prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:17

Dan ben je gewoon dom bezig...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:19

joyce2 schreef:
Dan ben je gewoon dom bezig...

Misschien wel maar als je moet kiezen tussen geen les of les waar je minder tevreden over bent, zijn dat keuzes die je maken moet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:44

dat vind ik onzin. Dat kan een tijdelijk compromis zijn maar geen ehcte oplossing. Er zijn altijd andere mogelijkheden, als je het echt belangrijk vindt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:46

Hier in de omgeving zijn de goeie niet snel te vinden hoor. De pennymeisjes die les willen geven in overvloed maar voor de rest zijn ze niet te vinden. Niet die aan huis komen iig

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:47

Bij ons hebben we juist les in overvloed. ook al is er wel weinig plek. Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:48

daar zeg je er al iets bij met dat laatste.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:49

Tja als je geen vervoer hebt dan is dat snel einde verhaal he. Niet iedereen heeft de centen om een auto en trailer tot zijn of haar beschikking te hebben. Ik niet iig Vork Dus ben ik gebonden aan een pennymeisje (en daar geef ik geen geld aan uit) Of je moet tevreden zijn met minder....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:50

Ja maar er zijn wel intructeurs te krijgen maar die hebben een hoge opleiding waardoor het gewoon veel kost.
Daarom gaan de meeste mensen voor de wat ''normalere'' en deze zitten vaak snel vol.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:51

SteffiiY schreef:
Ja maar er zijn wel intructeurs te krijgen maar die hebben een hoge opleiding waardoor het gewoon veel kost.
Daarom gaan de meeste mensen voor de wat ''normalere'' en deze zitten vaak snel vol.

Ik hou dit soort dingen al lange tijd in de gaten en hier in de omgeving dus niet.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:54

ik betaal 42.50 voor 1 uur les
vind het ook heel erg veel want ik kan geen exstra les er bij nemen
als het niet goed gaat of iets...
maar ja ze geeft welg oed les dus ik heb het er voor over!
maar van mijn mag er zekker ook wat vanaf ! Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:56

MISTRAL94 schreef:
Tja als je geen vervoer hebt dan is dat snel einde verhaal he. Niet iedereen heeft de centen om een auto en trailer tot zijn of haar beschikking te hebben. Ik niet iig Vork Dus ben ik gebonden aan een pennymeisje (en daar geef ik geen geld aan uit) Of je moet tevreden zijn met minder....

ik snap heel goed dat je die keuzes maakt, maar het zijn dus wel de prioriteiten die je zelf kiest. Je kunt ook kiezen om eens in de zoveel tijd vervoer te huren en ergens te gaan lessen. Ik weet overigens niet wat je wil uitgeven en waar je woont, maar hier in de omgeving is er voor zeg maar 20 euro per half uur van diverse mensen echt goed les te krijgen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:02

Dan wordt het erg prijzig als je een trailer moet huren en een auto die het trekken kan om dan ook nog eens les te nemen. Ik heb geen geldboom in de tuin staan, misschien dat een ander dit op kan brengen maar ik dus niet.

Overigens keus die ik maak? Het geld is er niet dus ik heb weinig te kiezen lijkt mij Vork

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:03

MISTRAL94 schreef:
Dan wordt het erg prijzig als je een trailer moet huren en een auto die het trekken kan om dan ook nog eens les te nemen. Ik heb geen geldboom in de tuin staan, misschien dat een ander dit op kan brengen maar ik dus niet.

Overigens keus die ik maak? Het geld is er niet dus ik heb weinig te kiezen lijkt mij Vork

Het is jouw keuze hoe je het geld wat er is uitgeeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:07

Dat is natuurlijk dikke onzin wat je nu uitkraamt. Ik verdien niet veel, met de hoge vaste lasten van tegenwoordig blijft er erg weinig over. Maar als jij mij kan vertellen hoe ik meer over hou hou ik me aanbevolen. Bah wat ontzettend kortzichtig, helaas is mijn portemonnee geen bodemloze put, en betaal ik alles zelf zonder hulp van ouders/relaties oid

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:11

precies. Keuzes maak je zelf, dat bedoel ik. Je doet iets anders met je geld, jouw goed recht, en geeft het dus niet uit aan lessen.

Je voelt je aangevallen, dat is nergens voor nodig. En meer geld overhouden? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken dus daar kan ik niets over zeggen, maar mss kun je een kennis met auto + trailer vragen om voor je te rijden in ruil voor <vul zelf maar in>.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:13

Ja die optie heb ik ook al bedacht en mensen zijn nog weleens bereid hun trailer te lenen/verhuren maar een auto niet.

Nou dat ik me aangevallen voel, ik vind deze reacties ontzettend kortzichtig. Je krijgt een bepaald bedrag per maand binnen, wanneer de vaste lasten enz eraf zijn blijft er heel weinig over elke maand. De vaste lasten kom je niet onderuit dus hoezo keuzes?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:17

wil die kennis niet rijden dan voor je?

Tja, jij noemt het kortzichtig, wij geven aan dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen maar meer geld voor les. En ook vaste lasten kun je beinvloeden trouwens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:17

Nou laat ik dan maar de meest wijze zijn hier Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:20

dat is wel heel gemakkelijk Knipoog Nogmaals, als jij geen grof geld wil uitgeven aan lessen, moet je dat volkomen zelf weten. Maar het is wel erg simpel om te zeggen "ja dat kan nou eenmaal niet" en het daarbij te laten.

Ik hielp bijvoorbeeld regelmatig bij mijn crossinstructeur (paarden rijden etc), en dan keek hij regelmatig mee hoe dat ging. Ik heb jaren in Afrika gewoond, waar helemaal geen instructie op niveau bestond, en daar hielp een vriendin van me als ik bezig was. Verder nam ik altijd les als ik terug was in Nl, en heb ik ook wel eens videobanden opgestuurd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-10-08 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:21

Lielle schreef:
dat is wel heel gemakkelijk Knipoog Nogmaals, als jij geen grof geld wil uitgeven aan lessen, moet je dat volkomen zelf weten. Maar het is wel erg simpel om te zeggen "ja dat kan nou eenmaal niet" en het daarbij te laten.

*zucht* ik laat me ook elke keer weer in de verleiding komen om het te proberen duidelijk te maken.

Er is een verschil tussen willen en kunnen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:22

Je kunt mijn opmerkingen kortzichtig noemen, maar houd er dan wel even rekening mee dat ik ook jaren van een minimum inkomen heb moeten rondkomen. En dan leer je volgens mij toch heel snel dat het jouw eigen keuze is waar je je geld aan uitgeeft.

Maar goed, deze hele discussie is denk ik behoorlijk offtopic.
Waar ik wel in meega is dat duurder niet automatisch beter betekent. Ooit een keer les gehad van een vrouwtje wat 30 euro per uur vroeg, maar dat was ruk- en plukwerk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:25

MISTRAL94 schreef:
Lielle schreef:

*zucht* ik laat me ook elke keer weer in de verleiding komen om het te proberen duidelijk te maken.

Er is een verschil tussen willen en kunnen

maar als je echt wil, vind je een andere oplossing Knipoog En dat KAN echt Haha! , zie ook mijn edit en het bericht van Wendy. Ik snap wel wat jij zegt maar ik denk er anders over (net als met die BP Knipoog )
Heel ander ideetje. De ORUN kandidaten zoeken altijd ruiters voor de cursusavonden. Mss kun je met hen iets regelen voor vervoer?

@wendy
Dat ben ik met je eens. Maar andersom vind ik ook dat echte goede lessen meestal niet goedkoop zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:30

Lielle schreef:
@wendy
Dat ben ik met je eens. Maar andersom vind ik ook dat echte goede lessen meestal niet goedkoop zijn.

Meestal niet.
Maar ik heb een jaar gratis les gehad, goede les. Was van een meisje wat een ingewikkeld geval nodig had voor haar afstuderen. De deal was dat ze regelmatig foto's mocht maken en ons mocht beschrijven, daar tegenover stond dus elke week gratis les. En ze heeft echt goed geholpen.
Nu heb ik idd weer duurdere les, ook weer van iemand die ik erg goed vind. Maar dan niet elke week, maar om de week Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:30

Goh zit je dat nog steeds dwars dat hele bp gebeuren?

Waar ik woon hoor ik weinig tot geen mensen die naar de orun gaan, ook qua instructeurs zijn ze hier niet te vinden.
Ook heb ik in het verleden mogen ervaren hoe het is om afhankelijk qua vervoer te zijn (dit in de wedstrijden) Je gaat in overleg wedstrijden opgeven, dan en dan kunnen ze. Is het zover kunnen ze ineens niet meer. Maar je startgeld (in dit geval) kun je wel betalen.

Punt blijft overigens ook dat ik in deze omgeving geen instructeur gevonden heb, ja op de pennymeisjes na daar heb ik genoeg advertenties ed van gevonden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:35

Nou nee hoor, hoe kom je daarbij? dat zit me zeker niet dwars, dat zou te veel eer zijn Knipoog Ik herken alleen een patroon in de discussie en zulke dingen onthoud ik nou eenmaal Haha! Ook daar waren we het fundamenteel oneens over keuzes die je maakt (of voor je laat maken), en de consequenties die je trekt. Zat trouwens ook een financieel stukje aan, als ik het goed onthouden heb.

@wendy, in dat geval staat er een andere vorm van betaling tegenover. Super oplossing toch voor beide partijen, en dat is nu precies wat ik bedoel naar M94.