Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:56

@Cinzano: hier moet je juist na het groeten doorrijden richting de C, daarna mag je pas doen wat je wilt als je maar vóórbij de H of de M bent.
Weet niet hoe het bij de rest is, maar ik kreeg commentaar bij een proef toen ik ook direct na het groeten mijn paard de vrije teugel gaf en beloonde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:59

De proef is toch afgelopen na het groeten. Voor het volgende onderdeel "Bij A de bak verlaten" krijg je geen punten, dus ik zou het erg flauw vinden als jury's je afstraffen omdat je even beloond na het groeten voor het verlaten van de bak bij A.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:01

Ze mogen en kunnen je nieteens afstraffen als je na het afgroeten je teugels losgooit en je paard beloont!! Je proef is immers afgelopen na het groeten!
Ook langs de M of H rijden hoeft nieteens, bij wijze van mag je direct na het afgroeten je paard omtrekken en lijnrecht naar de A stappen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:02

maar ik rijd voortaan dus nu echt wel tot de H of de M, netjes de bocht door en alles, wil niet weer commentaar krijgen!
Toen ik dat deed kregen mijn 'fans'/bezoekers ook havle hartaanval toen ik dat ineens deed Bloos
dus ik rijd voortaan netjes door hoor!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

haha, ik ook en dat belonen laat ik voorlopig ook maar even wachten..maar toch zie je het bij de M en Z ruiters vaak gebeuren of mag het daar dan weer wel?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:05

Zoals ik al zei, het mag tegenwoordig in álle klasses!!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:07

nou in dat geval, zondag weer wedstrijd! even proberen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:07

maar M en Z is iets héél anders dan mijn doodgewone simpele B proefje Knipoog

Even een vraagje na het halsstrekken; toen ik mijn teugels op maat maakte kreeg ik een 5, met als commentaar: "eerst je buitenteugel opnemen en dan je binnenteugel.'
hier had ik dus nog nóóít van gehoord en al die jaren dat ik wedstrijden rijd heb ik daar nog nóóít commentaar op gehad, mijn instructrice de Z2 heeft gereden vond het dikke onzin, haar man reed GP en die vond het ook onzin.
Klopt dit nou of niet? ik vond het wel zo vreemd... heb er nog nooit commentaar op gehad, in al die jaren niet...

sjaaaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:09

Oke: nog een rare:

Mijn moeder moest een keertje schrijven bij een onderling wedstrijd. Komt er een meisje de bak in die best nerveus was , maar toch heel netjes reed: staat er op haar protocol:
1. Kijk niet alsof je moet poepen!
2. Je bent dieronvriendelijk

En dit moest mijn moeder dus opschrijven van die jury! echt zielig vond ik dat voor dat meisje!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:09

Succes zondag Nikita!

@Casperr; dat hoeft dus ook niet, maar vroeger was daar wel zo'n regeltje voor, wellicht was het dus een jury van de oude stempel??

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:10

dank je! en bedankt voor je antwoord Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:12

@Cinzano: hmm ik denk het... vond het wel heel vreemd
heb overigens 5 jaar geleden nog is een protocol terug gekregen waarop ze nog met halve punten werkten (onofficieel) dus ik: "jémig zeg Rolleyes dat is ook al een halve eeuw uit de running, wat wás dat voor een jury?' staat ie achter me Bloos ...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:13

En was hij zo oud Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:15

geen flauw idee, ben maar hard doorgelopen Nagelbijten / Gniffelen was allang blij dat ik dat proefje nog niet moest rijden maar dat ik hem al had gehad, was nog 2e ook Bloos

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:27

casperrr schreef:
heb overigens 5 jaar geleden nog is een protocol terug gekregen waarop ze nog met halve punten werkten (onofficieel) dus ik: "jémig zeg Rolleyes dat is ook al een halve eeuw uit de running, wat wás dat voor een jury?' staat ie achter me Bloos ...

Netzo als dat je het op wedstrijd met iemand over een paard hebt, en er niet zo positief over bent... Dan gaat die richting de ring, blijkt degene die naast je stond erbij te horen Nagelbijten / Gniffelen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:36

Tha-Niekje: dat ken ik Bloos heb ik ook eens gehad, maar ook als we het er positief over hadden Lachen

sjaaaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:37

Citaat:
Oke: nog een rare:

Mijn moeder moest een keertje schrijven bij een onderling wedstrijd. Komt er een meisje de bak in die best nerveus was , maar toch heel netjes reed: staat er op haar protocol:
1. Kijk niet alsof je moet poepen!
2. Je bent dieronvriendelijk

En dit moest mijn moeder dus opschrijven van die jury! echt zielig vond ik dat voor dat meisje!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:38

Casca schreef:
Tha-Niekje: dat ken ik Bloos heb ik ook eens gehad, maar ook als we het er positief over hadden Lachen

Gebeurt wel vaker... Als we het er positief over hebben vind ik het niet zo erg... dan maak ik ook wel eens een praatje met iemand die erbij hoort... Maar het is zo banketstaaf als je het paard afkraakt (of de ruiter)...
Maar ach, als ik met iemand op wedstrijd ben willen we ook wel even anderen kijken Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:08

ik heb dat soort dingen ook wel ens gehad hoor Bloos :
Bloos! oh kijk eens wat een lelijk paard daar!
vond het al zo vreemd dat die man naast me mij de hele tijd aankeek Bloos , het was de eigenaar... Nagelbijten / Gniffelen

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:11

Cinzano schreef:
Ze mogen en kunnen je nieteens afstraffen als je na het afgroeten je teugels losgooit en je paard beloont!! Je proef is immers afgelopen na het groeten!
Ook langs de M of H rijden hoeft nieteens, bij wijze van mag je direct na het afgroeten je paard omtrekken en lijnrecht naar de A stappen.

PRECIES!! dat klopt helemaal alleen zal de jury het niet zo fijn vinden als je je paard OMTREKT Haha!

Haarband

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:01

Ik had een keer echt supergoede middendraf en toen kreeg ik ; DIT IS GEEN MIDDENDRAF (en ja, ik had voor middedraf altijd heeeel goed)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:12

oversized schreef:
Cinzano schreef:

PRECIES!! dat klopt helemaal alleen zal de jury het niet zo fijn vinden als je je paard OMTREKT Haha!

Vandaar dat er staat 'bij wijze van' en dan nog, ze kunnen hooguit vermelden dat ze het liever anders zien, maar je erop afstraffen.... nee

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:23

Tha_Niekje schreef:
casperrr schreef:

Netzo als dat je het op wedstrijd met iemand over een paard hebt, en er niet zo positief over bent... Dan gaat die richting de ring, blijkt degene die naast je stond erbij te horen Nagelbijten / Gniffelen

oef, dat heb ik ook wel es meegemaakt. Dat paard liep ECHT niet, terwijl het meisje volgens mij best potentie had. Durf niet meer te zeggen wat er aan scheelde, maar weet alleen nog dat het gewoon heel erg slecht was. Dus wij stonden te kijken en zeiden dat tegen elkaar.
Stonden haar ouders er naast, die bleken dus echt een hele hoge dunk van da kind te hebben. Die waren laaiend.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:48

Cinzano schreef:

Wij hebben destijds de voorlichting over de nieuwe proeven gekregen en de man die er aan mee gewerkt had zei dat je zelfs in volle bokkende galop naar de uitgang mocht rennen en dat het niks voor je punten zou mogen uitmaken.. Dus klopt inderdaad Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:08

Anne_GTI schreef:
Anne_GTI schreef:
Achterwaarts moet geprononceerder.... Ben toch benieuwd wat de desbetreffende jury daarmee bedoelt. Iedereen hier uit de regio weet gelijk op welke jury ik doel. Clown

Maar niemand die tot nu toe weet wat ie nu bedoelt? Wat wil die beste man nou zien?

Dat hij met meer afdruk achteruit moet ofzo?