Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:56

Ik ben laatst gediskwalificeerd bij een dressuurproef. Op een of andere manier heeft mijn paard iets tegen juryhokjes. Wanneer die er staan flipt hij echt. Ik had mijn handen er vol aan om hem in de ring te houden. Maar van de proef kwam niet veel meer terecht.

Toen kwam de jury naar buiten dat ze het niet meer bij konden houden met schrijven etc. Dat ze me echt moest diskwalificeren! Maar ik mocht hem wel afrijden, dat vond ik dan wel weer heel netjes. Had natuurlijk niet gehoeven want kost allemaal tijd. De tweede proef was een stuk beter hij liep er in ieder geval langs. Kreeg ik mijn tweede coupon terug met een briefje : ter leering van het paard. En is de andere verscheurd Haha! . Was ik wel blij mee Hihi.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:01

ooohwja dat is wel weer beter dan Haha!.
ik heb niet echt rare jury's gehad maar er kwam wel een keer een op de manege jureren en die was echt heel streng echt te overdreven.
wij hebben een catogorie voor kindjes die net rijden en hun 1e wedstrijd doen dat noemen we de A en zelf die kindjes werden zo streng gejureerd dat de 1e plaats maar 120 punten had, en hij gaf zelfs 1en aan die kleine kindjes
nou dat was echt een beetje te overdreven, hij mag dan ook niet meer terugkomen bij ons manege

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:09

Ik had met mijn bijrijder en pony iets heel aparts;
Mijn pony had al meerdere malen een wedstrijdje gelopen, maar is een heel pittig ding,
de bijrijder had alleen op de manege af en toe een wedstrijdje gereden.

Na het de tweede proef, komt de jury uit zijn 'hokje' vliegen naar me bijrijder, en begint toch een partij te schreeuwen!
Dat hij het niet normaal vond dat ze wedstrijden reed, dat ze nog maar 2 jaar moesten gaan oefenen, dat hij het er niet uit vond zien enz.!
De pony is vrij pittig maar de combinatie reed vrij netjes (voor de eerste wedstrijd). Alleen de galop was vrij vlug!
Ze hebben verder wel alle oefeningen laten zien, maar er stond totaal geen commentaar op de protecol,
alleen dan ze maar terug naar de les moesten gaan!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:32

luna1986 schreef:
Mijn pony had al meerdere malen een wedstrijdje gelopen, maar is een heel pittig ding,

Na het de tweede proef, komt de jury uit zijn 'hokje' vliegen naar me bijrijder, en begint toch een partij te schreeuwen!
Dat hij het niet normaal vond dat ze wedstrijden reed, dat ze nog maar 2 jaar moesten gaan oefenen, dat hij het er niet uit vond zien enz.!
De pony is vrij pittig maar de combinatie reed vrij netjes (voor de eerste wedstrijd). Alleen de galop was vrij vlug!
Ze hebben verder wel alle oefeningen laten zien, maar er stond totaal geen commentaar op de protecol,

achtelijk van die jury
hij had beter zijn mond kunnen houden en commentaar op de protocol latewn schrijven

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:34

Gister kreeg ik (op een manegepaard):
Je moet meer ontspannen..
Terwijl als ik ging ontspannen dat paard weg was en ik alle hoeken van de bak zou zien..
Dat is zo'n paard die als die in de bak komt rustig is, maar zo gauw je aan moet draven naait ie dr uit.. Dan probeer je dat in te houden en dan wil die dus heel de proef wegrennen..
Je kan dus niet echt ontspannen.. Volgens mij dan.. Tong uitsteken

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:36

luna1986 schreef:

Jezus zeg Scheve mond
Dat vind ik echt niet normaal..
Kunnen ze toch ook gewoon op dat blaadje schrijven..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:44

blauw00gje schreef:
Gister kreeg ik (op een manegepaard):
Je moet meer ontspannen..
Terwijl als ik ging ontspannen dat paard weg was en ik alle hoeken van de bak zou zien..
Dat is zo'n paard die als die in de bak komt rustig is, maar zo gauw je aan moet draven naait ie dr uit.. Dan probeer je dat in te houden en dan wil die dus heel de proef wegrennen..
Je kan dus niet echt ontspannen.. Volgens mij dan.. Tong uitsteken

dan moet je juist ontspannen. Nu trek je hem alleen maar stil voor.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:57

gister had ik weer wedstrijd..

d'r stond 2 keer op m'n coupon: Mislukt... bij het aanspringen in gallop.....
ik ben het er mee eens dat hij de eerste keer overkruist aansprong maar als je tussen F-A-K moet aan springen en je bent nog op tijd (nog voor de K) met jezelf te herstellen... dan vind ik mislukt een beetje een rare term...

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 03:04

hallo allemaal, ik heb alleen de eerste bladzijdes gezien, en ik heb helemaal strak gelegen. Ik heb er ook nog wel een aan toe te voegen: Bij een B wedstrijd, nog niet eens zo lang geleden kreeg ik mijn coupons terug en daar had ik beide proeven 2x een 4 voor de middenstap met als commentaar dat het geen uitgestrekte stap mocht zijn.
Beetje belachelijk, misschien is mijn uitgestrekte stap nog wel ruimer, dat weet hij niet en de meeste ruiters kunnen de stap nog niet goed verruimen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:11

blauw00gje schreef:
luna1986 schreef:

Jezus zeg Scheve mond

Nou nou wat een commentaar OP een jury die je niet kent....
Als ik het zo lees was het voor de jury een keuze uit 2 kwaden: Of het kind verongelukte met een pony die ze totaal niet onder controle had, of bokt geeft commentaar.
Uitstekend dat ze voor de laatste optie koos!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:05

amondi schreef:
blauw00gje schreef:

Jezus zeg Scheve mond

Nou nou wat een commentaar OP een jury die je niet kent....
Als ik het zo lees was het voor de jury een keuze uit 2 kwaden: Of het kind verongelukte met een pony die ze totaal niet onder controle had, of bokt geeft commentaar.
Uitstekend dat ze voor de laatste optie koos!

Ik wil er even op in brengen dat ze de pony wel onder controlle had, alleen dat ze in de galop onstuimig aansprong.
De pony zelf heeft in de proef (en ook daarna) niet gepobeerd om haar berijder van haar rug te krijgen,
ze was toen (en is nu nog steeds) vrij pittig en snel in haar gangen!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:13

ChelseaAyLee schreef:
hallo allemaal, ik heb alleen de eerste bladzijdes gezien, en ik heb helemaal strak gelegen. Ik heb er ook nog wel een aan toe te voegen: Bij een B wedstrijd, nog niet eens zo lang geleden kreeg ik mijn coupons terug en daar had ik beide proeven 2x een 4 voor de middenstap met als commentaar dat het geen uitgestrekte stap mocht zijn.
Beetje belachelijk, misschien is mijn uitgestrekte stap nog wel ruimer, dat weet hij niet en de meeste ruiters kunnen de stap nog niet goed verruimen.

Om daar in de b zo'n verschil tussen te maken vind ik ook wel beetje onnozel ja.. dat ze blij zijn dat je iets laat zien!

Lketinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:36

Van het weekend een proefje gereden op mijn recreatiepaardje op de onderlinge wedstrijd op de manege. Toevallig kende ik de jury en die keek mij dan ook raar aan, dat ik op een knol (wel mijn lieve knol) zat.
Binnenkomen ging goed, daarna liep die alle kanten op behalve de goede. Ik lag dubbel, de voorlezer lag dubbel en de jury ook!
Er stond niet echt behulpzame kritiek op mijn papier, maar wel...

Jeetje, wat een proef, ik heb nog buikpijn van het lachen. Haha! Vond het grappig.

Ook stond er, jij hebt de meeste moeite gedaan. Daar heb je een 10 voor!! De volgende keer gewoon weer op je sportpaard. Haha! Knipoog
Ik was overigens nog geen eens laatste, dat begreep ik niet. Ik was wel een na laaste. Liep ik nog die zak spekjes mis.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:49

Ik reed zo B afwenden en dan moest ik halthouden en dan wegdraven en dan E linkerhand dus ik vergat stil te gaan staan moest ik van me lesgeefster opnieuw doen anders is het niet getoond. dus opnieuw gedaan en nu goed. Stond er op me protocol: '5 - Halthouden niet getoond en had ook niet gevraagd het opnieuw te doen.'

Nouja imo moet je het opnieuw doen anders heb je 0 voor niet getoond. ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:16

Nee niet overnieuw doen. Alleen het eerste wordt gepunt. Je mag blij zijn dat je ook geen -2 kreeg voor fout in het programma.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:49

Ik was aan t schrijven bij een jury, en er was een fries in de ring, roept die jury uit de auto naar de amazone:
"eeej da perd oort voor un karreke or, nie ier in de ring!"

Ik schaamde me dood!!
(heb ook maar niet verteld dat ik met een haflinger start in de L2!! Tong uitsteken )

Verder is een stalgenoot van ons na de proef bij de jury geroepen dat ze haar oorbellen voortaan thuis moest laten! (van die grote zilveren ringen) en terecht vind ik!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:29

ilovelucky schreef:
Ik reed zo B afwenden en dan moest ik halthouden en dan wegdraven en dan E linkerhand dus ik vergat stil te gaan staan moest ik van me lesgeefster opnieuw doen anders is het niet getoond. dus opnieuw gedaan en nu goed. Stond er op me protocol: '5 - Halthouden niet getoond en had ook niet gevraagd het opnieuw te doen.'

Nouja imo moet je het opnieuw doen anders heb je 0 voor niet getoond. ?

Als je dat hebt, moet je het dan overnieuw doen of gewoon doorrijden? Knipoog
Ik snapte het niet helemaal.
Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:59

Je doet iets OPnieuw of je doet iets over, je doet niet iets overnieuw. Dat woord bestaat niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:25

Sammie schreef:
Je doet iets OPnieuw of je doet iets over, je doet niet iets overnieuw. Dat woord bestaat niet.

De Dikke van Dale denkt daar iets anders over:
op·nieuw (bw.)
1 nog een keer => alweer, andermaal, bis, eens te meer, nog eens, nogmaals, terug, wederom, weer, weeral
2 van het begin af => overnieuw

Dus helemaal je proefje vanaf onderdeel 1 rijden zou 'overnieuw' zijn... het mislukte onderdeel nog een keer doen en dan verder rijden zou dus 'opnieuw' zijn. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:32

Dan is het recentelijk toegevoegd aan de Dikke.. Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:42

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:42

bij mij hadden ze gezegt dat mijn beugel er verroest uitzag ,,
haha dus metteen nieuwe gekocht

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:48

Nachtje in cola laten weken had ook geholpen :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:03

Ilja000 schreef:
Ook de Nederlandse Taalunie kent het woord 'opnieuw' en op zijn minst, maar waarschijnlijk al langer sinds de officiele spelling van 2005. http://woordenlijst.org/zoek/?q=opnieuw&w=w
Gestoord
Dromen Het gaat niet om het woord opnieuw, maar om het woord overnieuw Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:08