Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basic_

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:53

Ja dat wel, had ik een 4 voor, viel me nog mee :P
Verder met halthouden en achterwaarts, en een middendraf gingen de mist in wegens spanning, hij hoorde allemaal andere paarden, dat is ff wat interessanter dan ik haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:56

asjemenou schreef:
Ik hoop dat elke jury een tas vol met 8en en 9ens heeft!
Het is alleen maar de vraag of die ook ook de tas te voorschijn komen die dag. ;)

mijn 5en, 6en en 7es moet ik regelmatig aanvullen in mijn tas, de hogere cijfers blijven jammer genoeg vaak zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:59

Vala schreef:
Ik heb een aantal Z1 gestart met mijn merrie. Bij 1 proef stond onderaan de coupon: Paard niet Z-klaar, in koeienletters en dik onderstreept.
Nou moest ik daar in eerste instantie hard om lachen, mijn paard heeft ZZ-licht gelopen bij haar eigenaresse, daarna zeer verdienstelijk Z2 bij een andere amazone die haar in bruikleen had en nu was ik de klungel die een Z-proef probeerde te rijden!
Later werd ik toch een beetje ontstemd zeg maar. Ten eerste: een jury kan nooit weten wat een paard al gelopen heeft. Ten tweede: ik zit te sturen daar bovenop dat paard dus als dat paard niet loopt komt dat door mij en niet door dat paard.
Dus lijkt mij: schrijf dan op dat de combinatie in jouw ogen niet Z-klaar is! Ik vond het achteraf een domm belediging naar mijn superpaard toe. Wat vinden jullie? En dan vooral de juryleden?

ik zou zetten: Combinatie niet Z klaar.
denk dat je dan het beste in de buurt zit.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:43

Bij de middendraf: meer doorstappen!
Bij de volte: meer de hoeken in rijden.
Was een foutje van de schrijver, maar ik vond het wel grappig :) zelfde coupon trouwens.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:55

Ik had gisteren bij middendraf staan " waar blijven de 3 overgangen".
Euh tja waarschijnlijk zal ze die nooit te zien krijgen aangezien middendraf (voor zover ik weet :+ ) maar 2 overgangen heeft. :))

en met halsstrekken (zelfde jury) " moet meer M.A. volgen" zal wel geen gekke uitspraak zijn, maar ik kan echt niet bedenken waar de afkorting voor staat. :o

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:00

"moet meer met achterbeen volgen" gok ik zo.. Ik had ook niet echt zinvol commentaar op men protocol bij beide jury's gister (reed ook L1, jij ook toch?) 2e proef ging veeeeel beter maar 1 punt verschil tsja...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:36

Ja ik ook L1, ik reed eerste proef veel beter 173 en 2e proef 181 :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:03

mirjamalvaro schreef:
Ik had gisteren bij middendraf staan " waar blijven de 3 overgangen".
Euh tja waarschijnlijk zal ze die nooit te zien krijgen aangezien middendraf (voor zover ik weet :+ ) maar 2 overgangen heeft. :))

en met halsstrekken (zelfde jury) " moet meer M.A. volgen" zal wel geen gekke uitspraak zijn, maar ik kan echt niet bedenken waar de afkorting voor staat. :o

" moet meer A.M. volgen"
Moest het zijn trouwens :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:49

nog 1 uit de oude doos. Lang lang geleden (denk dat mensen dit commentaar nu niet eens meer accepteren) in een L2-proef reed een ruiter die ik voorlas een volte die nog het meest op een ei leek. Het commentaar was: 'voltes zijn rond, EEND!

Schitterend blijf ik hem vinden, maar denk niet dat het in deze tijd nog geaccepteerd wordt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:26

Joki schreef:
nog 1 uit de oude doos. Lang lang geleden (denk dat mensen dit commentaar nu niet eens meer accepteren) in een L2-proef reed een ruiter die ik voorlas een volte die nog het meest op een ei leek. Het commentaar was: 'voltes zijn rond, EEND!

Schitterend blijf ik hem vinden, maar denk niet dat het in deze tijd nog geaccepteerd wordt :=

ik zou daar de humor wel van inzien, maar ik zou het zelf niet op durven laten schrijven!!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:55

Gister in een M1 proef.
Moest E afwenden, X galop rechts. Paard deed een soort van aanspringen maar toch niet, pas later toch maar wel en we zaten dus in galop, ik denk.. nou een vette 4 ofzo :P

Krijg ik een 6, teugels te lang :+
Hebben het gefilmd en er veranderd echt niks in mn teugellengte oid, hij galopeerde niet aan omdat mijn hulpen gewoon niet goed genoeg waren ( beenligging).
Was zowiezo een heeeeeeeel vreemde jury :+

Halthouden, 6- niet vierkant
daarna, Halthouden, 6 ( geen commentaar) stond keurig vierkant, goed onder de massa en kwam geen mm omhoog in de aanleuning :D

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:15

bij de FNRS zeggen ze dat ze niet op het paard letten.
staat er een opmerking: mooi paard met mooie gangen :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:47

lovekoos schreef:
bij de FNRS zeggen ze dat ze niet op het paard letten.
staat er een opmerking: mooi paard met mooie gangen :')

Er wordt wel op het paard gelet, nl. hoe het reageert op de hulpen van de ruiter :) Daarnaast mag een jury dat toch wel opschrijven als het opvalt? Heb het als FNRS jury gisteren ook nog 2 keer laten opschrijven: echt heel veelbelovende paarden in de baan. Dat mag gezegd worden. Bij het beoordelen natuurlijk vooral op de ruiter gelet :) Complimenten zijn toch leuk om te krijgen?

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:49

ja het maakt mij niet uit dat ze dat eronder zet maar als ze bekend staan dat ze alleen op de ruiter letten sta je wel even te kijken ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:53

Citaat:
het is nu nog niet denderend, maar het is een Amor toch? Geef het de tijd, als zo'n paard eenmaal gaat lopen, lopen ze alleen voor jou

ze heeft gelijk gekregen.

En inmiddels reed ik western en was door een paar grapjurken van stal opgegeven om een dressuurwedstrijd te rijden.
Dus zonder voorbereiding gestart, reed wel winst, maar het westernbloed kroop waar het niet gaan kon. Dus op mijn protocol stond bij halthouden

Citaat:
3, halthouden niet de juiste manier, benen aan paard houden. je houdt toch ook de voet op de rempedaal als je stoppen wilt

ja inderdaad bij western stop je met de benen van je paard af ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:00

lovekoos schreef:
ja het maakt mij niet uit dat ze dat eronder zet maar als ze bekend staan dat ze alleen op de ruiter letten sta je wel even te kijken ;)

Toch echt een misverstand. Er wordt gekeken naar communicatie tussen ruiter en paard. Dus de hulpen die de ruiter geeft aan het paard en de correctheid die die hulpen hebben. Niet zo zeer naar de combinatie. Dat is toch net even genuanceerder dan 'alleen de ruiter'.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:12

Ik heb gisteren iets geweldigs mee gemaakt!!! Heb (voor mijn gevoel, iets teveel spanning) geen super proef gereden, had 192 punten. Maar stond op staatje:
Wat een paard met geweldige gangen en zelfhouding. Met beleid lekker aan t werk houden. Nu nog wat onrustig her en der. Succes!En ook iemand die wel meer durft te geven als 5,6, of een 7. Had een stuk of vijf achten. Das toch super! Hoop dat er nog veel meer van zulke juryleden komen!!! T is niet erg als je een twee of drie krijgt, zolang ze daar dan ook een 8 of 9 tegenover durven te zetten als iets wel hartstikke goed gaat!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:21

Een keer bij een buitenwedstrijd, ging de vader van het meisje dat reed (ik las voor) naast een van de hoeken in het gras liggen om mooie foto's te maken, haar paard schrok daar van toen hij wijkend die richting op kwam.
Er stond uiteindelijk op haar protocol "Papa toch!" met een vette ;-), en toch nog een 6.

Ze was behoorlijk kwaad op haar vader tot ze haar protocol las :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:36

en een keer bij een onderlinge wedstrijd, paard was erg gestresst en rennerig, hij had al tijden geen proef meer gelopen, dus we hebben echt in een recordtempo die proef gereden,
Toen stond er ook "snelste combinatie ooit" ;-)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:22

lovekoos schreef:

Jij wilt dan echt niet weten wat ik af en toe laat opschrijven of tegen een deelnemer zeg :D.

Heb ooit tegen iemand gezegd dat als ze haar paard zat was ze hem bij mij aan het tuinhek mocht vastbinden :j.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:28

Oe die is wel heel direct :P Neem aan dat die proef niet zo goed ging dan daniella74?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:35

Ik heb zelden zo'n waanzinnig paard gezien, ze had ook over de 250 punten in een hogere F proef (dacht F18 of 19).
Paard stond los van de punten want het meisje kon ook zelf ongelooflijk rijden, ze waren bij de KNHS Z en deden dit met de rest van een les mee voor de gezelligheid. Ze achte de kans ook heel klein dat ze hem kwam brengen :D.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:38

Hahaha, toch leuk geprobeerd...:P

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:52

Toen ik moest schrijven bij een bekende jury tijdens de proef (L1) van iemand die ik ken:

"zagen doe je maar bij de timmerman"

Ik moest het opschrijven ook met als gevolg dat ik er raar op aan werd gekeken door deze persoon. Tja, misschien wel wat te hard vermeld door de jury, maar het was wel zo...

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:52

ik krijg altijd te horen;
paardrijden is leeeuk, LACHEN DUS :o
maarja, erger me ook wel ns aan mensen die met hele grote smile op paard zitten haha