.Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
)Palsgraaf schreef:Ach, meedoen aan wedstrijden is zo nu en dan is leuk.. Maar een paard mogen rijden nog zoveel leuker.
Palsgraaf schreef:Mijn eerste wedstrijd met mijn Shire merrie.
Ik kwam de ring in, de jury vroeg of ik me niet had vergist, dit was een dressuurwedstrijd
"Nee, ik heb me niet vergist, let maar)
Waarop hij zei: Ik denk niet dat ik naar je proef dien te kijken om de punten te kennen.
Sham en ik hebben toen een erg leuke proef gereden. We hadden beiden iets van, we zullen is laten zien wat we kunnen! We werden tweede.
Enkele weken later kwam ik hetzelfde jurylid tegen.
Hij zei: Nooit gedacht dat zulk een buldozer zo een uitgestrekte draf had.
Hij porde zijn confrater aan en zei: 'Nu ga je genieten'
Ach, meedoen aan wedstrijden is zo nu en dan is leuk.. Maar een paard mogen rijden nog zoveel leuker.

sophie84 schreef:ik zou er in iedergeval melding van maken bij de organisatie. Ik zit namelijk zelf ook in de organisatie van een redelijk groote recratief concours. en als wij niet van de mensen horen dat de jurering niet eerlijk verloop gaan we ook niet snel op zoek naar een ander jury lid.
Zelf heb ik ook jaren een haflinger gereden. en soms werk het ook in je voordeel. zo reed een B proef en de midden draf op de diagonaal ging heel mooi. ze liet zelf een beetje stekken zien. Bleek dat mn jury zelf ook halfingers heeft en dus kreeg ik hoge puten. Hij wist hoe moeilijk het is om dat een beetje tot uiting te lanten komen.
CharleyT schreef:sophie84 schreef:ik zou er in iedergeval melding van maken bij de organisatie. Ik zit namelijk zelf ook in de organisatie van een redelijk groote recratief concours. en als wij niet van de mensen horen dat de jurering niet eerlijk verloop gaan we ook niet snel op zoek naar een ander jury lid.
Zelf heb ik ook jaren een haflinger gereden. en soms werk het ook in je voordeel. zo reed een B proef en de midden draf op de diagonaal ging heel mooi. ze liet zelf een beetje stekken zien. Bleek dat mn jury zelf ook halfingers heeft en dus kreeg ik hoge puten. Hij wist hoe moeilijk het is om dat een beetje tot uiting te lanten komen.
Ben je toen ook gaan klagen dat die jury je niet eerlijk beoordeelde? Want je zit er niet om te beoordelen hoeveel moeite iets kost, maar puur alleen om de getoonde verrichting te waarderen. Maarja, bij hoge punten is het wel eerlijk zeker.
Palsgraaf schreef:Mijn eerste wedstrijd met mijn Shire merrie.
Ik kwam de ring in, de jury vroeg of ik me niet had vergist, dit was een dressuurwedstrijd
"Nee, ik heb me niet vergist, let maar)
Waarop hij zei: Ik denk niet dat ik naar je proef dien te kijken om de punten te kennen.
Sham en ik hebben toen een erg leuke proef gereden. We hadden beiden iets van, we zullen is laten zien wat we kunnen! We werden tweede.
Enkele weken later kwam ik hetzelfde jurylid tegen.
Hij zei: Nooit gedacht dat zulk een buldozer zo een uitgestrekte draf had.
Hij porde zijn confrater aan en zei: 'Nu ga je genieten'
Ach, meedoen aan wedstrijden is zo nu en dan is leuk.. Maar een paard mogen rijden nog zoveel leuker.
sophie84 schreef:het probleem zit denk ik een beetje in het feit dat er soms jury leden bij zitten die niet meer objectief kijken als ze een haflinger zien.
sophie84 schreef:het probleem zit denk ik een beetje in het feit dat er soms jury leden bij zitten die niet meer objectief kijken als ze een haflinger zien.
Fitzroy schreef:sophie84 schreef:het probleem zit denk ik een beetje in het feit dat er soms jury leden bij zitten die niet meer objectief kijken als ze een haflinger zien.
Probleem is dat mensen met koudbloeden een goed excuus hebben om hun slechte punten te verklaren![]()
Jammer dat mensen met KWPN'ers dat niet hebben .... of jawel, we hebben nog de kleurhatende juryleden

Of een te grote bles, of te veel/hoge witte voeten

Of een te grote bles, of te veel/hoge witte voeten