Open vragen zijn zoiets: Wat betekenen de volgende begrippen: - aanleuning - tact - cadans - enz
Wat is het verschil tussen stuwen en dragen
Wat zijn de beoordelingfactoren voor een goedgaand paard.
Wat is een Happy Atlete.
Wat is het doel van de dressuur.
Beschrijf de ondersteuningmomenten van de linkergalop
Wat is het belangrijkste aan het halthouden
Wat kan er allemaal fout gaan bij het achterwaards gaan
De multiple choise vragen zijn echt puur reglement vragen:
- Hoe lang mag een zweep zijn. - hoe lang moet je blijven na afloop van de rubriek - wanneer krijg je -2 - na hoeveel seconden verzet wordt je uitgesloten - ruiter begint verkeerde proef, wat doe je?
Heleen_B
Geplaatst: 11-02-14 14:33
@ Anoeska: Het is ook interessant om het topic van vorig jaar door te lezen.
Daar heb ik de volgende vragen uitgehaald:
- Leg uit wat je doet als een paard niet helemaal regelmatig loopt - leg uit wat je doet als een paar kreupel loopt en wat zijn de consequenties - leg de ex aequo regeling uit - noem alle begrippen van het scala en geef een omschrijving ervan - leg uit hoe de begrippen van het scala tot uitdrukking komen in de eindcijfers op het protocol - wat doe je als je de 2e proef beoordeeld op een outdoorwedstrijden de combinatie is bij de 1e proef gediskwalificeerd en komt jou baan in - wat is het doel van de dressuur - wat is de functie van de federatievertegenwoordiger en leg de termen dwingende en facultatieve voorschriften uit - hoe handel je al federatievertegenwoordiger in geval van protest - noem 5 denkstijlen van een jurylid en leg ze uit - wat is het verschil tussen de termen stuwen en dragen - wat wordt bedoeld met een laterale stap - wat is het verschil tussen uitsluiting en diskwalificatie - wat doe je als er geen meetbriefje bij de pony zit en wat zijn de consequenties - hoe handel je als jury als je ziet dat een combinatie peeskappen om heeft
- Zorg dat je doel van de dressuur en de relatie met happy atlete weet. Heb ik bij de B/L gehad en bij de M. Zorg dat je ook de beenzetting weet te onschrijven. Vaak stap of galop. Tekenen hoeft geloof ik niet maar de ondersteuningen wel. Het gaat het vooral om of je het begrijpt. In eigen woorden omschrijven mag gewoon.
- Wat is de taak van de jury - Wat doe je bij een overtreding - Noem de 3 eisen voor het indienen van een protest - Waar bestaat een jury van beroep uit - Hoe reageer je als iemand een vraag heeft over zijn protocol - Noem de 5 denkstijlen van een jurylid - Leg de ex-aequo regeling uit - Wat doe je als een jurylid zijn rubriek niet af kan maken - Wanneer mag een tonglepel - Mag je bij een HC start je eigen paard beoordelen - Wat doe je als een paard bloed in zijn mond heeft - Noem het scala - Leg uit wat is takt - Wat is cadans - Hoe ga je om met mond en tong problemen - Wat is aanleuning - Verschil tussen stelling en buiging - Wat verstaan we onder evenwicht - Beoordelingsfactoren van een goed gereden paard - Leg uit verschil tussen stuwen en dragen' - Noem een aantal verkeerde hoof-hals houdingen - Wanneer beschikt een ruiter over rijkunstig gevoel - Er komt een ruiter de baan in met teugels gemaakt van stro touw, mag dit? - Beschrijf de gangen van het paard - Verschil progressieve en niet progressieve overgangen - Beschrijf het wijken - Mag je als jury bijv. bedenken dat je deze ochtend is even extra gaat letten op het inrijden van de hoeken
Laatst bijgewerkt door Heleen_B op 11-02-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik denk dat met halsstrekken de hals meer daalt (kniehoogte) dan bij vrije stap (minimaal horizontale lijn).
asjemenou
Geplaatst: 11-02-14 19:47
Ik vind de beoordelingfactoren zo moeilijk te onthouden. Bij het ene onderdeel staat bv komt tegen de hand, maar het andere onderdeel weer niet. Bij middenstap hoort: komt voldoende uit de schouder, maar bij de middendraf weer niet.
ik ga morgen met de auto heen vanaf den dolder, iemand die mee wilt rijden? dan is het fijn het nog even door te spreken
Let_be
Geplaatst: 11-02-14 21:11
Lees ik het nu goed dat je met teugels van strotouwtjes mag rijden ? Aan het materiaal worden geen eisen gesteld....Zie artikel 19 lid 8 van het disciplinereglement. Ik kan nergens anders er meer iets over vinden.
Ik meld mij ook, morgen theorie examen in Ermelo voor de M jurycursus. Erg benieuwd hoe het zal gaan. Vorig jaar de B/L cursus gedaan en moet zeggen dat ik de theorie lessen toen beter vond dan nu. Discussies voeren en meningen en verhalen delen leer je veel van. Iedereen heel veel succes!
20 keer moeten jureren. Eerste maanden ook elk weekend gezeten, soms vaker. Nu laatstelijk bijna niet meer. Moet ook zeggen dat het ook niet leuk meer vind om zo vaak te gaan. Volgend jaar niet gelijk Door naar het Z
M-juryopleiding Gekwalificeerd L jury Opgenomen zijn (geweest) in tenminste de klasse M2 dressuur paarden (of pony Cat. D/E) met minimaal 5 winstpunten (M2+5) Een ruime juryervaring (tenminste 20 maal gejureerd binnen één licentieperiode)
Dus dat betekent dat je niet minimaal 2 jaar ervaring hoeft te hebben.
Als het meetbriefje niet goed is of de pony niet gemeten is, dan volgt toch diskalificatie voor deze combinatie? Of noemen we dit uitsluiting, maar dan wel direct uitsluiting voor beide proeven?
Uitsluiting is alleen voor 1 proef. Diskwalificatie is voor de gehele wedstrijd. Wanneer er geen meet briefje bij zit is de combinatie gediskwalificeerd met alleen deze pony.
Zou in het algemeen wedstrijd reglement staan maar kan het niet precies vinden. He is namelijk zo dat de pony niet gelijk kan worden gemeten en de papieren zijn niet correct dus neem aan diskwalificatie
Artikel 47. Administratief verzuim en dus diskwalificatie.
Tendance
Geplaatst: 12-02-14 12:16
Snipsnap schreef:
Uitsluiting is alleen voor 1 proef. Diskwalificatie is voor de gehele wedstrijd. Wanneer er geen meet briefje bij zit is de combinatie gediskwalificeerd met alleen deze pony.