstrekken; toen ik mijn teugels op maat maakte kreeg ik een 5, met als commentaar: "eerst je buitenteugel opnemen en dan je binnenteugel.'
hier had ik dus nog nóóít van gehoord en al die jaren dat ik wedstrijden rijd heb ik daar nog nóóít commentaar op gehad, mijn instructrice de Z2 heeft gereden vond het dikke onzin, haar man reed GP en die vond het ook onzin.
Klopt dit nou of niet? ik vond het wel zo vreemd... heb er nog nooit commentaar op gehad, in al die jaren niet...

Die ken ik ook niet?
Ik heb geleerd, teugels allebei in de rechterhand en met de linkerhand over de teugels naar voren gaan tot de juiste lengte en dan weer in twee handen nemen. Of klopt dat ook niet meer? Ik kan het maar beter weten voor ik weer start Nagelbijten / Gniffelen

Ja zo deed ik het ook! en toen kreeg ik een 5, ik wilde nog naar de jury gaan maar die was hem weer gepeerd... Scheve mond

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:36

Daar zijn het toch jury's voor ?
oke met die zwarte string.
ik zou dat er niet op zetten.
maar idd. dat lijkt niet ?
En witte bandages.
ik zou sobieso neit met bandages rijden.

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:39

Voor die zwarte string ziet er niet uit, maar vind het wel een beetje vreemd dat je dat op de coupon zet
Commentaar is wel fijn, als je er iets aan hebt natuurlijk
En je hebt ook altijd nog leuk commentaar Lachen

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:58

Op mijn protecol stond eens deze combinatie is niet klaar voor het l1 ga eerst maar oefenen.
Ik had al 9 punten in het l1 maar ze had er die dag geen zin in.
Toen ik in de l2 zat stond er een keer op mijn blaadje:
Amazone rijd paard naar de vernieling omdat ze op de volte van vijtien meter in contragalop sprong en ik haar daar niet gelijk uitkreeg ik ben altijd erg voorzichtig met haar en vond dit dan ook niet leuk ze heeft soms van die buien dat ze gewoon niet wil.
Ik weet nu de oorzaak ze vluchte altijd in de galop en er zat dus een wervel niet goed en daarom sprong ze soms verkeerd over in de galop en raakte dan in paniek.
Ze is naar de kraker geweest en gelukkig is het nu wel goed.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:54

Urielle schreef:
Anne_GTI schreef:
Achterwaarts moet geprononceerder.... Ben toch benieuwd wat de desbetreffende jury daarmee bedoelt. Iedereen hier uit de regio weet gelijk op welke jury ik doel. Clown

Maar niemand die tot nu toe weet wat ie nu bedoelt? Wat wil die beste man nou zien?

Met meer expressie (vloeiend en actief) neem ik aan. Wel een grappige manier om het op een coupon te zetten inderdaad! Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:02

cas schreef:
Commentaar jury:'' Je was verreweg de beste, maar dat andere paard sprak me meer aan''.

Wat moet je daar nu mee?

Zet 'm in je onderschrift; hij is GE-WEL-DIG!! Haha! Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:24

Urielle schreef:
Die ken ik ook niet?

zo heb ik het er bij mn leskindjes ook ingestampt idd!
die gingen zo friemelfriemel plukpluk de teugels bij elkaar rapen, heb bovenstaande manier ontelbare keren laten oefenen en ze doen het nu vlekkeloos
op coupons nooit meer wat zien staan over manier van teugels op maat maken, dus neem aan dat dit nogsteeds de goede manier is?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:26

Alane schreef:
Britt kan met haar pony niet rechtuit rijden over de AC-lijn (wordt al beter) maar ze komt al met een slinger op de AC-lijn en slingerd vrolijk verder Lachen

hij zal toch neem ik aan met "niet sporen" het niet met de achterbenen in het spoor van de voorbenen lopen bedoelen en niet dat de pony van je dochter een beetje getikt is Knipoog

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:39

Zaterdag had ik wedstrijd, L2, daarin moet je op de lange zijde middengalop tonen.
Staat er op mijn protocol, paard moet sneller niet ruimer! Clown

Vond hem heel grappig, misschien moeten ze tijdens de jurycursussen toch beter de begrippen uitleggen!
Laatst bijgewerkt door Yvette12 op 22-01-07 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:41

Yvette12 schreef:
Zaterdag had ik wedstrijd, L2, daarin moet je op de lange zijde middengalop tonen.
Staat er op mijn protocol, sneller niet ruimer! Clown

Vond hem heel grappig, misschien moeten ze tijdens de jurycursussen toch beter de begrippen uitleggen!

wat is er mis met deze uitspraak dan?? je paard ging dus sneller en niet ruimer...

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:42

nee, dat is het juist. Hij moest van haar sneller en niet ruimer!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:44

Ik denk dat Yvette het heeft opgevat als: Moet sneller en niet ruimer! Tong uitsteken je kunt het eigenlijk op verschillende manieren opvatten Lachen

edit: ja Tong uitsteken

maar sommige juryleden laten het zo opschrijven als commentaar, ipv hoe het verbeterd moet worden wat jullie verkeerd deden.. Of heb je na de tijd nog met haar gepraat??

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:50

Of de schrijfster had er de ballen verstand van!
Dan wissel je makkelijk iets om!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:51

niet echt een rare uitspraak, maar wel een geval van niet opletten. Ik reed een b proef op een onderlinge wedstrijd. Bij het afwenden en halthouden en groeten ging het nogal fout. Ten eerste was het nogal slingerig. En ten 2e had ik met mijn stomme kop met de verkeerde hand gegroet. Keek ik later mijn lijstje na, had ik voor dat onderdeel een 8 er stond achter uitstekend.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:52

De manier van teugels opnemen na het halsstrekken is met de nieuwe proeven vrij gegeven. Als het maar netjes en vloeiend gebeurt.
Helaas letten niet alle jury even goed op bij de bijscholingsavonden, de oudjes vallen volgens mij halverwege in slaap nu het voortaan in de kantine wordt gehouden Knipoog

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:12

Je kan het op verschillende manieren opvatten! Misschien schrijfster verkeerd opgeschreven. Heb haar nadat ik mijn protocol had niet meer gesproken! Maar stond nog wat commentaar waar ik bij dacht ???. Maar is en blijft een jurysport!

Over die teugels op maat maken, zoals hierboven al gezegd als het maar vloeiend gedaan wordt.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:14

Vandaag van een vriendin gehoord dat een jury van het weekend op haar eerste wedstrijd heeft gezegd 'Rij je tweede proef maar niet want je verspild er mn tijd mee' Nagelbijten / Gniffelen Vind dit persoonlijk echt niet kunnen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:17

asjemenou schreef:
De manier van teugels opnemen na het halsstrekken is met de nieuwe proeven vrij gegeven. Als het maar netjes en vloeiend gebeurt.
Helaas letten niet alle jury even goed op bij de bijscholingsavonden, de oudjes vallen volgens mij halverwege in slaap nu het voortaan in de kantine wordt gehouden Knipoog

Dat zouden ze misschien dan wel eens moeten doen!
Sommige mensen worden belachelijk afgezeken, dat doen ze weer wel, maar ergens goed opletten dat soms niet altijd!
Had er wel mooi een 5 voor...

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:19

Quidou schreef:
Vandaag van een vriendin gehoord dat een jury van het weekend op haar eerste wedstrijd heeft gezegd 'Rij je tweede proef maar niet want je verspild er mn tijd mee' Nagelbijten / Gniffelen Vind dit persoonlijk echt niet kunnen!

Jeetje dat is wel heel erg zeg! Kan je echt niet maken als jurylid, je kan het ook iets tacktischer zeggen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:15

Renske_ schreef:
Alane schreef:

hij zal toch neem ik aan met "niet sporen" het niet met de achterbenen in het spoor van de voorbenen lopen bedoelen en niet dat de pony van je dochter een beetje getikt is Knipoog

Dat zou je denken met die opmerking, alleen spoort de pony dus wel (loopt in het spoor) maar slingerd op de AC lijn, vooral het eerste stuk na het afwenden... of ze nu bedoelde dat de pony niet in het spoor liep van de AC-lijn, of echt denkt dat de pony gestoord is Clown

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:58

3 jaar terug tijdens een onderling b proefje stond er op mn protocol : Prachtig! volte in contra galop wow! (ze was gewoon in de verkeerde galop aangesprongen en ik had dat niet in de gaten)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:18

nu ik dat zo lees, vorig jaar was er hier in de regio een jury lid die wp kado gaf. Was er iemand die een volte 10m moest doen. Een 8, met als commentaar "te groot".

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:40

het is niet echt raar, maar meer een vraag.

Ik had zaterdag een B wedstijd, toen moest ik:
16. c-x halve grote volte rechts
17. x-a halve grote volte links

ik had voor 17 een 5, omdat ik 2 meter(ongeveer) te laat van mijn been wisselde.(dat snap ik nog)Maar mijn zusje reed ook B bij de zelfde jury zaterdag zij wisselde helemaal niet & ze had ook een 5. Eigenlijk verdiend ze dan toch lager of niet??