Citaat:
@miss_eefje: Echt geweldig voor jou dat je een paard mocht lenen! Echt fijn dat zulke mensen nog bestaan en gefeliciteerd!
Inderdaad! Ik was ook enorm blij verrast! Zo vriendelijk en behulpzaam ben ik ze helaas nog niet vaak tegen gekomen in mijn cursustijd. Deze examendag was by far de gezelligste cursusdag tot nu toe!
Citaat:
Ik ben ook niet geweldig enthousiast over de orun tot nu toe en ik sta ook niet achter alles wat ze me hebben geleerd, maar ik pik er gewoon uit wat ik wel nuttig vind en de rest gooi ik na mijn examen weer over boord haha. Het verschilt ook wel per locatie en instructeur, ik vond het in Didam erg fijn, daar deed ik de cursus lesgeven, maar de longeercursus in ermelo vond ik een flop.
Ik zal wel weer net pech hebben gehad. Mijn longeercursus ga ik het gewoon niet meer over hebben
En uiteindelijk ontwikkelt iedereen toch wel een eigen stijl inderdaad. Ik ben benieuwd of er in het vernieuwde programma wel meer aandacht gaat komen voor individuele gevallen (zowel paard als ruiter) en daarbij miste ik in deze vooropleiding ook volkomen het aspect didactische vaardigheden. Zelfs tijdens de module lesgeven was het heel erg gericht op 'wat wil ik zien?' en ik heb eigenlijk niets bijgeleerd over hoe je nou informatie op iemand overbrengt (behalve dan dat ze vonden dat ik te vrolijk was, ja letterlijk
), wat mij toch essentieel lijkt als instructrice... Maar misschien omdat dit de vooropleiding was, en dat dit bij de vervolgopleiding wel zit?