rink schreef:ik moet naar assen voor mijn examen, meer assen kandidaten?
Jep!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bettine schreef:Toch wel typisch dat er uitgerekend op de voorkant van het dressuurreglement een foto staat met daarop iemand die een rijbroek aan heeft die volgens de reglementen & de antwoorden op de vragen niet toegestaan is
Kit_for_ever schreef:'Indien een deelnemer niet in de voorgeschreven kleding of met het voorgeschreven harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding of het voorgeschreven harnachement. Als de deelnemer de hulpmiddelen, de kleding of het harnachement niet kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.'
Als het niet onmiddelijk herstelt kan worden wel![]()
Weet iemand misschien hoe hier in de praktijk mee om gegaan wordt?
hagelkruis schreef:Waar staat dat over de witte broek dat grijs/zwart zitvlak niet mag?
Kan het niet meer vinden
hagelkruis schreef:Dat is apart!!
Had er gisteren nog een discussie over met iemand.
Je ziet het best vaak, maar volgens de regelementen mag het dus niet.
Als je combinatie in de ring krijgt, uitsluiten en 2 verlies ?Bettine schreef:Toch wel typisch dat er uitgerekend op de voorkant van het dressuurreglement een foto staat met daarop iemand die een rijbroek aan heeft die volgens de reglementen & de antwoorden op de vragen niet toegestaan is
asjemenou schreef:Kit_for_ever schreef:'Indien een deelnemer niet in de voorgeschreven kleding of met het voorgeschreven harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding of het voorgeschreven harnachement. Als de deelnemer de hulpmiddelen, de kleding of het harnachement niet kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.'
Als het niet onmiddelijk herstelt kan worden wel![]()
Weet iemand misschien hoe hier in de praktijk mee om gegaan wordt?
In de praktijk wordt er niks mee gedaan en mogen ze gewoon starten zonder aftrek van punten.
roosje78 schreef:Kom ook even binnen vallen en commentaar geven:
Artikel 117, punt 6:
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of hoger. Een veilgheidshoofddeksel als onderdeel van het verenigingstenue is verplicht. Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
Dus wanneer weet jij als jury of het niet een verenigingstenue is? Op het moment dat ik dus een rijbroek zie die niet geheel wit/creme/geel is, laat ik het lekker gaan.
Maar heb ook geen zin om al heeel vroeg in Ermelo te zijn. Hoewel je daar vast wel naar binnen kan, toch?