ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:25

Gefeliciteerd met je cursus verzorging Knipoog

Bij ons werd gemeld dat dit meer een soort aanvulling is op je kennis en niet echt verplicht. Maar ga het zeker wel toetsen Lachen

Was kennismakingsrondje, accommodatie bekijken, wat de bedoeling met het examen is, en met de lessen. Wanneer theorie en wanneer praktijk. Verder nog wat voorbeelden besproken met oplossingen ed.

Kortom: lekkere binnenkomer. Heb wel zin in volgende keer! Al zal het dan een stuk serieuzer worden Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:06

hier ook net terug van de eerste les!
gelijk een "goede' indruk door te laat te komen, was een naburig bush bush pad ingereden ipv afslag manege Clown
erg leuke avond, ben super tevreden met wat we te horen kregen en vond de eerste informatie best intressant. maar die 2 pillen van een cursusmappen Nagelbijten / Gniffelen my god.. das wel heeeeeeeeel veel!
en besloten na overleg dat ik van de dressuurrichting toch ga proberen om allround te doen. even springcoupons aanvragen.. veeeeeeel moed verzamelen en hopla.. een Tinker in de springsport introduceren Clown

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:39

Zooo, ik ben ook weer thuis. Die rot tom-tom dacht: Ach, ze is nog niet lang genoeg onderweg, laten we d'r met een omweg sturen.
Hier inderdaad ook flinke mappen, erg uiteenlopende groep, maar tot nu toe wel erg leuk. Al het één en ander besproken uit de mappen en volgende week komen de eerste paarden mee, ik ben benieuwd..

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:55

Waren genoeg die het niet echt konden vinden, en ook al was je er wel, waar dan naartoe? Knipoog

Die mappen zijn goed dik ja, ik had eentje geleend tijdje terug om gewoon even door te nemen, daar staat nauwelijks wat in vergeleken met dit!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:36

Zo druk als het topic eerst was, zo rustig is het nu...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:37

Ja, iedereen zo onder de indruk van de eerste keer? Nagelbijten / Gniffelen Ik moet vanavond. Gelukkig weet ik wel precies waar ik moet zijn. Dat kan in ieder geval niet mis gaan. Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 11:41

Leuk te horen die ervaringen van de eerste keer! Voor velen van ons gaat het vanavond van start Haha!

Ik heb de cursus verzorging gister half gekeken. Wel erg duidelijk en overzichtelijk, maar wát een penny pony niveau. Kinderen op manege's horen zulke cursussen te volgen, ik denk dat wij er weinig aan hebben. Ik hoop dat voeding en gezondheid interessanter is. Trouwens vette reclame iedere keer voor Harry's Horse Clown

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:07

mijn verslag van gisteren

iedereen keek een beetje de kat uit de boom de juf was het meest aan het woord
theorie moeten we vooral veel zelf doen
volgende week moeten er al 6 paarden mee dus twee groepjes van 3 van half8 tot half9 en half 9 tot half 10
dan even een pauze en dan de laatste kwartieren een samenvatting van het rijden en de les
wij doen de curses dus wat anders want wij moeten de paarden om de week meenemen en dan daarna theorie over het rijden
zij vind dat als we er allemaal veel met rijden en oefenen en vooral luisteren zijn dat alles beter blijft hangen (zeg maar)

ze vertelde ook dat als we toch zakten voor het rijden alleen dat je dan toch een papier kreeg van de basis
het niveua van de mensen was verschillend hopelijk hebben we een leuk groepje
we waren wel een jonge groep(dat vond zij dan normaal ligt het veel hoger met de leeftijd)
de oudste was 46 en dan allemaal tussen de 29 en 17
we hebben 13 personen in totaal in de klas
Knipoog

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:36

hoi dames

het zal wel weer aan mezelf liggen maar als ik inlog bij die curses die je van hun verplicht moet doen voor30 december
moet je betalen ofzo ik ga daar niet voor betalen !!! Boos! of snap ik het weer niet Bloos
geld klopperij Duivel

of kijk ik weer verkeerd kan iemand helpen Koe

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:47

wij mogen volgende weel ook de paarden mee nemen,
7 dames nemen hun paarden mee, Leur mag volgende week meteen mee
beginnen met en uurtje theorie, dan een uurtje 1ste groep en een uurtje 2de groep
Leur gaat dus om de week mee.
en idd 2 lekkere dikke volle mappen leerstof, hoofdzakelijk thuis leren.
vond het een leuke groep meiden, leeftijd ook verschillend, en hoop dus ook dat we veel van elkaar kunnen gaan opsteken en leren

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:51

ja goed lezen en niet verzilveren in je profiel he !! Bij bon verzilveren zet je je code neer.

Ik ben effe lamgeslagen door de 1e cursusavond. Inderdaad die 2 mappen...... Cool , maar ook dat je elke week in correcte rijkleding moet verschijnen en je examen in wedstrijdtenue moet doen.... Clown
Ik rijd geen wedstrijd en heb gewoon alleen een rijbroek en rijschoenen, dus kan nu dus 1 en ander gaan aanschaffen.
En dat terwijl ikzelf niet eens hoef te rijden.....
Het niveau lag hoog in ons groepje, ik zat ertussen als recreatieruiter die graag wil lesgeven aan kinders.... Clown
Maargoed, doe het voor mezelf en ga er uiteraard ook voor, maar eenmaal door het vreselijke weer terug toch nagedacht; is dit echt wat voor mij ????
Basis had ik wat anders verwacht, maar het enige verschil met de andere niveau's is dat zij zelf rijden....

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:54

ja ik had ook even die gedachtes hoor acacia
maar ben heel beniuewd als we gaan rijden misschien vallen sommige wel door de mand als je begrijpt wat ik bedoel
want sommige les gevers kunnen goed rijden maar het niet overbrengen op hun leerlingen en sommige kunnen niet rijden maar wel het inzicht hebben dus gewoon ervoor gaan Knipoog

dus ik moet die code noet in mijn profiel zetten maar bij die bon Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:04

sibbe schreef:
hoi dames

het zal wel weer aan mezelf liggen maar als ik inlog bij die curses die je van hun verplicht moet doen voor30 december
moet je betalen ofzo ik ga daar niet voor betalen !!! Boos! of snap ik het weer niet Bloos
geld klopperij Duivel

of kijk ik weer verkeerd kan iemand helpen Koe

Het is door de KNHS bij deze cursus 'gratis' aangeboden, maar dan moet je het indd wel voor 30 december hebben gedaan.

Wij ronden de eerste lessen de theorie af, of naja, dat doen we eerst zodat we daarna continu 3 lessen kunnen vullen met paarden. Correcte rijkleding was ook een must, maar over wedstrijdtenue bij het examen is nog niks gemeld. Neem aan als je gewoon aansluitende kleding hebt en een goede cap/rijlaarzen dat dat wel genoeg is? Maar een wedstrijdtenue heb ik wel al dus zal dat ook wel gewoon kunnen gebruiken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:04

acacia schreef:
maar ook dat je elke week in correcte rijkleding moet verschijnen en je examen in wedstrijdtenue moet doen.

Serieus? Moet je als je les staat te geven je rijkleding aanhebben? Ik was van plan om gewoon in mijn spijkerbroek te gaan. Clown Nou ja, zal het vanavond wel horen. Vorig jaar was de cursusleidster daar niet zo streng op, toen heb ik regelmatig mensen in spijkerbroek gezien. Leren rijlaarzen heb ik toevallig wel, maar witte rijbroek en jasje etc zal ik moeten lenen voor het examen, dat ga ik voor die ene keer echt niet aanschaffen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:12

Bij ons is het zo dat als je niet hoeft te rijden je gewoon goed mag inpakken, anders verkleum je, onze instructrice zei dat er dan altijd een rijtje Michelin-poppetjes in/naast de bak staan Tong uitsteken

Alleen als je moet rijden wel fatsoenlijke kleding (geen slobberkleren) en voor daarna even weer warme/droge kleren mee hebben!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:14

Leuke cursusleider (Marcel Counotte) en ook cursus zelf lijkt mij zeer interressant; qua rijden, pedagogie, en kennis van paard en ruiter.

Heb alleen net pas weer mijn kaak in de kom kunnen krijgen, nadat ik met verbazing zag dat tijdens de cursus 1 kandidaat doodnormaal haar telefoon op nam en het gesprek aanging... Beetje vaag, aan haar lichaamshouding kon ik niet opmaken (onderuitgezakt) dat ze op een dringend telefoontje zat te wachten, of iets wat spoed had. Maar verder leuke groep! Haha! Marjolein (Nacholein hier) ontmoet en nog iemand die ik ken uit onze wedstrijdkring.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:16

NoireIdylle dat meen je niet??? maar zei de cursus leider d'r niets over?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:35

Nou, hier een verslag van mij:
Gisteravond de vuurdoop gehad, ik wist immers niet precies waar ik aan was begonnen.
We kwamen bij de manege, kregen een korte rondleiding en daarna mochten we plaats nemen in een uber klein keetje waar net plek genoeg was voor 14 kandidaten en de instructrice.
Wij krijgen de cursus van Hilly Duivencate en iedereen die de cursus volgt heeft wat met paarden.
Uiteraard ook 2 dikke pillen gekregen. Wow!
Volgende week moesten er al paarden mee en heb me maar aangemeld, kan ik direct kijken of Joris geschikt is. Knipoog
Online cursussen wacht ik nog effe mee, kop is momenteel nog echt een gatenkaas...... Clown
Heb er iig erg veel zin in, leuke groep ook. Tong uitsteken

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:59

Nou ik ben benieuwd vanavond.. Haha!
@Vvalar: Ben jij wel eens op die manege geweest??
Je hoeft je theorieavonden toch niet in rijkleding?? :/

Ik heb die cursussen verzorging en gezondheid behaald ( ruimschoots Tong uitsteken ) verzorging was idd erg penny achtig... maar gezondheid was echt wel pittiger ( maar het zijn allemaal stellingen waar/niet waar dus dat is vrij simpel ) raad aan om aantekeningen te maken als je denkt, dit kan nog wel eens in de vragen komen en dan weet ik het niet misschien meer Tong uitsteken

Alleen voeding nog.. misschien doe ik die meteen vanavond als ik thuis kom dan kan ik ze meenemen vanavond naar de cursus Tong uitsteken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:06

Ja ik ben wel eens in Benningbroek geweest tijdens de kampioenschappen, die worden daar Indoor altijd gehouden. Is wel een ok accomodatie met een grote kantine en twee overdekte 20x60 rijbanen in één grote hal.
Ik ga vanavond denk ik niet in rijkleding. Weet nog niet, ga voor die tijd nog wel langs mijn paard dus zie het wel. Maar lijkt mij vanavond iig niet verplicht.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:21

Als er paarden mee genomen moeten worden is rijd kleding verplicht. Knipoog

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:27

Zowiezo is rijkleding verplicht Lachen. De ene cursusleider kan er iets makkelijker mee om gaan dan een ander, maar het is verplicht! Net als je examen afleggen in wedstrijdtenue!! Het staat wel erg mooi en chique!! Lachen. De paarden moeten dan ook gevlochten zijn Lachen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:31

Dan zal ik het nog leuker maken voor de mensen die denken dat het raar is om in wedstrijdtenue te moeten 'afrijden', je moet zelfs met je pakkie aan en je CAPPIE op lesgeven Haha! Haha!

Lessen altijd in correcte rijkleding verschijnen(gepoetst harnagement, normale kleuren, geen roze, etc Haha! Haha! ), eerste les waren de meesten bij ons gewoon in spijkerbroek, maar vanaf volgende week is dat ook weer voorbij, denk ik..

Vindt het trouwens wel apart dat je tegenwoordig verplicht 15 minuten springles moet geven, terwijl je alleen dressuur wil gaan geven... *maar goed, dat zal dan wel weer aan mij liggen*

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:32

oh jah, dat was ik nog vergeten Lachen. Cap idd ook!! Maar zeg nou zelf. Het ziet er super strak, chique en verzorgd uit Lachen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:33

BuenaVista schreef:
oh jah, dat was ik nog vergeten Lachen. Cap idd ook!! Maar zeg nou zelf. Het ziet er super strak, chique en verzorgd uit Lachen

Nou, die cap op met lesgeven, sorry, maar ik vind het er niet uit zien! Je bent dan net pipo de clown en vertel mij eens wat het nut is van een cap op je hoofd met lesgeven.... Correcte rijkleding, prima! Maar een cap??? *logica ontbreekt*