sherwood schreef:nee en daar heb ik met haar ook geen interesse in. Ik heb haar opgeleid voor shows, en de enige wedstrijden die ze heeft gereden zijn die van het stamboek. Die heeft ze ooit 1 keer verloren, en de rest gewonnen met wie er dan ook op zat
Maar ik heb het wel over prestaties in de wedstrijdring, en als je nog nooit die ring binnen bent gestapt en je hebt gemeten met anderen en je hebt laten beoordelen door een KNHS-jury, dat vind ik dat je weinig kunt zeggen over de mogelijkheden.
En laat ik even voorop stellen dat ik je paarden prachtig vind om te zien en dat ik denk dat je onfgetwijfeld leuke shows laat zien en dat jou paarden het onder hun rasgenoten goed doen. Maar ik vraag mij echt af of jou paarden op een doorsnee KNHS-dressuurwedstrijd tot hun recht zullen komen en aansprekende prestaties zullen halen. Een kunstje als een pirouette is leuk, maar een hele Z-proef inclusief beoordeling van een officiele jury is een heel ander verhaal... Als ik jou foto's bekijk dan twijfel ik wel of het mogelijk is, ze zijn tenslotte wel iets atletischer gebouwd dan een belg... Maar het neerzetten van een goede winstpuntwaardige Z-proef is zo eenvoudig nog niet, zelfs niet met een sportpaard.
sherwood schreef:Ook tineke bartels heeft een show op haar gereden, en ook zij was erg enthousiast over hoe soepel ze was, hoe goed ze luisterde, en dat ze zo veel oefeningen kon.
Tineke Bartels is een topmens, en altijd positief en enthousiast...
pompompom schreef:Daarnaast moet ik ook zeggen, ik denk dat meike de Z wel kan halen.
Maar waarop baseer je dat dan? Naar mijn mening kun je pas reeel de mogelijkheden van een paard inschatten als je zelf eens officieel op dat niveau hebt gereden... Dan weet je pas wat er in de praktijk nodig is om een paard goed voor te bereiden op een Z-proef, dan heb je pas ervaren hoe de oefeningen gereden moeten worden en hoe ze door de jury beoordeeld worden. Met alle respect; hoe kun je dat nu weten? Ik denk echt dat jij het rijden op Z-niveau op wedstrijden ZWAAR onderschat.
BBreedveld schreef:Maar een Belg kan wel strekken (al is het dan niet zo spectaculair als bij Salinero o.i.d.) Dat is een beetje mijn punt. Het kan wel, en als je met een reeel resultaat tevreden kunt zijn is er ook niets mis mee, maar dan moet je dus ook daadwerkelijk reeel zijn in je verwachtingen.
Maar waarschijnlijk zal het resultaat qua strakken dat jij rederlijkerwijs van de belg kunt verwachten in de ring geen voldoende opleveren. DAT is mijn punt.
BBreedveld schreef:Ik heb het dan dus niet over een prijzenwinnendeproef, maar gewoon dat het paard toont welke oefeningen er gevraagd worden.
.
Maar dan hebben we het wel over een winstpuntwaardige proef dus. Dus gemiddeld zullen voor alle onderdelen minimaal een 6 behaald moeten worden...