), dan maar niet. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), dan maar niet. 

Lowara schreef:im doe niet aan " winnen" maar heb het meisje vanaf dag 1 lesgegeven, pony helpen uitzoeken, combinatie verder geholpen etc.
dat laat je niet zomaar in de steek. ik in ieder geval niet.
andere instructrice is pas veel later aangenomen en allemaal prima en wel, ik heb echt geen haat of wat dan ook omdat er een ander ook les staat te geven. je kunt elkaar dan juist aanvullen
ik doe ook zeker niet aan " de beste ben ik" maar heb bepaalde principes waar ik achter sta en waarin ik les geef, en vind het doodzonde om te zien dat die ander compleet andere principes heeft en veel dingen die ik mijn leerling heb aangeleerd aan het veranderen is in ( mijn ogen) negatieve zin.
Lielle schreef:dat kan. Maar ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat je eerst de basis voor elkaar moet hebben hebben voordat je aan oefeningen begint. Wat is 'voor elkaar'? Anky werkt ook dagelijks aan de basis, maar die zal er toch al best aardig op zitten
Natuurlijk kun je geen eenvoudige wissel gaan rijden, als je paard niet aandraaft op een kleine hulp. Maar een pasje wijken op de volte om het binnenachterbeen te activeren, zodat de overgangen daarna flitsender worden, kan heel nuttig werken. IMO is het een wisselwerking, je gebruikt je oefeningen (schakelen en overgangen zijn ook oefeningen trouwens) om je basis te verbeteren en je doet je basiswerk om de uitgangspunt voor je oefeningen te verbeteren. En zo af en toe werk je aan het proefgericht tonen van je oefeningen, en het afwerken van alle onderdelen, en dan hoort het allemaal bij elkaar te komen.
Maar ik heb wel het beeld dat het politiek correct is om te roepen "eerst de basis, dan pas de kunstjes". Zeker waar, maar ook de 'kunstjes' kunnen (let op de woordkeuze) zorgen voor een goede basis, en die nuance zie ik niet zo heel veel
25 euro privéles op een andalusier..
Dan valt het eigenlijk nog wel mee... nikita_moi schreef:Vind ik ook duurEn ik dacht dat het half uur les op mijn stage duur was..25 euro privéles op een andalusier..
Dan valt het eigenlijk nog wel mee...
. De rest is alleen nog duurder.
zo kan ik het natuurlijk ook zien..

Sisco4life schreef:Maar zo'n opleiding naar instructrise oid kost toch ook geld? Ik vind prijzen als €50 en hoger per uur/les best normaal eigelijk...Maar denk dat het verschil natuurlijk ook ligt aan het nivo dat je rijd en wilt rijden. Een B/L nivo kan je voor €15 p/u goed geleerd worden, GP een heel ander verhaal met een andere prijs...
MISTRAL94 schreef:Sisco4life schreef:Maar zo'n opleiding naar instructrise oid kost toch ook geld? Ik vind prijzen als €50 en hoger per uur/les best normaal eigelijk...Maar denk dat het verschil natuurlijk ook ligt aan het nivo dat je rijd en wilt rijden. Een B/L nivo kan je voor €15 p/u goed geleerd worden, GP een heel ander verhaal met een andere prijs...
In het geval van TS gaat het om B/L niveau