pompompom schreef:En je moet niet denken dat een trekpaard anders is als een ander paard ( afgezien van de uiterlijke verschillen ). mijn instructrice ( die zelf met haar paard ook naar de Z heeft gereden) zegt ook dat als je consequent bent naar het paard en gewoon oefent kun je daar wel de Z mee halen.
Niet vervelend bedoeld, maar jij bent klant van jou instructie. Een klant die ze waarschijnlijk niet kwijt wil of wil demotiveren... Zou jij nog steeds bij haar lessen als zij eerlijk zou zeggen dat Z niet haalbaar is met jou trekpaard? Er komt echt wel meer bij kijken dan consequent zijn naar je paard om een goede prestatie op Z-niveau neer te zetten... Maar tegen de tijd dat je richting de M1/M2 gaat met je trekpaard kom je daar wel op terug denk ik...
pompompom schreef:En er lopen wel degelijk trekpaarden in de Z.
Ik ben wel heel benieuwd dan naar voorbeelden/foto's/filmpjes van trekpaarden tussen de witte hekjes. En dan heb ik het niet over friezen maar ECHTE rekpaarden zoals Belgen etc. Ik kom zowat wekelijks op wedstrijden en ik heb ze nog nooit gezien. Waar heb jij ze gezien dan? Daar ben ik echt benieuwd naar...
pompompom schreef:bedenk ook dat niet iedereen de mogelijkheid heeft en het geld een eigen paard te kopen of te krijgen. En hoe beter het paard hoe duurder.
Een goed paard hoeft niet duur te zijn hoor. Mijn huidige Z-paard heeft niet veel meer gekost dan het bedrag waar ik veel Tinkers voor te koop zie staan. Ik heb hem alleen wel zelf op moeten leiden, maar een goed paard hoeft echt niet duur te zijn. Het is maar over hoeveel kennis en kunde je zelf beschikt (en hoe goed je kunt onderhandelen).
pompompom schreef:en je moet ook niet met de ambitie beginnen van ik wil dit of dat halen.
Juist wel!!! Als je van te voren bedenkt wat je met je paard wil gaan doen en wat je wil bereiken, dan kun je een paard uitzoeken wat past bij je ambities. Dat voorkomt op den duur teleurstelling en frustratie!!! Het is toch niet leuk te moeten constateren na een tijd dat jouw lieve paardje, waar je intussen een band mee hebt, toch niet zo geschikt blijkt voor de dingen die jij het leukst vindt? Als ik van springen hou en ik wil graag springwedstrijden gaan rijden, dan koop ik toch ook geen fries???