Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:13

Moderatoropmerking:
Wat jammer dat dit topic nou weer off-topic gaat door elkaar steeds weer in de haren te vliegen. Ik dacht dat we dat nou inmiddels wel gehad hadden. Wees de wijste en reageer niet op posts die toch niet iets inhoudelijks toevoegen aan dit topic Knipoog .

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:15

Mijn eerste wedstrijd met mijn Shire merrie.
Ik kwam de ring in, de jury vroeg of ik me niet had vergist, dit was een dressuurwedstrijd
"Nee, ik heb me niet vergist, let maar Lachen)
Waarop hij zei: Ik denk niet dat ik naar je proef dien te kijken om de punten te kennen.

Sham en ik hebben toen een erg leuke proef gereden. We hadden beiden iets van, we zullen is laten zien wat we kunnen! We werden tweede.

Enkele weken later kwam ik hetzelfde jurylid tegen.
Hij zei: Nooit gedacht dat zulk een buldozer zo een uitgestrekte draf had.
Hij porde zijn confrater aan en zei: 'Nu ga je genieten'

Ach, meedoen aan wedstrijden is zo nu en dan is leuk.. Maar een paard mogen rijden nog zoveel leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:35

Palsgraaf schreef:
Ach, meedoen aan wedstrijden is zo nu en dan is leuk.. Maar een paard mogen rijden nog zoveel leuker.

psies!!!!!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:47

helemaal mee eens Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:24

Haha, geweldig, kijk dàt is sport!! Haha! Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:46

Palsgraaf schreef:
Ik kwam de ring in, de jury vroeg of ik me niet had vergist, dit was een dressuurwedstrijd
Waarop hij zei: Ik denk niet dat ik naar je proef dien te kijken om de punten te kennen.

Sham en ik hebben toen een erg leuke proef gereden. We hadden beiden iets van, we zullen is laten zien wat we kunnen! We werden tweede.

Das leuk zeg!
Als je goed rijdt zal de jury dat echt wel belonen en dat is wel duidelijk na deze ervaring Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:20

Ik ga vanaf januari tussen de paarden starten met dit [ITP] Harley de bonte fjord @ clinic Haha! Haha! Haha!

En we gaan ons best doen en meer kunnen we niet en als we lekker hebben gereden maakt mij het niet uit! Knipoog

En ik denk als je netjes heb gereden een jury er niet snel onderuit komt...

Maar ik zie het wel Tong uitsteken

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:12

ik zou er in iedergeval melding van maken bij de organisatie. Ik zit namelijk zelf ook in de organisatie van een redelijk groote recratief concours. en als wij niet van de mensen horen dat de jurering niet eerlijk verloop gaan we ook niet snel op zoek naar een ander jury lid.

Zelf heb ik ook jaren een haflinger gereden. en soms werk het ook in je voordeel. zo reed een B proef en de midden draf op de diagonaal ging heel mooi. ze liet zelf een beetje stekken zien. Bleek dat mn jury zelf ook halfingers heeft en dus kreeg ik hoge puten. Hij wist hoe moeilijk het is om dat een beetje tot uiting te lanten komen.

Maar bij mij is het ook wel is anders gegaan hoor. ik heb zelfs een keer 5 voor verzoring gehad, omdat ik haar staart had ingevlochten en de manen in een matje had gemaakt. De jury vond dat niet bij een haflinger horen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:16

tja de eerste wedstrijd met mijn 4jarige merens tussen de paarden:
jury vraagt: goh wat is dit eigenlijk voor paardje? kruising friesje? Ik nee hoor een frans ponypaardje.. jury: goh nog nooit van gehoord, hou eigenlijk niet zo van koudbloeden maar dit zag er leuk uit.
Dit commentaar kreeg ik dus NA mijn proef met als resultaat 186pt en een 6e plek.
Het kan dus echt wel........en jury overtuigen dat koudbloeden leuk zijn

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:44

Heb tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehad,
zoals: erg mooi paardje, dat geweldig zijn best doet
dat het niet makkelijk is een eigenwijze haflinger zo netjes te rijden enzo.

Haha!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:08

Het is gewoon zo; als je netjes rijdt kunnen ze niet om je heen op wat voor ras je ook zit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:14

is ook zo.
de een heeft voorkeur voor dit paard,en de andere voor dat.

een goede proef is een goede proef.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:29

sophie84 schreef:
ik zou er in iedergeval melding van maken bij de organisatie. Ik zit namelijk zelf ook in de organisatie van een redelijk groote recratief concours. en als wij niet van de mensen horen dat de jurering niet eerlijk verloop gaan we ook niet snel op zoek naar een ander jury lid.

Zelf heb ik ook jaren een haflinger gereden. en soms werk het ook in je voordeel. zo reed een B proef en de midden draf op de diagonaal ging heel mooi. ze liet zelf een beetje stekken zien. Bleek dat mn jury zelf ook halfingers heeft en dus kreeg ik hoge puten. Hij wist hoe moeilijk het is om dat een beetje tot uiting te lanten komen.

Ben je toen ook gaan klagen dat die jury je niet eerlijk beoordeelde? Want je zit er niet om te beoordelen hoeveel moeite iets kost, maar puur alleen om de getoonde verrichting te waarderen. Maarja, bij hoge punten is het wel eerlijk zeker.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:36

natuurlijk........mensen laten zich niet horen bij te hoge punten

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:03

CharleyT schreef:
sophie84 schreef:

Ben je toen ook gaan klagen dat die jury je niet eerlijk beoordeelde? Want je zit er niet om te beoordelen hoeveel moeite iets kost, maar puur alleen om de getoonde verrichting te waarderen. Maarja, bij hoge punten is het wel eerlijk zeker.

ik bedoel niet zo zeer klagen. maar melding maken. mijn punten maken mij niet zo veel uit. wat ik begreep uit het verhaal aan het begin van deze topic zag het er ook goed uit.

en ook ik als koudbloed fan vind het echt wel eerlijk als een mooi elegant paard wint van mijn knol, maar zoal ik al eerder zij. als niemand iets zegt kan een organisatie daar ook nooit iets aan doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:17

Palsgraaf schreef:

Zo zie je maar dat zelfs een bevooroordeelde jury toch eerlijk jureerd Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:51

jee wat een geneuzel hier allemaal.

Je krijgt wat je verdient in een jurysport en als je niet goed genoeg ben dan helaas...

Ik heb zelf 3 weken geleden voor het eerst een b proefje gereden. Ik was super trots dat hij gewoon braaf rond ging, lekker liep en kwam met een grote grijns over de A-C lijn.

Jury zegt tegen mij.. je kan nog lachen... mijn antworodt daarop Ja tuurlijk, zijn eerste proefje en super braaf dus mijn dag kan niet meer stuk.
Zegt de jury.. ook niet als je een verliespunt krijg... toen begon ik nog harder te lachen.. Nee ook dan niet.

Resultaat, nette proef en 180 punten...

Ligt er ook aan hoe je jezelf opstelt... als je met een sjagie kop rondrijd omdat je knol niet wil doen wat je wilt of wat zelf buiten je vermogen ligt ja dan kan ik me voorstellen dat je ook niet echt een gezellig plaatje neerzet in een proef.

ow ja trouwens.. ik rij een Haf..

En iedereen moet eens tevreden zijn met wat ze hebben of rijden ipv altijd je paardje de schuld te geven....
Kijk eerst eens naar jezelf ipv altijd maar met een vingertje naar een andere te wijzen....

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:14

het probleem zit denk ik een beetje in het feit dat er soms jury leden bij zitten die niet meer objectief kijken als ze een haflinger zien.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:17

Dat is niet voor iedereen een feit. Ik ben nooit benadeeld omdat ik een haflinger heb.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:47

sophie84 schreef:
het probleem zit denk ik een beetje in het feit dat er soms jury leden bij zitten die niet meer objectief kijken als ze een haflinger zien.

Probleem zit denk ik in het feit dat sommige deelnemers totaal geen idee hebben wat er gevraagd wordt en wat ze zelf laten zien. Dan is er gelukkig altijd de jury als zondebok.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:52

sophie84 schreef:

Dan vind ik dat ze niet moeten jureren...en goudvissen moeten gaan kweken want wat je voor je neus krijg heb je niet voor het kiezen en als je als jury wilt optreden zal je je eigen afkeer van bepaalde rassen van je af moeten zetten. Je zit daar om mensen te beoordelen en niet voor jezelf.. sorry dat ik het zo hard zeg..

Maar het ligt eraan, als jij een nette proef neerzet hoef je daar niet bang voor te zijn...
Gezien het ras zou ik als jury meer waarderen als ik een haf of tinker voor mijn neus kreeg die netjes liep
dan een kwpn-er die niet eens recht over de hoefslag kan lopen.....
Maar omdat het een KWPN is is het al standaard beter... nee.. vind ik niet.

Kijk naar het gehele plaatje.. Haf/Fries/KWPN of weet ik veel, van mij part kom je op een bonte koe binnen
als jij er een goede proef neerzet dan moet je ook zo beoordeeld worden...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:57

sophie84 ik denk dat het probleem meer is dat er ruiters zijn die een slechte proef op de jury afschuiven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:02

sophie84 schreef:

Probleem is dat mensen met koudbloeden een goed excuus hebben om hun slechte punten te verklaren Clown
Jammer dat mensen met KWPN'ers dat niet hebben .... of jawel, we hebben nog de kleurhatende juryleden Pling

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:14

Fitzroy schreef:
sophie84 schreef:

Probleem is dat mensen met koudbloeden een goed excuus hebben om hun slechte punten te verklaren Clown
Jammer dat mensen met KWPN'ers dat niet hebben .... of jawel, we hebben nog de kleurhatende juryleden Pling

Wilde net zeggen Clown
Als je een KWPN hebt dan heb je gewoon de verkeerde kleur Ja Of een te grote bles, of te veel/hoge witte voeten Ja

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:31

Wilde net zeggen Clown
Als je een KWPN hebt dan heb je gewoon de verkeerde kleur Ja Of een te grote bles, of te veel/hoge witte voeten Ja

Of de verkeerde afstamming.... toch?? Knipoog

Even de quotes gesloopt, kan er geen 3 in 1 stukje...