ORUN 2009/2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:30

Daar leren ze toch juist van :o ... ik vind er niks aan om op een goedzak les te krijgen :Y) .
Iedereen is toch gewoon verzekerd? Ookal moet er een naar het ziekenhuis dan gaan ze denk ik echt niet zo snel gelijk naar jou toe... als jij nou zegt dat "ie dat anders nooooooooooooooooooooit doet", daar maak je geen vrienden mee op zo'n moment haha...
Lijkt me juist leerzaam toch, ook voor het paard weer een ervaring erbij en zo gebeurt er nog is wat... valt er nog wat te lachen *-:) :o ( in de meeste gevallen dan, ik heb nog nooit wat gebroken gelukkig)

kleinvosje

Re: ORUN 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:32

Die laatste opmerking vind ik nou niet echt netjes Rooz. Jij zou het ook niet leuk vinden als je eraf tuint en iedereen aan de kant staat te lachen, ook al ziet het er grappig uit en loopt het goed af...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:35

Hier is ook al wel eens de ambulance moeten komen omdat er iemand tegen de bakrand gelanceerd werd.
En dat was echt niet omdat het zo`n gemeen paard was. Maar de cursus valt nu eenmaal midden in de winter, en dan wil het nog wel eens heel koud zijn. Dan zijn ze wat frisser.
Dan ook nog een vreemde ruiter op hun rug, en dan kan er wel eens wat mis gaan.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:37

Nou als er bij mij zo'n paard zit dan kan die cursusleider hoog en laag vliegen maar dan ga ik er niet op. Dan ga ik wel lesgeven, maar nee, snel maakt me niks uit, maar zodra ze omhoog komen geef ik ze wel door!

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:42

kleinvosje schreef:
Die laatste opmerking vind ik nou niet echt netjes Rooz. Jij zou het ook niet leuk vinden als je eraf tuint en iedereen aan de kant staat te lachen, ook al ziet het er grappig uit en loopt het goed af...

Lijkt me ook sterk dat men elkaar gaat uitlachen... in mijn geval wordt er altijd gelachen wanneer ik ernaast lig ja... sorry dat ik het niet zie als een afgang maar als een leermoment :(:) .

Bovendien stap je er zelf op.. zie je het niet zitten dan moet je er ook nie opklimmen toch ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:58

claudianoa schreef:
zo paard mischien niet mee nemen! Ik zit er niet op te wachten om op zo gekke huis te rijden. :P

Gekkenhuis? Een paard dat een keer een bok geeft is toch geen gekkenhuis? :? Hij is over het algemeen heel braaf, maar hij kan soms wat stout zijn, zeker als het koud is.
Ik denk eigenlijk dat de meesten juist graag een keer op hem willen rijden. :)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:01

Waar ga jij de cursus doen?
*even profiel gespiekt* met de witte of de bruine?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:01

Het eerste paard wat áááááltijd braaf en super fijn te rijden is moet volgens mij nog geboren worden...

Wordt je handig van, veel verschillende dieren rijden!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:03

Nellekeee schreef:

Ik heb maar één schimmel...
De 4-jarige kan op zich ook wel een keer mee, maar daar wil ik niet iedereen op hebben. Die is niet geschikt voor iedereen.
Ik doe de cursus in Emmen, via de school van mijn instructrice.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 13-10-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:05

Was niet voor jou bedoeld hoor Karin :D
Ik lees zoveel verhalen van mensen die het nu al in hun broek doen om het feit dat ze op andere paarden moeten gaan zitten, dat het voor hun misschien wel handig is om van te voren een beetje te oefenen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:12

Ik reageerde op Nelleke, ik zal mijn post even aanpassen met een quote. :)

Ik schijt tegenwoordig niet meer zo heel snel in mijn broek. :)
Hoewel ik niet op een ander paard stap voordat ik hem onder zijn eigen ruiter heb gezien, ik wil wel graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb. :D

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:16

rooz_89 schreef:
Daar leren ze toch juist van :o ... ik vind er niks aan om op een goedzak les te krijgen :Y) .
Iedereen is toch gewoon verzekerd? Ookal moet er een naar het ziekenhuis dan gaan ze denk ik echt niet zo snel gelijk naar jou toe... als jij nou zegt dat "ie dat anders nooooooooooooooooooooit doet", daar maak je geen vrienden mee op zo'n moment haha...
Lijkt me juist leerzaam toch, ook voor het paard weer een ervaring erbij en zo gebeurt er nog is wat... valt er nog wat te lachen *-:) :o ( in de meeste gevallen dan, ik heb nog nooit wat gebroken gelukkig)

dat vind ik niet netjes gezegd van je

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:21

het gaat hier niet om een paard wat niet te vertrouwen is ofzo he.. sjongejonge...
voorgeprogrammeerde paarden zullen binnen 10 jaar ook wel op de markt zijn denk ik maar tot die tijd vind ik het geen probleem om met levende paarden de cursus te doen hoor :(:) :Z ...
bedoel alleen dat je er nie zo'n probleem van moet maken, de cursisten kiezen er zelf voor om wel of niet op haar paard te stappen en weten tegen die tijd wel dat ie wellicht een keer een gekke sprong kan maken...

waarschijnlijk wordt het weer eens verkeerd opgevat ofzo maar als iemand er hard vanaf valt is het wat anders dan wanneer het paard links gaat en ik rechtdoor wil en k op de grond beland.. ja dan kan ik er om lachen ja... sorry :(:) :7 .

edit; typfouten

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:23

KarinvdM schreef:
Nellekeee schreef:

Ik heb maar één schimmel...
De 4-jarige kan op zich ook wel een keer mee, maar daar wil ik niet iedereen op hebben. Die is niet geschikt voor iedereen.
Ik doe de cursus in Emmen, via de school van mijn instructrice.

Dan heb ik vast ergens niet goed gelezen. Ah oke, ik dacht op het kaartje te zien dat het nog best richting het noorden lag, maar je komt niet deze kant op dus. Lekker dichtbij.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:24

weet iemand toevallig of ze gewoon een stop houden tijdens de kerstvakantie, lijkt me wel toch? :P

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:31

grappig

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:34

blijkbaar voor jou niet.. maar wel redelijk offtopic of een val grappig kan zijn of niet.
het ging erom of ze der paard mee kon nemen... ik vind dus van wel, zullen wel meer paarden zijn die fris zijn en wel eens gek willen doen ;).

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:51

Ik heb me ook ingeschreven voor de orun niveau 2, locatie Driel. Wie gaan daar nog meer heen?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:54

rooz_89 schreef:
weet iemand toevallig of ze gewoon een stop houden tijdens de kerstvakantie, lijkt me wel toch? :P

Ja... bij ons wel iig vorig jaar...

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:22

Ik zou dolgraag op je schimmel willen stappen hoor Ka :D
Ik verwacht niet zo snel dat er echt knettergekke paarden worden toegelaten. Ik wil het paard ook eerst eens zien onder de eigenaar zodat ik kan kijken of ik "het aan zou kunnen"
Er zijn nu eenmaal ruiters die liever niet van een vreemd paard afvallen (met gevolgen nadien) En er zijn nu eenmaal ruiters die graag overal op stappen:)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:31

Normaal gesproken heb ik er niet zoveel problemen mee om op het paard van een ander te stappen, moet wel zeggen dat ik het altijd fijn vind om het paard eerst onder de 'eigen' ruiter te zien. Maar op dit moment, met een gebroken hand stap ik niet op iemand anders zijn paard ;) Hopelijk ben ik weer helemaal 'heel' wanneer de cursus begint.
Ik ben trouwens wel benieuwd of ze bij de kNHS nog wat met mijn mail hebben gedaan over de cursusplaats. Hopelijk hebben ze me in Staphorst kunnen plaatsen.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:32

Nee ik ben heel eerlijk, ik stap liever niet op een vreemd paard. Wil hem eerst onder iemand zien. En als ik het niet vertrouw stap ik er niet op. Maargoed ik heb dit jaar dan ook erg slechte ervaring met op een vreemd paard rijden wat me niet in de koude kleren is gaan zitten...

Gister toen mijn paard even aan de bok ging kreeg ik het ook even benauwd bij de gedachten dat een vreemd paard dit ook kan doen. En vroeg ik mij af of ik niet beter voor de cursus zonder eigen rijden had kunnen kiezen. Maargoed zal wel los lopen. Verwacht inderdaad niet dat ze gekke paarden toelaten.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:38

Ik ben toch nog aan het proberen om bij de `met rijden`cursus te komen, aangezien ik toch nog niks gehoord heb.
Ik denk dat ze daar graag zien dat je met verschillende paarden kunt wegrijden en problemen oplossen, al blijft dat in zo`n cursus alsnog zeer beperkt?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:43

Ik weet niet of het zo beperkt is. Je kunt er toch ook op zakken. Je moet kunnen laten zien dat je met verschillende paarden overweg kan op een vriendelijke manier. Natuurlijk kun je in 20 minuten een vreemd paard niet net zo rijden als zijn eigenaresse het doet, maar je moet wel verschil kunnen zien tussen het gaan van het paard toen je er net op zat, en het gaan na 20 minuten. Dat is tenminste mijn verwachting.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:48

Ligt eraan wat je doel met de cursus is. Ik wil gewoon een diploma om te mogen lesgeven, oefenen met rijden op andermans paarden doe ik wel in mijn eigen tijd. Wil je die 2 dingen combineren, dan lijkt de mét rijden me wel fijn.