Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:40

haha sta je ook wel ff raar te kijken idd...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:50

Haha idd.. Dacht echt uuuuuuuuuuuuuuuuuuuh oke :+ Zei er verder ook maar niets op, want dan zou het een langdurige discussie worden haha..

Maargoed, ze jureerde sowieso vrij apart. Dan was iemand lekker aan 't rijden in de proef en die jury maar aankletsen over dr prive leven tegen mij, totaal niet opletten op de proef.. En toen was de proef afgelopen en moesten er nog zo'n 10 onderdelen ingevult worden... En dan waren dan allemaal zessen af en toe een 5 of een 7... :P

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:35

Ik heb een keer zitten schrijven bij een jury die onder een proef rustig ging zitten bellen!! Gaf daarna snel punten voor 7 onderdelen, terwijl er pas 4 gereden waren. Toen ik haar daar op wees zei ze: "O, ik had even niet opgelet". Nee, dat was duidelijk.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:59

Pony van mijn dochter sprong dit weekend tijdens M proefje uit de ene baan de andere in (daar reed gelukkig niemand op dat moment) en daar weer uit en terug de ring in, dit alles met een bloedstollende snelheid. Ze was duidelijk uitgesloten maar mocht 't proefje wel uitrijden omdat we (de jury, instructrice en ik) 't beter voor dochterlief en pony vonden om even door te rijden. Onderaan het protocol stond: "Pony zeer geschikt voor eventing" :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:19

Ik vind trouwens dat juryleden die het DURVEN om te bellen TIJDENS een proef een sanctie opgelegd mag worden. Wellicht te kort door de bocht gedacht oke, kan ik mee leven, maar het is toch van de zotte dat jij er met je goede gedrag netjes in pak een goede proef probeert neer te zetten en er maar halfbakken cijfers gegeven worden terwijl die onderdelen eigenlijk niet gezien zijn? Ik vind dat niet eerlijk tov de ruiters. Dan vind ik het 'oneerlijke' punten... Nee vind het niet kunnen..

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:55

friendly schreef:
Ik vind trouwens dat juryleden die het DURVEN om te bellen TIJDENS een proef een sanctie opgelegd mag worden. Wellicht te kort door de bocht gedacht oke, kan ik mee leven, maar het is toch van de zotte dat jij er met je goede gedrag netjes in pak een goede proef probeert neer te zetten en er maar halfbakken cijfers gegeven worden terwijl die onderdelen eigenlijk niet gezien zijn? Ik vind dat niet eerlijk tov de ruiters. Dan vind ik het 'oneerlijke' punten... Nee vind het niet kunnen..

Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat mijn jury weggelopen was... aan het eind van de proef zag ik niemand zitten dus ik erheen... Ja ze hadden honger en moesten naar de wc ze komen zo weer :z :Y) .
Was wel onderling trouwens maar alsnog..., uiteindelijk kreeg ik maar een rosetje om het "goed" te maken.. zinsdien maar niet meer mee gedaan :o vind dat toch beetje te ver gaan.

edit: uiteindelijk werd mijn protocol ( die dus maar tm puntje 10 oid was ingevuld) door mijn instructrice verder ingevuld na de prijsuitreiking ( voor het idee) omdat de jury gelijk naar huis was gegaan :7 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:46

Weliswaar niet van de jury maar van de omroeper, maar wel heel leuk:
In de srpringring riep de omroeper steeds iets in de trant van:"Dit is ruiter A met pony B en B is een afstammeling van C" Dat ging de hele dag zo door, tot ze een pony hadden met onbekende afstamming...
"Dit is ruiter A met pony B en B is een eehm *stilte* Een hele mooie pony!"

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:49

Wanneer ik onlangs mijn protocol krijg, staat er nergens commentaar bij. Ik was tevreden over mijn proef, maar bijlange na niet over de uitslag. Wanneer ik de uitleg vraag, krijg ik als reactie "je hebt toch nergens onder de 5, klaag dus niet!" En weg was hij...

xxshanniejxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:45

ik had in mijn eerste b Proef een best wel stomme fout gemaakt ik was vergeten de andere helft van mijn volte bij de E te rijden en toen stond er op mijn protocol : zwenkt uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:51

Allereerste wedstrijd was paardje nogal onder de indruk van het juryhokje, dus ik ging me melden..stilstaan en me naam..paard zit half in het hokje en vind het wel gezellig. "Sociaal paard"

"heeft goede springtechniek" Hij sprong over het witte hekje naast het jury hokje op de lange zijde in galop! _O- voelde het al aankomen op de volte bij B/E hij trok echt aan en kon 'm niet de wending inkrijgen..zo langs 't juryhokje! :')
Mocht daarna wel me proef hervatten trouwens!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:56

In 't begin van onze gezamenlijke carrière maakte Willow er een sport van om te hinniken bij het groeten. Meer dan eens mogen lezen "ruiter moet groeten, paard niet" - al dan niet met een "vriendelijk paard" er bij.
Wat ik ook regelmatig teruglees - als meneer weer eens gekke kuren uithaalt - is "helemaal zijn papie" (Weltmeyer I) ;-)

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:16

heb keer gehad dat voordat ik begon de jury al helemala weg was van me paard en zei dat ze hem heel mooi vond en dat ook mega groot op me protocool stond

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:33

"Amazone moet met lichtrijden langer staan en langer zitten, dan gaat het paard ruimer lopen."

Heb je dit al eens geprobeerd?? Stond op mijn coupon. :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:27

Lante schreef:
"Amazone moet met lichtrijden langer staan en langer zitten, dan gaat het paard ruimer lopen."

zit wel iets van waarheid in vind ik :)
Als ik heel vlug ga lichtrijden gaat mijn paardje ook vlugger lopen en hierdoor kortere pasjes maken.
ik rijd regelmatig wat terug door het lichtrijden en dan voel ik dat hij ruimer gaat ;)

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:30

twee jaar terug ben ik mee gegaan op wedstrijd met een vriendin ze reed haar proef ik las haar proef, toen ze aan haar galop wou beginnen gaf hij enkele serieuse bokken sprongen toen ze na haar laatste groet de piste wou verlaten vroeg de jury haar eerst eens te paseren waarop de jury vroeg of dat meisje geen levensverzekering had!!!!!

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:17

Leuk al die opmerkingen :D

Mijn dochter had enkele jaren geleden ( zij was 8 jaar toen ) met haar bonte pony een van haar eerste wedstrijdjes in de klasse B AB pony's . Stond op het protocol bij het halthouden , niet vierkant onder de massa, 8)7 Nou leg maar ff uit aan je kind wat dat inhoudt.

Van iemand anders heb ik eens de opmerking gehoord, Paard is te dik om te buigen, _O- _O- hilarisch

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:11

Lante schreef:

Dit klopt wel, als je een jong paard middendraf leert kan je meestuwen uiteindelijk snapt hij hoe hij z'n massa zwevend en láng naar voren moet brengen.

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:20

starjo schreef:
Leuk al die opmerkingen :D

Mijn dochter had enkele jaren geleden ( zij was 8 jaar toen ) met haar bonte pony een van haar eerste wedstrijdjes in de klasse B AB pony's . Stond op het protocol bij het halthouden , niet vierkant onder de massa, 8)7 Nou leg maar ff uit aan je kind wat dat inhoudt.

Van iemand anders heb ik eens de opmerking gehoord, Paard is te dik om te buigen, _O- _O- hilarisch

Mijn verzorgpony kon ook niet wijken omdat ze te dik was _O-

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:22

Anoeska schreef:
Maar da's dan toch geen rare of grappige opmerking? Ik vind het eerder raar van jou dat je met een merrie die zo drachtig is, en dus duidelijk niet in wedstrijdconditie, nog gaat starten.

Ik heb nog (dressuur)wedstrijden gereden terwijl mijn verzorgpony uitgerekend was een week daarvoor of zo, waren nog oude proeven en ik deed Groen dressuur dus zat geen galop in , maar het kan prima..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:18

weet iemand wat er bedoeld met "teveel van de te teugel"

ik had dit commetaar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:07

Misschien had je de teugel te los of te strak?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:09

ik had deze week een hele lieve jury :j
ik moest een dressuurproef rijden, maar omdat het zo koud was, had ik m'n ( opvallende) jas aangedaan tijdens het inrijden over m'n wedstridjkleding.
je voelt hem al aankomen.. eenmaal in de baan was ik fanatiek in de ring aan het rijden MET m'n gewone jas aan :=
ring ring... zei de telefoon van de ringmeester..

"de jury vraagt of je niet wat vergeten bent?"
( ik blank kijken)
"je hebt je jas nog aan!"
( :+ chips.....)

daarna nog vriendelijk gezwaaid :D en jury vond het wel lollig geloof ik :=

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:20

_O-

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:37

Ik reed laatst een proef ging wel redelijk, begint hij op de lange zijde in middengalop ineens te bokken! Maar ook echt hoog, dus ik schrok me rot, mn moeder ( die las voor) gillen en ik roepen: MAM! Doorlezen!
Eind van de proef moest ik bij de jury komen en zegt hij: Weet je wat ik nou het leukste vond aan de proef? Ik zo: Nou? Zegtie, had je eigenlijk wel door dat hij bokte? :') Ik zeg nou was allang blij dat ik bleef zitten. Schrijfster: Ik hoorde een gil en dacht dat je viel, bleek het je moeder te zijn.
Daarna zei de jury ook nog dat hij het verder een nette gereden proef vond (terwijl ik nog steeds de slappe lach had :P).

Uiteindelijk 3de met 189 punten :') Vergeet die proef nooit meer haha

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:55

Hahahaa lijkt ook prachtig. Jij als jury kijkt even in je boekje hoort een gil. Denkt oh nee de ruiter valt! Kijkt op, he? ze zit nog! Oh het is de voorlezer! Geweldig..

Maar wel knap dat je bleef zitten en deze punten behaald hebt. Al is het waarschijnlijk maar 1 onderdeel geweest waar de ''storing'' plaatsvond? :P