Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:28

dat shirt,geweldig Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:53

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:26

Nou ik heb ook een haffie en ik heb maar een probleem omdat zij luxe gebouwd is en niet zoals die lichte vaak grof gebouwd, heeft de jury maar een commentaar of er staat je heb een haf die mag je niet vlechten ( wat dus zo is ) en de ander die zegt waar zijn je vlechten misschien een cursus ras herkenning doe nu gewoon altijd een vlecht scheit aan de jury voor de rest heb ik met de proeven die ik heb gereden altijd wel redelijke punten maar ben er een tijdje uit gestapt om haar verder te ontwikkelen dus kom dadelijk keihard terug.

Maar ik merk bij ons ook heel erg voorkeur hoor zo hoor je ze vaak bijv zeggen : oh kijk dat nou luxe kleine pony met een klein meisje dat kind rijdt altijd winst terwijl ze af en toe haar proef echt bagger rijdt.

Als ik een bagger wedstrijd heb gereden dan ben ik het met ze eens maar sosm zijn ze gewoon weg niet eerlijk en dan denk ik waar heb je je bevoegdheid gehaald om te jureren bij een pakje croma ??

Heb een keer een echt dubbel gelegen om mijn protocol was op en top zenuwachtig ( zoals altijd ) en toen ik mocht beginnen toen werdt ik gestalkt door ene vlieg dus ik sla dat beest weg staat er bij binnen komst gaarne uw handen aan het stuur houden

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:32

Je mag een haf zeker wel vlechten, ik doe het ook altijd.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:41

Sarona, misschien een beetje op je taalgebruik letten?
Bovendien zie ik in je stuk geen enkele nuttige bijdrage voor dit topic.. Wat bedoel je nu te zeggen? Dat haflingers inderdaad benadeeld worden? En zo ja, waarom denk jij dan dat de jury bij jou heeft geschreven 'handen aan het stuur' houden omdat je een haflinger hebt? Zou diezelfde jury dit niet ook bij een KWPNer op het protocol hebben gezet?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:01

Zeg alleen dat veel jury leden voorkeur hebben.
En dat van mijn handen aan het stuur dat was alleen maar als een grappige opmerking bedoeld.

Maar voor wat ik toen gehoord heb is het zo dat je fjorden tinkers haflingers friezen niet mag vlechten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:55

Op de keuring niet en volgens het rasstandaard je hoeft dus niet te vlechten, maar het mag wel.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:27

sarona25 schreef:
En dat van mijn handen aan het stuur dat was alleen maar als een grappige opmerking bedoeld.

Maar voor wat ik toen gehoord heb is het zo dat je fjorden tinkers haflingers friezen niet mag vlechten

Het is niet verplicht deze te vlecht omdat ze onder het barokketype vallen. Er staat dus niet dat je ze niet dat je ze niet mag vlechten Knipoog

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:29

sarona25 schreef:

Ja maar waar baseer jij dat op? Dat zie ik niet terug in je post?

Je mag vlechten, maar het hoeft niet. Keuze is dus aan jou. Bovendien rekent een jury jou proef niet af op het wel of niet gevlochten zijn van je paard, als je een goede proef rijdt kunnen ze daar niet omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:50

Ik vlecht viva altijd wel als ik naar een normale edstrijd ga, op een hafwedstrijd niet..

zaterdag wer concours tussen de enorme paarden hihi

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:09

Maflingers en Friezen mogen gevlochten worden, maar het is niet verplicht. Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:27

Ook een KWPN-er hoef je niet te vlechten Knipoog

het is onzin dat friezen, haflingers..e.d niet gevlochten mogen worden, denk dat je, je eens meer moet verdiepen in het reglement!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:46

sarona25 schreef:
Nou ik heb ook een haffie en ik heb maar een probleem omdat zij luxe gebouwd is en niet zoals die lichte vaak grof gebouwd, heeft de jury maar een commentaar of er staat je heb een haf die mag je niet vlechten ( wat dus zo is ) en de ander die zegt waar zijn je vlechten misschien een cursus ras herkenning doe nu gewoon altijd een vlecht scheit aan de jury voor de rest heb ik met de proeven die ik heb gereden altijd wel redelijke punten maar ben er een tijdje uit gestapt om haar verder te ontwikkelen dus kom dadelijk keihard terug.

Maar ik merk bij ons ook heel erg voorkeur hoor zo hoor je ze vaak bijv zeggen : oh kijk dat nou luxe kleine pony met een klein meisje dat kind rijdt altijd winst terwijl ze af en toe haar proef echt bagger rijdt.

Als ik een bagger wedstrijd heb gereden dan ben ik het met ze eens maar sosm zijn ze gewoon weg niet eerlijk en dan denk ik waar heb je je bevoegdheid gehaald om te jureren bij een pakje croma ??

Heb een keer een echt dubbel gelegen om mijn protocol was op en top zenuwachtig ( zoals altijd ) en toen ik mocht beginnen toen werdt ik gestalkt door ene vlieg dus ik sla dat beest weg staat er bij binnen komst gaarne uw handen aan het stuur houden

Tsja, wat moet je nu met zo'n verhaal?? Als official verzucht je dan: oh oh, voor zo'n typetje sta ik nu om half zeven zaterdag ochtend bij mijn auto. Gelukkig dat het een uitzondering is, en je vertrekt gewoon weer opgewekt naar een weiland met de bekende bordjes en gaat lekker jureren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:13

Ik vind eerlijk gezegd wel dat als je een kwpnner hebt, je die ook moet vlechten.. hoort er gewoon bij .. Bloos
maarja ik ben veels te sport gericht misschien, ik heb een sok,baard, oorhaar loze haf.. Haha!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:31

Nee hoor Vivalavida.. Ik vind dat ook erg mooi staan bij een haflinger Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:29

Sarona25: waarom ga je niet lekker springen? Geen gezeur over vlechten, geen last van juryleden die hun bevoegdheid bij een pakje croma behaald hebben EN je bent zelf helemaal verantwoordelijk voor het eindresultaat...
Jammer dat er veel ruiters zijn met een fries/fjord/haflinger/shetlander die bij geen winst er maar direct vanuit gaan dat de jury een hekel heeft aan dit soort paarden.
Hoe denken jullie dan over de dressuurwedstrijden die uitgeschreven worden voor Friezen of Haflingers? Als je daar dan geen winst rijdt, ligt het dan ook aan de jury? Ligt het dan aan de afstamming van je paard? Of aan de lengte van de manen? Pffff, kan hier echt moe van worden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:26

Ach ik denk dat ik gisteren weer uitgemaakt ben voor haflingerhater.......zo'n leuke pony met iemand erop met megajoekels van sporen en hij was niet vooruit te branden. Zodra ze ging doorzitten, stopte hij bijna. Elke oefening leed onder het gebrek aan tempo. Galop viel hij gewoon vier keer uit dus ja helaas erg lage punten.....maar ligt het dan aan mij???

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:34

VivaLaVida schreef:
Ik vind eerlijk gezegd wel dat als je een kwpnner hebt, je die ook moet vlechten.. hoort er gewoon bij .. Bloos
maarja ik ben veels te sport gericht misschien, ik heb een sok,baard, oorhaar loze haf.. Haha!

haha geweldig xD heb ook een sok, baard en oorhaar loze haf, die ik ook netjes vlecht op concours. Vind het er netjes en verzorgd uit zien

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:35

daffodil schreef:
Ach ik denk dat ik gisteren weer uitgemaakt ben voor haflingerhater.......zo'n leuke pony met iemand erop met megajoekels van sporen en hij was niet vooruit te branden. Zodra ze ging doorzitten, stopte hij bijna. Elke oefening leed onder het gebrek aan tempo. Galop viel hij gewoon vier keer uit dus ja helaas erg lage punten.....maar ligt het dan aan mij???

Nee hoor ligt niet aan jou. Maar een kwpn-er die dit doet krijgt ook lage punten. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:52

daffodil schreef:

Natuurlijk ligt dat aan jou!
Wie moeten ze anders de schuld geven?? Huilen van het lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:41

Gelukkig had het meisje met de fjord net wel winst, anders had ik dat er ook nog overheen gehad.....

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:49

dat lijkt me best erg als jury omdat telkuns over je heen te krijgen terwijl de fout eigelijk gewoon bij de ruiter ligt..
Het lijkt mij namelijk dat de jury eerlijk jureerd wat die ziet en je niet afkraakt op wat voor pony/paard je rijdt

Ik heb het ook vaak gedaan maar ben er van terug gekomen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:59

Ha, sinds vandaag? Weer leven in dit topic???
Alleen dan wel even goed de voorgaande 21 blz.. doorlezen.... Knipoog

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:11

Ik bedoel dat ik commentaar op het vlechten kreeg niet om het rijden want heb toen gewoon mijn winst gereden.
Ik heb gezegd het ene jurylid wil een gevlochte pony en de ander niet!

En als iemand l=slecht rijdt verdient die persoon dat ook

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:03

In dat geval moet je met het reglement klaar gaan staan, daar staat duidelijk in dat Friezen, Haflingers e.d. niet perse gevlochten hoeven te zijn. Dus dan kun je aan de jury laten zien dat deze fout zit. Maar zou me verder niet zo druk maken om het vlechten... Ik vind wel dat het voordeel van een gevlochten Fries/Haflinger of wat dan ook is dat je als jury meer zicht hebt op de buiging van de hals. Lange manen maken dat soms moeilijk. Dus hier een jurylid die vóór gevlochten (lange) manen is, ongeacht het ras.