Ik heb me helaas door persoonlijke omstandigheden af moeten melden. Hoop tegen de tijd dat ik ook klaar ben met school het alsnog te gaan doen. Erg jammer had er zo'n zin in! Iedereen heel veel succes!
Ja wij ook, 1 van 110 minuten en 1 van 115 als ik het goed zag.. Ik ga alleen van 25 tot 29 op vakantie 31ste heb ik examen dus probeer hem deze week 2 x te doen en net voor me vakantie nogmaals.
Weet iemand wat voor soort vragen je kan verwachten op het examen? Begreep dat het digitaal is. Krijg je open vragen, filmpjes van gangen beoordelen etc? Ben hier wel benieuwd naar
Aranel
Geplaatst: 12-01-15 09:34
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik zit te hopen op meerkeuze
Je krijgt open en meerkeuze. Over de reglementen is met name meerkeuzevragen. Over de gangen, oefeningen, houding en zit en het Skala zijn allemaal open vragen.
Aranel
Geplaatst: 12-01-15 09:50
Ik denk juist dat we geen filmpjes krijgen. Dat vind ik meer praktijk gericht. Ik verwacht vragen omtrent reglement en voorbeelden van situaties en wat je dan zou moeten doen.
Vorig jaar ging het als volgt: Je kreeg open vragen: * over het Skala, * over de gangen en de fouten die daarin gemaakt kunnen worden, * over fouten in houding en zit, * over wat er verstaan wordt onder stuwende en dragende fase, * over hoe om te gaan met social media, * over hoe om te gaan met lastige ouders, * over hoe een juiste middendraf eruit zit en waar deze dus aan moet voldoen, * over de fouten die gemaakt kunnen worden tijdens het wijken, * over de fouten die je kunt maken tijdens het rijden van een volte, * het precies beschrijven van de takt van een gang en dit ook in volgorde van beenzetting aan kunnen geven. * verschil uitsluiting, diskwalificatie.
Meerkeuzevragen over de reglementen: * dikte van bit, * afmetingen tussen de ringen, * verschil open en gesloten ring, * rol van de federatievertegenwoordiger, * tijd van aanwezigheid, * verplichting voorafgaand aan de proef, * toegestane soort teugels, * toegestane sporen, * enz.......
Ik ga er vanuit, dat ze het dit jaar digitaal doen, zodat de meerkeuzevragen automatisch nagekeken worden. Aan de toets zelf zullen ze vast niet zo veel veranderd hebben. Die is al jaren hetzelfde qua opbouw en alleen de vragen wisselen, werd mij door onze cursusleider verteld.
Ik hoop sowieso digitaal, ik type makkelijker (en beter leesbaar) dan ik schrijf haha Dank voor je antwoord, ik heb er wel een idee bij nu.
Aranel
Geplaatst: 12-01-15 10:11
dat is een beetje zoals ik het verwacht. Fijn dat je het even uiteengezet hebt
Ik realiseerde me net dus bvb dat ik het stuk over stuwen en dragen niet heb doorgelezen. Ik weet het verschil wel te zien maar het is fijn om ook de exacte beschrijving te weten zoals het in het boek staat.
Boekjes heb ik gekregen van iemand die twee jaar geleden mee heeft gedaan. Nu las ik iemand over drie boekjes. Maar het is toch : boekje jury leden dressuur, dressuurproevenboekje en algemene wedstrijdregelmenten + dressuur.
Webinar is leuk om te doen zeg! Wat ik wel heel apart vond was dat ik een oud stalgenootje tegen kwam met haar paard wat nu is overleden aan een gebroken been. Zij weet hier overigens niets van dat ze in deze cursus voorkomt! Gek dat ze dit niet aan hebben gegeven tijdens de wedstrijd of iets..
deze week goed dit boek verder doornemen en volgende week verder met de reglementen
Gister deed de laptop het weer niet! Ben maar op de Ipad verder gegaan en dat ging prima!
Heb de eerste les gevolgd, was een lange zit. Wel dingen op gepikt over het skala en je gaat er dan gelijk toch naar kijken best grappig. Vond de M dingen die er tussen staan ook erg interessant vooral de keertwendingen.
Ook de voltes die te klein of te groot worden beoordeeld, wel mooi dat ze dan aangeven als de takt en zuiverheid goed is en de volte niet (te groot of te klein) dat je daar je cijfer niet op mag laten zakken.
Ja ik ook idd, ach vanavond deel 2. Dacht dat ik in het weekend of volgende week nog een x ga doen, maar denk dat ik het boek gewoon nog eens goed lees voor het examen.