prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babsie_Flash

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:02

Ik kan je wel naam etc van een instructrice geven die maar 7,50 per uur vraagt. Ze rijdt ook nog eens vrij hoog dressuur... maar ik hoef daar echt geen les van Huilen van het lachen (ohja ze is ook nog eens gediplomeerd Tong uitsteken )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:09

En wie is dat dan?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:10

je hebt PB

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:24

Ik betaal 10 € per uur. Hij komt naar mij toe. Ik kan van hem les krijgen in springen, dressur, mennen, lange lijnen, longeren,....
Wat ik belangrijk vind is dat als hij mij zegt hoe ik iets moet doen, hij ook kan uitleggen waarom. Op alle vlakken neemt hij ook de tijd voor mij. Na de les samen nog iets drinken gebeurt regelmatig. En dan spreken we een aantal dingen van de les nog eens door.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:22

Charlenexx schreef:
Omdat ze ervaring hebben? Het kunnen vragen? Opleidingen hebben gedaan? Bekendheid verworven hebben? Zoveel redenen en ik betaal 60 euro per paard, exclusief benzine.. En das nog niet eens zo duur, dus ik vind 20-30 best fair...

daar ga ik ook helemaal mee eens!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:15

b485 schreef:
Ik betaal 10 € per uur. Hij komt naar mij toe. Ik kan van hem les krijgen in springen, dressur, mennen, lange lijnen, longeren,....
Wat ik belangrijk vind is dat als hij mij zegt hoe ik iets moet doen, hij ook kan uitleggen waarom. Op alle vlakken neemt hij ook echt de tijd voor mij. Na de les samen nog iets drinken gebeurt regelmatig. En dan spreken we een aantal dingen van de les nog eens door.

Heeft ie geld over? Is hij op zoek naar een vriendin? Heeft ie geen hobby's?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:18

Ik betaal 20-- per uur.. En ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn man en ik ons vorige week nog afvroegen waar ze het van doet.. Volgens mij is het totaal niet rendabel.. Ze moet naar mij toerijden.. Ze is er altijd een half uur eerder en zeker nog een uur na die tijd.. Dus in het totaal is ze wel 2,5 uur bij mij... en dat is exclusief reistijd.. Dus eigenlijk 3 uur voor 20,00-- Daar werk ik niet voor hoor.. Tong uitsteken

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:31

Héé,

Ik heb ook privéles en de prijd valt mij heel erg mee!! Voor een half uurtje les betaal ik € 12,50. Een nadeel is dat ik wel vaak buiten moet rijden, maar gelukkig hebben ze een agterberg bodem die niet snel nat of bevroren wordt.

Ineke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:41

MISTRAL94 schreef:
Bezig met de basis? Helaas is mijn ervaring dat teveel instructeurs bezig zijn met ruiters de kunstjes te laten doen omdat het dan "iets" lijkt.

Klopt inderdaad.
Heb al aardig wat instructeurs gehad waarbij ik al kunstjes moest doen terwijl de basis nog bij lange na niet bevestigd was.
Maar het is toch vaak "saai" als je de ruiter alleen maar "rondjes" laat rijden en er niks spectaculairs gebeurt Vork Dus dan maar oefeningen doen......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:52

Anoniem schreef:
MISTRAL94 schreef:
Bezig met de basis? Helaas is mijn ervaring dat teveel instructeurs bezig zijn met ruiters de kunstjes te laten doen omdat het dan "iets" lijkt.

Klopt inderdaad.
Heb al aardig wat instructeurs gehad waarbij ik al kunstjes moest doen terwijl de basis nog bij lange na niet bevestigd was.
Maar het is toch vaak "saai" als je de ruiter alleen maar "rondjes" laat rijden en er niks spectaculairs gebeurt Vork Dus dan maar oefeningen doen......

Gelukkig zijn er meer mensen die deze ervaring delen Haha! Heb lange tijd gedacht dat het aan mij lag.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:16

Anoniem schreef:
Klopt inderdaad.

Dat is ook wat ik bedoelde. Stond er misschien niet heel duidelijk. Bloos

k_v_giesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:07

hoi ik vind dat de kostte wel redelijk zijn maar het ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit die er geboden wordt. ik betaal 25 € voor een uur en 15 € voor een half uur. Maar ik ben van mening dat als je wel grote voorderingen maakt en dus ook blijkt op de wedstrijden het mee valt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:08

anderzijds kunnen oefeningen als schoudervoor en wijken heel erg nuttig zijn in het verbeteren van je basis.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:09

Kennisje vraagt 50 euro per uur.. Heeft dan wel Intermediar II gereden enzo, maar vind het nog steeds een veelste hoog bedrag!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:10

Lielle schreef:
anderzijds kunnen oefeningen als schoudervoor en wijken heel erg nuttig zijn in het verbeteren van je basis.

Dat schrijf je heel goed Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:11

Ik betaal €20,- per half uur. Ik heb twee paarden, met de ene les ik 1x in de week en met de andere 2x per week. Dat is dus per week €60,-. Wel duur, maar het is iedere cent waard! Ik krijg les van een instructeur die zelf op internationaal niveau heeft gereden en ook alle Grand Prix oefeningen beheerst en in het bezit van een ruiterster is. De lessen zijn vrij afwisselend, maar altijd wordt er de nadruk gelegd op de basis. Lachen

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:11

ik betaal €25,- voor een uur les. Ik ben er erg op vooruit gegaan dus ik vind het elke euro waard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:15

@coentjuh: hangt er maar vanaf wat voor kwaliteit ze biedt. Ik ken mensen die les geven waarvan ik nog niets eens les zou willen, al kreeg ik geld toe; en ik ken mensen waar drie kwartier les 90 euro kost en daar heb ik iedere cent voor over. Ik vind het belangrijk dat mensen weten waar ze over praten en dat ook kunnen overbrengen; als je zelf nog geen B parcours durft te springen of een B proefje kunt rijden, hoor je IMO niet (spring)les te geven.

@mistral, uiteraard. Maar je ben altijd bezig met je basis verbeteren, ook als die er nog vrijwel niet is. Ik rijd nu een paard met heel veel balansproblemen en die knapt heel erg op door gebruik van zijgangen terwijl hij echt nog niet toe is aan een M proef en er sowieso nog een hoop moet gebeuren aan de basis. Met alleen maar rondjes rijden kom je er ook niet, door gericht gebruik te maken van oefeningen (en dan niet een proefgerichte uitvoering, maar met een trainingsdoel voor ogen) zorg je dat je paard beter wordt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:12

maar toch... basis of basis is ook weer een verschil. waar ligt de grnes wat basis is en wat truukjes? ik geef elke week les, en diegene krijgt ook van een ander les.
ik irriteer mij mateloos aan het feit dat het beste kind ineens stelling vraagt en zijwaarts rijdt, terwijl ze niet eens weet WAAROM ze het doet, en de hulpen niet eens correct geeft
ja... ze wilde wat nieuws leren.. en bij mij moet ze eerst leren de reguliere dingen onder de knie te krijgen eer ze een stap verder mag. ik wilde dat ze eerst leerde met de benen te sturen eer ze stelling zou vragen.
instructrice 2 is schijnbaar meer van de kunstjes... en ja.. dat mag ik dan weer "fijn" oplossen door mijn leerling dingen af te leren of juiste extra bij te brengen omdat het ander verkeerd wordt aangeleerd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:19

dat kan. Maar ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat je eerst de basis voor elkaar moet hebben hebben voordat je aan oefeningen begint. Wat is 'voor elkaar'? Anky werkt ook dagelijks aan de basis, maar die zal er toch al best aardig op zitten Knipoog

Natuurlijk kun je geen eenvoudige wissel gaan rijden, als je paard niet aandraaft op een kleine hulp. Maar een pasje wijken op de volte om het binnenachterbeen te activeren, zodat de overgangen daarna flitsender worden, kan heel nuttig werken. IMO is het een wisselwerking, je gebruikt je oefeningen (schakelen en overgangen zijn ook oefeningen trouwens) om je basis te verbeteren en je doet je basiswerk om de uitgangspunt voor je oefeningen te verbeteren. En zo af en toe werk je aan het proefgericht tonen van je oefeningen, en het afwerken van alle onderdelen, en dan hoort het allemaal bij elkaar te komen.

Maar ik heb wel het beeld dat het politiek correct is om te roepen "eerst de basis, dan pas de kunstjes". Zeker waar, maar ook de 'kunstjes' kunnen (let op de woordkeuze) zorgen voor een goede basis, en die nuance zie ik niet zo heel veel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-10-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:20

Erg he, dat heb ik ook... Mn lesklantje leert van haar andere instructrice verkeerde hulpen, die ik er weer uit moet zien te krijgen. Dat arme kind is 7 en snapt echt niet meer naar wie ze nou moet luisteren... Heeel irritant!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:27

waarom geven jullie hen dan nog les?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:29

Ik heb een superfijne instructeur. Niets in de krul, eerst maar eens gewoon voorwaarts en een achter achterbeen. Geeft echt super les en betaal 20 euro p. uur. Hij rijd trouwens op Prix St. George niveau

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:29

Kun je toch ook overleggen met de ouders dat dit niet werkt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:34

ik heb het allang overlegd, hun keuze om toch door te gaan met allebei.
besloten om het te negeren en gewoon mijn dig te doen. heb nu afgesproken dat in mijn les mijn dingen gebeuren, en als ze dingen wil doen die ze daar geleerd heeft.. prima.. maar dan wel op mijn manier.
dit werkt op zich goed, ook voor de leerling die iets meer duidelijkheid krijgt, maar af en toe heb ik toch wel weer zo'n hoofd schud reactie als ik een " nieuw" truukje getoond krijg met creatieve hulpen of dat ze niet eens weet wat ze nou doet.

Probeer hier als instructrice boven te staan, maar gevoelsmatig vind ik het verre van ideaal