Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bonnielau

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:30

Novice schreef:
Ik heb altijd geleerd om goed de hoeken door te rijden bij de training maar vooral tijdens de proef. Tot mijn verbazing stond er vandaag deze leuke opmerking op mijn protecol:
Hoeken niet te scherp inrijden dat geeft een onrustig beeld.

Begijp ik het dan niet of...... Verward

was dat met una? zoja dan snap ik het ook niet! was het met ramona dan kan ik geen commentaar geven aangezien ik die proeven niet heb gezien zoals je weet Clown

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:16

Novice schreef:
Ik heb altijd geleerd om goed de hoeken door te rijden bij de training maar vooral tijdens de proef. Tot mijn verbazing stond er vandaag deze leuke opmerking op mijn protecol:
Hoeken niet te scherp inrijden dat geeft een onrustig beeld.

Begijp ik het dan niet of...... Verward

Tja het is maar hoe je het begrijpt. een nette iets meer afgeronde hoek geeft een beter beeld dan een scherpe hoek die je met te weinig verzameling ingaat en dus niet mooi vloeiend kan krijgen. Natuurlijk moet je de hoeken goed in maar je moet geen hoeken rijden. Je moet een vloeiende boog rijden

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:37

@Bonnielau Was idd met Una, ben blij dat jij het als toeschouwer ook een vreemde uitspraak vindt.
@oosterhoff Gelukkig kan ik met mijn paard nog steeds geen hoeken rijden, maar wel een ronding in de hoek, en zo overdreven ben ik gisteren nog niet eens door de hoeken gegaan. In stap wel maar in draf al minder en in galop zeker niet! En ik ben de eerste die zegt als IK iets fout heb gedaan, maar van die scherpe hoeken ben ik me niet bewust Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:44

er gebeuren wel vaker dingen tijdens het rijden waar je je niet bewust van kan zijn, maar ook jury leden zie iets wel eens niet, zo heeft een vriendin van mij twee keer een 3 te pakken omdat ze niet gegroet zou hebben, nou was haar vader de proef aan het filmen en heeft twee maal een rechterhand naar achtergestoken met een kninkje van het hoofd op de band staan bij die proef waar de jury twee keer een drie ga, de jury zei toen ze de band lieten zien @o nou dat heb ik helemaal niet gezien' jammer maar voor je. ze had 179 punten over. das flink balen wan nu moet ze nog een wedstrijd L rijden voor ze de m in mag. je kan wel zeggen dan moet je bezwaar maken maar de termijn die dat duurd is ze al lang een keer gestart. maar het is gewoon jammer.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:52

Voor de eerste keer in de B moest ik C-X halve grote volte dus ik na de C gewoonn de hoek door stond er op me protocol 'niet de hoek door' doe ik het de wedstrijden erna gewoon weer de hoek door helemaal geen commentaar. hmmm wie weet of deze jury gelijk had ?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:02

Nee, bij een volte rijd je niet de hoek door. Dus de jury had gelijk!

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:14

twister42 schreef:
er gebeuren wel vaker dingen tijdens het rijden waar je je niet bewust van kan zijn, maar ook jury leden zie iets wel eens niet, zo heeft een vriendin van mij twee keer een 3 te pakken omdat ze niet gegroet zou hebben, nou was haar vader de proef aan het filmen en heeft twee maal een rechterhand naar achtergestoken met een kninkje van het hoofd op de band staan bij die proef waar de jury twee keer een drie ga, de jury zei toen ze de band lieten zien @o nou dat heb ik helemaal niet gezien' jammer maar voor je. ze had 179 punten over. das flink balen wan nu moet ze nog een wedstrijd L rijden voor ze de m in mag. je kan wel zeggen dan moet je bezwaar maken maar de termijn die dat duurd is ze al lang een keer gestart. maar het is gewoon jammer.

das inderdaad geen leuk begin en einde van die proef maar 2x het groeten over het hoofd zien vind ik nog wel iets

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:08

ilovelucky schreef:
Voor de eerste keer in de B moest ik C-X halve grote volte dus ik na de C gewoonn de hoek door stond er op me protocol 'niet de hoek door' doe ik het de wedstrijden erna gewoon weer de hoek door helemaal geen commentaar. hmmm wie weet of deze jury gelijk had ?

Een volte is een cirkel, dus rond, en dan moet je niet door de hoek.

Dianne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:34

In de zomer 2005 deed een jury een uitspraak die ik niet snel vergeet.
Na de proef mochten we bij de jury komen voor commentaar.
Hij zei:"In de galop had je een te hoog tempo".
Ik zei: "Daar ben ik het mee eens. En wat vond u van de draf?"
Hij zei: "De draf heb ik niet gezien!!!" Dromen

Dussssssssssssssssss...................................... Haha!
Reed toen L1 en daar zit toch wel veel draf in haha! Pling

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:52

Dianne1982 schreef:
In de zomer 2005 deed een jury een uitspraak die ik niet snel vergeet.
Na de proef mochten we bij de jury komen voor commentaar.
Hij zei:"In de galop had je een te hoog tempo".
Ik zei: "Daar ben ik het mee eens. En wat vond u van de draf?"
Hij zei: "De draf heb ik niet gezien!!!" Dromen

Dussssssssssssssssss...................................... Haha!
Reed toen L1 en daar zit toch wel veel draf in haha! Pling

Wel eerlijk dat ie dat toegeeft Tong uitsteken

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:44

ik kreeg een keer als commentaar dat, na het halsstrekken, ik de teugels in 1x op maat moet laten maken Sigaar

Sorry, maar ik heb geleerd om dat rustig te doen en niet in een keer.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:35

Het is misschien niet een hele "rare" opmerking, meer een compliment eigenlijk. In mijn allereerst officiële wedstrijd met mijn paard (en ook zijn allereerste) had ik als enig doel binnen de bordjes blijven. Ik was bloednerveus natuurlijk (eerste wedstrijd, eerste keer met trailer rijden) en het paard vond het ook reuze spannend (vooral de jury auto en de bordjes, ook al hadden we al vaker in het weiland geoefend). Om het kort te maken, ik ben binnen de bordjes gebleven, maar vraag niet hoe! Op de een of andere manier zijn we rond gekomen en kregen we een puntentotaal van 136 (oude telling) en het commentaar: "knap dat je zo rustig bleef" . Ik had niet eens de tijd om wat anders te doen, haha!

_VHS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:24

Helaas een hele ware, rake van een dressuurjury:

"Zowel paard als amazone hebben een goed kosthuis!"

Ik hou wel van zulke commentaren en heb er smakelijk om gelachen.
Ennuh.... heeft iemand een goed diëet voor ons beiden...??????!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:28

_VHS_ schreef:
Helaas een hele ware, rake van een dressuurjury:

"Zowel paard als amazone hebben een goed kosthuis!"

Ik hou wel van zulke commentaren en heb er smakelijk om gelachen.
Ennuh.... heeft iemand een goed diëet voor ons beiden...??????!

Nagelbijten / Gniffelen oeps.. das best ehm... apart als je dat te horen krijgt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:34

Eeeuhh.....ander kosthuis zoeken? Haha!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:38

Commentaar jury:'' Je was verreweg de beste, maar dat andere paard sprak me meer aan''.

Wat moet je daar nu mee?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:03

Nicole10 schreef:
ik kreeg een keer als commentaar dat, na het halsstrekken, ik de teugels in 1x op maat moet laten maken Sigaar

geleidelijk maar wel op de goede manier Lachen

met je ene hand t uiteinde pakken, andere hand "kokertje vormen"
je haalt met de ene hand de teugels door kokertje van andere hand heen tot ze op de goede maat zijn en pakt ze dan weer goed vast

dus niet friemel friemel beetje bij beetje je teugels korter gaan pakken Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:10

TJolieke schreef:
Ik moest een keer bij hoge klasse dressuur schrijven, een fries in de ring die uitgestrekte draf moest laten zien op de diagonaal. Hoor ik de jury in zichzelf zeggen: "zo, nu nog een sjees erachter..." Haha!

hij is zooooo droog Nagelbijten / Gniffelen
en nee nix tegen friezen, vind ze zelf erg leuk ook om mee te rijden onder t zadel, maar deze opmerking is echt grappig *LOL*

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:19

Renske_ schreef:
Nicole10 schreef:

je haalt met de ene hand de teugels door kokertje van andere hand heen tot ze op de goede maat zijn en pakt ze dan weer goed vast

dus niet friemel friemel beetje bij beetje je teugels korter gaan pakken Knipoog

Tegenwoordig mag je zelf weten hoe je de teugels op maat maakt!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:03

@oosterhoff: ik kreeg anders wel mooi een 5 van de jury omdat ik volgens hun éérst de teugels van mijn buitenhand op maat moest maken, en toen mijn binnenhand... nog nooit van gehoord..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:10

vroeger bij de NKB was dat zo, inmiddels is het vrij.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:12

als je de DVD er op na slaat wordt dat ook uitgesproken

ElMistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:36

Hmm, het is al wel eventjes geleden maar ik geloof niet dat ik het ooit vergeet....

Een tijdje geleden zat ik bij een jury te schrijven en toen er een bepaalde combinatie binnenkwam, zei de jury: "Och hemel, daar heb je weer zo'n kameel. Wat moet ik daar nu weer mee...?"

Het is natuurlijk wel hard, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken (de manier waarop, was gewoonweg even komisch). De jury deed het overigens heel netjes, heeft niks op de coupon (wat dat betreft) laten zetten en heeft de combinatie gewoon heel correct beoordeeld (dus niet: "oh 'lelijk' paard, dus geen punten)!

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:07

oosterhoff schreef:

[/quote]
Tegenwoordig mag je zelf weten hoe je de teugels op maat maakt!
[/quote]
Bij een FNRS wedstrijd heb je de keuze zoals hierboven dus het koker verhaal en anders eerst beginnen met je buitenteugel en dan je binnen (anders gaat het paard van de hoefslag i.p.v er naar toe)

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:08

casperrr schreef:
@oosterhoff: ik kreeg anders wel mooi een 5 van de jury omdat ik volgens hun éérst de teugels van mijn buitenhand op maat moest maken, en toen mijn binnenhand... nog nooit van gehoord..

zou je van mij ook gekregen hebben als we hier tenminste over een FNRS proef praten en met hetzelfde commentaar