prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:10

Ik vind dat je niet kan zeggen: omdat je basis lesgeeft, moeten je lessen goedkoper zijn, basis lessen zijn ook ontzettend belangrijk. Het gaat erom dat je iemand gericht les kan geven en kan helpen met de dingen waar hij of zij moeite mee heeft, of je nou Z rijd, of nog helemaal niet kan rijden, je hebt gewoon iemand nodig die aansluit bij jou nivo en daar betaal je voor. Wel ben ik het ermee eens, dat als jij als intstructeur geinvesteerd hebt in diploma's/opleidingen en bepaalde kennis/kunde aan kunt tonen, je dan meer kan/mag vragen dan iemand die minder ervaring en diploma's heeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:17

Ik vind zulke bedragen dus genoeg voor de basis lessen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:43

en ik dus niet. Ik heb met alle paarden van dezelfde instructrice les, los van op welk niveau ze lopen. En als ik de kans heb, neem ik ze ook mee naar de clinics van Lucinda Fredericks, waar ik een veelvoud van dat bedrag betaal, ook al loopt bv Cobalt 'pas' L1. Juist bij het leggen van de basis is een instructeur met veel inzicht onontbeerlijk.

/add
dat is ook mede omdat ik het in alle gevallen ook zie als een investering in mijn eigen kwaliteiten. Ik vind het ook helemaal niet erg om veel te lessen op eigen kosten met het paard van een ander.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:46

helemaal mee eens ,k heb 2 jaar lang lessen gehad van 45 euro!!! en ieder jaar ging het wat omhoog!! ons mam vond het niet meer normaal toen gingen we naar iemand anders 25 euro nou met haar werkte het niet en nu ben ik bij de vriendin van mijn moeder het gaat echt goed en dat is 15 euro

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:21

Lielle schreef:
en ik dus niet. Ik heb met alle paarden van dezelfde instructrice les, los van op welk niveau ze lopen. En als ik de kans heb, neem ik ze ook mee naar de clinics van Lucinda Fredericks, waar ik een veelvoud van dat bedrag betaal, ook al loopt bv Cobalt 'pas' L1. Juist bij het leggen van de basis is een instructeur met veel inzicht onontbeerlijk.

/add
dat is ook mede omdat ik het in alle gevallen ook zie als een investering in mijn eigen kwaliteiten. Ik vind het ook helemaal niet erg om veel te lessen op eigen kosten met het paard van een ander.

Mee eens.
Ik krijg nu echt goed het hoe en waarom uitgelegd en leer na te denken over het rijden.
Ik heb ook met andermanspaarden daar veel tijd en geld in gestoken in de hoop dat het mij persoonlijk ook veel goede ervaring opleverde. Helaas ben ik niet zo'n makkelijke leerder wat paardrijden betreft, mijn lichaam wil vaak niet wat ik wil:P Maar heb er wel veel van opgestoken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:01

Duur is niet per definitie beter Knipoog Dus eigenlijk is het maar een vreemde vergelijking. Mensen gaan er zo snel vanuit dat als het maar een hoop geld kost het ook direct goed is en dat iets wat goedkoop is per definitie slecht is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:03

Niet per definitie, maar mijn ervaring is wel dat de betere instructeurs meer geld vragen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:13

Lielle schreef:

Idd, ik begin liever gelijk goed met de paarden, dan dat ik tegen de tijd dat ik moet beginnen aan de pirouette oid bij een instructeur uitkom die vervolgens twee jaar moet gaan steken in het verbeteren van mijn basis. Dan heb ik naar mijn idee toch ook jaren zinloos geld neergeteld.
Ik ga persoonlijk liever minder vaak naar een duurdere maar goede instructeur, dan vaker naar een goedkopere waar ik achteraf weer een hoop correctiewerk aan mezelf heb.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:15

Kortom dat stukje wat ik schrijf gaat voor jou op Urielle. Duur is goed en goedkoop niet Vork

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:20

Ze zegt toch een duurdere maar GOEDE ipv een goedkopere die minder goed lesgeeft. Dat heeft imo niets te maken met dat duur gelijk goed is... Ze geeft gewoon aan bereid te zijn meer te willen betalen voor iemand die erg goed les geeft en dat ben k met haar eens. Waarom 10 euro betalen voor lessen waar ik niets aan heb? Dan betaal ik liever 30 euro voor een les waar ik ontzettend veel van leer. Maar het beste zou natuurlijk zijn 10 euro voor een les waar je heele veel van leert Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:24

Ik zeg helemaal niet dat jij dat er niet voor betalen mag. Al wil jij 100 euro betalen ervoor. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat duur niet altijd beter is, dat zie je overal zo dat mensen denken dat duur ook direct goed is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:35

Dat ben ik met je eens maar andersom is het wel vaak zo dat echt goed duur is. Ik betaal 100 euro voor een les van drie kwartier, met een paard dat L1 loopt (als ik teminste kan als Lucinda weer komt). En ik vind dat iedere cent waard, maar niet om iedere week te doen, wel een aantal keer per jaar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:41

Dat ben ik ook zeker met je eens Lielle! Maar ik vind de gedachte van mensen soms zo krom, misschien in dit geval dan vooral dat goedkoop ook slecht is terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:07

Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar dat zie je overal! Mn vriend heeft laatst zn auto voor heel weinig geld op marktplaats gezet, ivm auto van de zaak. Niemand kwam kijken! Een paar weken later zet hij diezelfde auto er voor een belachelijk hoge prijs op en opeens kwamen er allemaal mensen kijken! Hij heeft zijn auto dan ook voor een hogere prijs verkocht dan hij er eigenlijk voor wou hebben...

Toen ik minder geld vroeg voor mn lessen kreeg ik bijna geen reactie, nu ik 15 euro voor een half uur vraag, heb ik meer aanvragen gekregen en er echt een paar leuke klanten aan overgehouden! Blijkbaar word prijs idd gelijk met kwaliteit vergeleken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:12

joyce2 schreef:
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar dat zie je overal! Mn vriend heeft laatst zn auto voor heel weinig geld op marktplaats gezet, ivm auto van de zaak. Niemand kwam kijken! Een paar weken later zet hij diezelfde auto er voor een belachelijk hoge prijs op en opeens kwamen er allemaal mensen kijken! Hij heeft zijn auto dan ook voor een hogere prijs verkocht dan hij er eigenlijk voor wou hebben...

Toen ik minder geld vroeg voor mn lessen kreeg ik bijna geen reactie, nu ik 15 euro voor een half uur vraag, heb ik meer aanvragen gekregen en er echt een paar leuke klanten aan overgehouden! Blijkbaar word prijs idd gelijk met kwaliteit vergeleken.

Ja precies maar zo kun je de kat wel in de zak vinden natuurlijk.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:13

ik betaal per uur 10 euro!!!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:02

ik betaal 15 euro in het uur en het is ongeveer 5-10 minuten rijden dus dat valt reuze mee Haha!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:05

ik betaal per uur 25 euro

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:09

ik betaal 35 euro per 3 kwartier, maar dan krijg ik nu ook wel goed les Ja
eerst betaalde ik 10 euro voor een half uur, maar dat was niet echt fijn rijden..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:30

MISTRAL94 schreef:
Kortom dat stukje wat ik schrijf gaat voor jou op Urielle. Duur is goed en goedkoop niet Vork

Nee hoor, duur hoeft niet altijd goed te zijn. Maar helaas heb ik nog nergens meegemaakt dat goedkoop goed was. De echt goede instructeurs hebben gewoon klanten te over en weten dat ze meer kunnen vragen. En gelijk hebben ze hoor, als mijn baas me 50 Euro wil betalen ipv 25 zeg ik ook ja natuurlijk Vork

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:47

Bovendien zijn de mensen die duurder zijn, vaak ook degenen die (blijven) investeren in hun kennis. Dmv zelf les nemen, cursussen doen etc. Ze zijn juist duurder omdat ze die kosten er ook uit moeten halen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:02

Ik heb een goede instructrice en goedkoop.. Lachen .. dat kan ook nog....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:57

Iedereen vind zijn of haar instructrice goed, (goedkoop of duur) anders les je er niet bij.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:54

Ik betaal voor een half uur privéles bij ons op stal 20 euro. Maar ik vind dat het geld echt wel waard!!! Ik leer ontzettend veel en het klikt gewoon goed!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:47

peanutbutter schreef:
Iedereen vind zijn of haar instructrice goed, (goedkoop of duur) anders les je er niet bij.

Nou daar heb ik mijn twijfels over of iedereen daar zp over denkt. Als je niets anders vinden kunt zul je genoegen moeten nemen met minder of helemaal niet lessen. Dus ik denk niet dat het opgaat dat iedereen zijn of haar eigen instructeur goed vinden Haha!