Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:32

Kunnen jullie misschien ontopic blijven, sammie en Ilja Knipoog
Het verschil tussen opnieuw en overnieuw is niet echt doorslaggevend voor de uitspraak van een jurylid Haha!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:02

een meisje bij mijn ponyclub (georgien) reed een onderling wedstrijdje mee
en ze groette met haar hand naar achteren,

en er stond op de protocol, heren dienen de cap af te doen...

dat was best zielig..

en ik heb een keer meegemaakt dat een meisje bij de jury werd geroepen,
dat de jury haar stijgbeugels ging bekijken en zei:
die zijn niet gepoetst, je hebt een 4 voor verzorging

ik heb haar gezien te paard, een fjord
en hij was verder prima schoon en geknipt en netjes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:06

Achterwaarts moet geprononceerder.... Ben toch benieuwd wat de desbetreffende jury daarmee bedoelt. Iedereen hier uit de regio weet gelijk op welke jury ik doel. Clown

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:32

gepronoceerdeR? XD
ja... dan denk ik ook eventjes van huh?

ik heb een keer een 10 op mijn coupon gehad ^^ ook leuk,
maar het was een 7 met een gek krulletje erachter.

maar dat is misschien ook nie techt on-topic.. omdat het geen uitspraak is

wel ken ik iemand die reed emt een schimmel, en bij het laten zien van de startpapieren enzo, zegt die man.
oh een schimmel? ik hou niet van schimmels.

dat houd je toch ook voor je als jury?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:55

Een jurylid mag toch ook een mening hebben, WS?
Zolang het maar niet in de punten doorwerkt.

espanjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:07

laatst stond als algemeen punt op mijn coupon dat de proef mislukt was, maar de verzorging super. Hoe moet je dit opvatten?! Ik ben toch geen kind van 10...!

En een keer stond er bij mijn (B) proefje dat het paard beter op ijzers kon, dan liep het niet zo voorzichtig. Kan je verwachten van iemand die in de B rijdt om je paard direct op ijzers te laten zetten?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:18

Ik vind dat het niet afhankelijk is van welke klasse je rijdt om je paard op goed beslag te zetten. Zeker wanneer het om een buitenwedstrijd op gras gaat, en het paard aanzienlijk veel last heeft van de gladheid en hierdoor voorzichtig gaat lopen. Dit zie je snel genoeg. Aan de eigenaar/ruiter om voor goed beslag te zorgen, of je nou in de B of Z rijdt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:20

WickedSanty schreef:
wel ken ik iemand die reed emt een schimmel, en bij het laten zien van de startpapieren enzo, zegt die man.
oh een schimmel? ik hou niet van schimmels.

Ik was een keer foto's maken op concours en daar was een meisje met een schimmel... En maar wachten op het startsein, komt de jury op den duur uit de auto. "Mevrouw, in het paspoort staat dat het paard bruin is."
Bleek dat als veulen bruin op papier gezet was en er nooit bij-in was gezet dat het een schimmel was... Toch best banketstaaf Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:47

thaollat schreef:
Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

ergenis 3
- op elke protocol overal commentaar.. zelfs volgende keer meer tijd nemen voor het groeten.. als je netjes stilstaat.. groet en lacht naar de jury.. en weer rustig wegstapt wat is daar fout aan??

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Ergenis bij ons:
Het was onderling dus niks was qua kleding verplicht, ook geen handschoenen!
Staat er op me protocol ?!:
Volgende keer witte handschoenen!
kreeg verdomme ook nog eens 2 p. minder omadt ik zwarte handschoenen had!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 02:58

Anne_GTI schreef:
Achterwaarts moet geprononceerder.... Ben toch benieuwd wat de desbetreffende jury daarmee bedoelt. Iedereen hier uit de regio weet gelijk op welke jury ik doel. Clown

Maar niemand die tot nu toe weet wat ie nu bedoelt? Wat wil die beste man nou zien?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:06

Fitzroy schreef:
Een jurylid mag toch ook een mening hebben, WS?
Zolang het maar niet in de punten doorwerkt.

Helaas Fitzroy, bij deze "jury" wel....... maar dat is een ander topic Duivel En dat ga ik niet meer voeren.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:54

maar dat er bruin op de papieren staat Tong uitsteken is inderdaad wel raar, voor een schimmeltje haha..

maar op mijn start coupons staat altijd hengst..
in he tpaspoor tvolgens mij niet...

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:02

Ik zat een keer te schrijven, kwam er een ruin in de ring terwijl er op de coupon merrie stond, het geslacht klopte al niet, ik kijken naar de aftekeningen; daar zat ook 1 voetje verschil in.. Het was wel dezelfde naam van de amazone, ik zei het tegen de jury, hij: ach maakt niet uit, laat maar doorrijden.. Ik: Maar het klopt niet! kunnen we het niet even vragen?? Hij: nou oke, omdat je zo aandringt..

Bleek de amazone 2 paarden bij zich te hebben, een merrie en ruin, met de ruin starte ze M2 en met de merrie L2, dus was het mooi mis gegaan als ik het niet had gezegd! Ze had per ongeluk de verkeerde coupon ingeleverd!

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:21

Anne_GTI schreef:
Anne_GTI schreef:

Maar niemand die tot nu toe weet wat ie nu bedoelt? Wat wil die beste man nou zien?

Prononceren betekent iig : sterk uitspreken.
Ik denk dat de jury bedoelde dat je het achterwaarts
beter moest laten zien, dat het sterker kon of iets dergelijks.Knipoog

xMatador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:28

nou bijv. bij de jongste ruiters erin zetten ''je pony valt uitelkaar'' :S
En een jury heeft me een keer een preek van 30 min gegeven Tong uitsteken

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:29

WickedSanty schreef:
maar dat er bruin op de papieren staat Tong uitsteken is inderdaad wel raar, voor een schimmeltje haha..

maar op mijn start coupons staat altijd hengst..
in he tpaspoor tvolgens mij niet...

Bruin => Schimmel vind ik nog te achterhalen... Die is in een andere kleur geboren Knipoog Als er nou zwart stond en het was een vos... oke Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:33

gisteren sprong er tijdens selectiewedstrijden, over het hekje de bak, uit, iedereen zei die is gediskwalificeerd, nee hoor zegt de jury ga maar door, het hek is niet compleet gesloten dus dat mag, maar hij rende niet door de poort maar sprong echt over het hek en dat tijdens selectie, dat kan toch niet?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:33

Anne_GTI schreef:

prononceren

pro·non·ce·ren

/pronnser«(n)/
overgank. werkw.; prononceerde; h. geprononceerd

eerste editie 1864

1·duidelijk uiten, tot uitdrukking brengen
vergelijk: geprononceerd
geprononceerd

ge·pro·non·ceerd

/F«pronnsert/
van Fr. prononcé

I
bijv. naamw.

1·duidelijk uitkomend
synoniem: sprekend

een geprononceerd karakter

een geprononceerde meerderheid
een besliste, niet-twijfelachtige meerderheid

1·geprononceerde gelaatstrekken
II

bijw.

1·bepaald, geen twijfel toelatend

zij is geprononceerd lelijk

Je moet duidelijker achterwaarts! *proest* Koe Alsof dat kan

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:34

mijn paard was een keer zo vervelend met de proef zegt de jury naar derhand hij is nog niet zadelmak of wel? nou jaaa zeg

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:38

Ik reed vaak ondelingen wedstrijden op Sonja (strondvervelend met wedstrijden dat was er juist leuk aan Huilen van het lachen )

Sonja was de hele tijd aan het bokken en omdat ze dur zo druk maakte kreeg ze een bloedneus Nagelbijten / Gniffelen Ik toch gewoon de proef uitgereden. vraagt de jury of ik even naar dur toe wil komen. Ik dacht dat ik op me flikker kreeg ofzo Nagelbijten / Gniffelen Maarnee hoor: Ze vond hetknap dat ik toch de proef nog uitgereden had, en dat ik goed kon rijden en op dur blijven zitten Ja

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:42

wat ik nou ook wel eens wil weten...ik had een keer een onderlinge wedstrijd en het ging super goed! dus na het afgroeten beloonde ik haar door een klopje op de hals...staat er later : Belonen na C! dus kreeg ik een 5 voor het afgroeten, een andere keer deed ik het ook met een andere jury en toen was er niks aan de hand :S hoe zit dit nou? mag het wel of niet?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:45

nikita_love schreef:
wat ik nou ook wel eens wil weten...ik had een keer een onderlinge wedstrijd en het ging super goed! dus na het afgroeten beloonde ik haar door een klopje op de hals...staat er later : Belonen na C! dus kreeg ik een 5 voor het afgroeten, een andere keer deed ik het ook met een andere jury en toen was er niks aan de hand :S hoe zit dit nou? mag het wel of niet?

belonen mag officieel pas nadat je de laatste regel van je proef hebt gedaan, dus bv bij A de rijbaan verlaten , dan na A belonen, maar ik vind het wel streng bij een onderlinge wedstrijd, officieel is wat anders

dominoo_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:46

je paard belonen mag idd pas nadat je bij A (niet bij c overigens) de rijbak hebt 'verlaten'.

mijn vreemdste commentaar was dat ik een 4 had voor mn uitgestrekte draf en erbij ston 'te ruim'.... nou vraag ik je

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:50

dominoo_O schreef:
je paard belonen mag idd pas nadat je bij A (niet bij c overigens) de rijbak hebt 'verlaten'.

Dat was 'vroeger' wel zo bij de oude proeven (C-M-B-A of C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten), maar tegenwoordig mag je direct ná het groeten je teugels losgooien en je paard belonen Knipoog

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:53

dat dacht ik dus ook...maar werd er wel op afgestraft