Precies, bij kids die snel op willen geven, moet je ze een beetje een uitdaging voorhouden. het meisje dat ik les geef wou in het begin gewoon lekker makkelijk op de pony rondjes rijden, maar omdat de pony zo jong is, nam ze haar in de maling. Als het dan niet goed ging, ging ze gelijk stilstaan en huilen. Pony blij en nog moeilijker aan het lopen te krijgen!
Ik heb toen gevraagd wat ze leuk vind aan paardrijden, het daar een beetje over gehad en toen uitgelegd, dat als je je best doet en je koppie erbij houd, dat het steeds leuker gaat worden, omdat het paard dan steeds beter naar je luisterd en ze dan steeds leukere dingen kan doen (zoals los in het bos, ipv naast de fiets aan een touwtje, wat wil ze heel graag). En ik zeg altijd met een gekke bek: heb ik je ooit beloofd dat paardrijden makkelijk was? En dan moet ze meestal heel hard lachen. Als ze op wil geven (het punt van opgeven moet je net voor zijn), dan zeg ik gewoon dat ik weet dat ze het kan en moedig ik haar heel erg aan, klets ik haar door dat dode punt heen en als ze er dan eenmaal doorheen is, gaat ze als een speer en is ze zo trots opzichzelf en op haar pony! We doen dan altijd even een high five en aan het einde van de les laten we beiden heel trots aan haar ouders zien, wat ze die les heeft overwonnen.
Inmiddels geeft ze niet meer op, zit ze er als een stoere amazone op en moet ik haar af en toe zelfs een beetje afremmen. Wel is ze snel afgeleid, maarja, dat is de leeftijd!
Wel leuk idee om iets met sinterklaas te doen, ik had haar beloofd om pepernoten mee te nemen, maar haar pony is sinds vorige week kreupel en moeders belde mij op om te zeggen dat het waarschijnlijk niet best was... Dus de sinterklaasspelletjes zitten er dit jaar waarschijnlijk niet in voor mij! Maar ben wel benieuwd wat jullie doen!