(ohja ze is ook nog eens gediplomeerd
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(ohja ze is ook nog eens gediplomeerd
) 
Charlenexx schreef:Omdat ze ervaring hebben? Het kunnen vragen? Opleidingen hebben gedaan? Bekendheid verworven hebben? Zoveel redenen en ik betaal 60 euro per paard, exclusief benzine.. En das nog niet eens zo duur, dus ik vind 20-30 best fair...
b485 schreef:Ik betaal 10 € per uur. Hij komt naar mij toe. Ik kan van hem les krijgen in springen, dressur, mennen, lange lijnen, longeren,....
Wat ik belangrijk vind is dat als hij mij zegt hoe ik iets moet doen, hij ook kan uitleggen waarom. Op alle vlakken neemt hij ook echt de tijd voor mij. Na de les samen nog iets drinken gebeurt regelmatig. En dan spreken we een aantal dingen van de les nog eens door.
MISTRAL94 schreef:Bezig met de basis? Helaas is mijn ervaring dat teveel instructeurs bezig zijn met ruiters de kunstjes te laten doen omdat het dan "iets" lijkt.
Dus dan maar oefeningen doen...... 
Anoniem schreef:MISTRAL94 schreef:Bezig met de basis? Helaas is mijn ervaring dat teveel instructeurs bezig zijn met ruiters de kunstjes te laten doen omdat het dan "iets" lijkt.
Klopt inderdaad.
Heb al aardig wat instructeurs gehad waarbij ik al kunstjes moest doen terwijl de basis nog bij lange na niet bevestigd was.
Maar het is toch vaak "saai" als je de ruiter alleen maar "rondjes" laat rijden en er niks spectaculairs gebeurtDus dan maar oefeningen doen......
Heb lange tijd gedacht dat het aan mij lag. Anoniem schreef:Klopt inderdaad.
Heb al aardig wat instructeurs gehad waarbij ik al kunstjes moest doen terwijl de basis nog bij lange na niet bevestigd was.
Maar het is toch vaak "saai" als je de ruiter alleen maar "rondjes" laat rijden en er niks spectaculairs gebeurtDus dan maar oefeningen doen......

Lielle schreef:anderzijds kunnen oefeningen als schoudervoor en wijken heel erg nuttig zijn in het verbeteren van je basis.