acacia schreef:wat goed dat jij dat zo ziet !!!![]()
Ik vind dat je gelijk hebt, dat de basis belangrijk is én snel vergeten wordt.![]()
Ik ben een recreatieruiter, heb vroeger op maneges wel wedstrijdjes gereden op L1 niveau, maar wil nu graag mn kinders wat helpen, vooral kinderen met bv autisme en ik denk dat ik veel heb aan de basiscursus.
Maar nogmaals, super dat jij dit zo ziet, als Z1 ruiter !!
dank
Ik ben niet in de Z terecht gekomen omdat paps en mams een duur paard voor me hebben gekocht die alle oefeningen al kende. Voor mij is de Z hard werken, en dat betekend dat ik alle beetjes hulp kan en moet gebruiken. Ik heb zeker geen makkelijk paard waar ik Z mee rij (lees, op het heideconcour in Ede dit jaar nog keihard bokkend door twee B ringen heen gevlogen
) en juist daarom is een andere blik juist zo goed. Plus dat mensen die niet meerijden op hoog niveau vaak wat makkelijker denken, en het wat paardvriendelijker proberen dan dat gepluk aan de stang en dikke sporen
En ik wil ook graag andere mensen de kans geven om het goed te leren. Dat is met een Z ruiter die open staat voor aanwijzingen, maar zeker ook voor kritiek (want ook ik ben niet perfect, en heb een hoop te verbeteren) wel net wat makkelijker dan dat je alleen maar mensen voor je hebt, waar je niet weet waar je moet beginnen. Zeker als je niet weet waar je nou eigenlijk naar toe aan het werken bent.