ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

instrekteur 2 moet je ong van de 20 lessen 10 keer je paard meenemen
voor de basis veel minder volgens mij maar kijk voor de zekerheid de knhs site Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:20

Hey nimroy, zijn die mooie nieuw eurostar sjabrakjes inmiddels al binnen? Tong uitsteken Haha! Nog een weekje en dan starten we !

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:28

jaja, nog een weekje Ja Hier begint het ook al wel te kriebelen.
Aan de filmpjes begin ik nog niet aan, heb het te druk met symposium organiseren, clinic organiseren, bedrijfsanalyses en mn onderzoek naar kissingspines Nagelbijten / Gniffelen

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:52

sibbe schreef:
instrekteur 2 moet je ong van de 20 lessen 10 keer je paard meenemen
voor de basis veel minder volgens mij maar kijk voor de zekerheid de knhs site Haha!

ja daar staat "regelmatig"...maargoed.....we zien wel hoor....

jullie zijn allemaal lekker fanatiek en enthousiast, leuk hoor !! Haha!
Geven jullie allemaal al les ?
En wat deed jullie besluiten deze cursus nu dan te gaan doen ? of heb je misschien al basis en wil je verder ?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:00

Nee ik geef zelf nog geen les maar wil dat wel gaan doen, vandaar dus de cursus die ik wil volgen. Lijkt me erg leerzaam, wat naast het lesgeven ook voor mezelf erg fijn kan zijn. Probleemoplossen op verschillende paarden, dát lijkt me interessant.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:48

acacia

ik werk op een manege en doe daar vooral de buitenritten organiseren en ik kan wel les geven maar dan eerst even mijn diploma halen want als er iets gebeurt ben je niet verzekerd vandaar Knipoog
en door dat ik vertel aan de mensen die ik ken dat ik mee doe en vrijwilligers nodig heb om op te oefenen voor examen
heb ik mensen die nu al zeggen ik blijf bij jou (had dit zelf ook niet verwacht )
ik heb meteen voor fase 2 gekozen omdat ik de punten binnen had en ik de basis wel ken Bloos
(hopelijk vind ik dat na de eerste weken ook nog)

succes met de curses

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:43

sibbe schreef:
ik heb meteen voor fase 2 gekozen omdat ik de punten binnen had en ik de basis wel ken Bloos
(hopelijk vind ik dat na de eerste weken ook nog)

succes met de curses

Jij ook succes !! Pling

Maar ik hoorde dat de theorie voor fase2 hetzelfde is als bij de basis, dat het enige verschil is dat je bij fase 2 dus zelf op verschillende paarden moet rijden en bij basis alleen moet lesgeven. Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:14

oewww nog een paar daagjes en dan beginnen we al Lachen

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:31

@ Vvalar: Ik heb vandaag in Hypoplaza de nieuwers wel al gezien alleen nog maar in veelzijdigheid!! dus nog geen dressuur.. Ik weet het dus niet wanneer ze nou eens eindelijk komen Boos!
Ja idd nog n weekje!! Spannend Haha! Haha!

@ acacia: Ik geef nog niet echt les maar heb wel heel vaak mensen korte maar krachtige lesjes gegeven haha dat ik vaak halverwege het rijden van iemand ff binnenval met tips en dan ga je ff door Tong uitsteken En mn vriendin gaf ik wel eens les.. Ik wilde het altijd al doen maar door tijd en geld gebrek kwam het er niet van.. Nu ik werk heb ik meer tijd en geld dus wilde ik het gewoon gaan doen.
het lijkt me leuk maar ook ontzettend leerzaam, zeker ook voor je eigen rijden!

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:56

Hallo allemaal

Weet iemand van jullie toevallig wanneer we het lesmateriaal ontvangen? De eerste cursusdag of per post?
Zelf heb ik nog niets ontvangen en kon er op internet ook zo snel even niets over vinden.
Dat ik niet maandag op de cursus zit zonder lesmateriaal Clown

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:17

Lesmateriaal ontvang je bij de eerste les. Voor zover ik begrepen heb tenminste.

@acacia; ik geef al wel les, ook aan mensen die hoger dan b/l rijden. Het is voor mij vooral verzekeringstecnisch handig. Lesgeven doe ik al wel (wat niet wil zeggen dat ik de opleiding op mn sloffen zal halen), dus das niet het moeilijke, maar overal leer je.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:38

@acacia; dat van die theorie kan kloppen want als jij de basis goed aflegd mag je vrijstelling vragen voor 2 en kan je mogelijk doorstromen naar niveau 3
ik heb vooral gekozen voor 2 omdat je er hopelijk meer mee leert omdat je zelf mee rijd zeg maar
(en in de winter is mijn bak slecht) Clown
en ik hoop dat het niveau ook hoger ligt dan in de basis opleiding

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:47

nacho_lein schreef:
Lesmateriaal ontvang je bij de eerste les. Voor zover ik begrepen heb tenminste.

@acacia; ik geef al wel les, ook aan mensen die hoger dan b/l rijden. Het is voor mij vooral verzekeringstecnisch handig. Lesgeven doe ik al wel (wat niet wil zeggen dat ik de opleiding op mn sloffen zal halen), dus das niet het moeilijke, maar overal leer je.

Voor mij geldt hetzelfde wat lesgeven betreft, al een paar jaar, vooral op B/L niveau maar ook hoger of juist lager Tong uitsteken Maar zodra het papier binnen is ben ik ook wat zekerder van mijn zaak en kan dan ook een fatsoenlijk uurtarief gaan rekenen. En meer bij leren kan nooit geen kwaad. Vind het ook erg leuk om andere paarden te rijden Lachen

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:34

Ik ben nu momenteel bezig met de 3 fase dat is nu niveau 4. Heel leerzaam, veel theorie maar vooral een dure cursus!.... Ach je moet er wat voor over hebben....

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:24

Ik vind de eerste fase al duur Clown ik moet echt een sponsor gaan zoeken voor de 2e en 3e fase, anders zit het er voor mij niet in, helaas.
Heb je ook echt wat aan de 3e fase?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:36

Ja, je hebt wel wat aan de derde fase, vooral in analyserend vermogen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:41

nou.. ik vond het ook duur zat Nagelbijten / Gniffelen
ivm mijn baan werd dit vorig jaar gevraagd dat als ik het wilde blijven doen, het wel beter was om een instructeurs diploma te hebben ivm de verzekering ( werk binnen de Equi-Therapie)

Hier wel veel ervaring met lesgeven, maar 99% kinderen en voornamelijk beginnende kinderen, dus zal wel spannend worden. ( OK.. 2 wedstrijd ruiters.. maar ponyconcoursen zijn minder streng natuurlijk)
zag in de Orun deelnemers lijst al mensen staan die Z1 en Z2 reden Nagelbijten / Gniffelen mjah.. daar moet je les aan geven ... ( kijkt benauwd)

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:28

Is iemand al een beetje begonnen met het pakket die we hebben ontvangen voor instructeur 2 of ist gwoon afwachten tot de 10de??

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:19

Nou voor die ene moet je eerst toestemming krijgen van de je instructeur.. dus dat ga ik de 11e meteen vragen Tong uitsteken

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 06:40

Maandag Lachen
Heb er echt zin in Ja

Wie doet hem eigenlijk waar?

Zullen we even een overzichtelijk lijstje maken, wel zo leuk denk ik Lachen

Laura (xlaus_) Ede

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:52

Lowara schreef:
zag in de Orun deelnemers lijst al mensen staan die Z1 en Z2 reden Nagelbijten / Gniffelen mjah.. daar moet je les aan geven ... ( kijkt benauwd)

Ik rij Z1 met 1 paard en de andere start ik in de L1. Als ik zo rond kijk in het Z (dit geld echt niet voor alle combinaties) dan denk ik dat heel veel mensen juist daar heel veel hebben aan de basis. Ik zie veel paarden die alleen nog maar in de houding gereden worden omdat ze Z zijn, dan is halstrekken toch niet meer nodig? Tenminste zo denken ze.

Ik vind het juist leuk om van andere mensen les te krijgen, ook al rijden ze misschien niet mee aan de top. Iedereen ziet wat anders en aan tips heb je altijd wat. Het wordt voor degene die niet hoog rijden juist moeilijk als de Z ruiters op hun neer gan kijken en niks van hun tips aantrekken.
Persoonlijk zou ik het juist een eer vinden om zo iemand juist te helpen, en te zien dat ze wel degelijk wat aan je tips hebben Ja

Ik doe de cursus in Bunschoten!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:31

xLaus_ schreef:
Laura (xlaus_) Ede
... (nacho_lein) Bunschoten
Hester (hesterv) Gorredijk

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:38

hesterv schreef:
xLaus_ schreef:
Laura (xlaus_) Ede
Marjolein (nacho_lein) Bunschoten
Hester (hesterv) Gorredijk

Knipoog

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:09

nacho_lein schreef:
Ik rij Z1 met 1 paard en de andere start ik in de L1. Als ik zo rond kijk in het Z (dit geld echt niet voor alle combinaties) dan denk ik dat heel veel mensen juist daar heel veel hebben aan de basis. Ik zie veel paarden die alleen nog maar in de houding gereden worden omdat ze Z zijn, dan is halstrekken toch niet meer nodig? Tenminste zo denken ze.

Ik vind het juist leuk om van andere mensen les te krijgen, ook al rijden ze misschien niet mee aan de top. Iedereen ziet wat anders en aan tips heb je altijd wat. Het wordt voor degene die niet hoog rijden juist moeilijk als de Z ruiters op hun neer gan kijken en niks van hun tips aantrekken.
Persoonlijk zou ik het juist een eer vinden om zo iemand juist te helpen, en te zien dat ze wel degelijk wat aan je tips hebben Ja

wat goed dat jij dat zo ziet !!! Pling
Ik vind dat je gelijk hebt, dat de basis belangrijk is én snel vergeten wordt. Knipoog
Ik ben een recreatieruiter, heb vroeger op maneges wel wedstrijdjes gereden op L1 niveau, maar wil nu graag mn kinders wat helpen, vooral kinderen met bv autisme en ik denk dat ik veel heb aan de basiscursus.
Maar nogmaals, super dat jij dit zo ziet, als Z1 ruiter !! Party!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:52

nacho_lein schreef:

zo denk ik d'r ook over!
tis nooit verkeerd een ander inzicht/blik te krijgen op het rijden,
we leren iedere dag nog bij.
en het lijkt mij ook leuk, eens andere meningen te krijgen kwa rijden.
of een ander te zien sturen op je paard, daar leer je ook alleen maar van.
ik heb d'r zin in in iedergeval