Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:01

ik vraag mij af of de meeste opmerkingen hier nu slaan op KNHS proeven of de FNRS proeven maar het blijft een leuk topic om te volgen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:53

TJolieke schreef:
Ik moest een keer bij hoge klasse dressuur schrijven, een fries in de ring die uitgestrekte draf moest laten zien op de diagonaal. Hoor ik de jury in zichzelf zeggen: "zo, nu nog een sjees erachter..." Haha!

hahaha, die is wel grof! maar zolang ze er hun punten niet door laten beinvloeden zou ik er wel nog om kunnen lachen *LOL*

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:53

FRIESELIEN schreef:
Ik had onderlinge wedstrijd op de manege .. en reed op een manege pony,
toen we bij G stilstonden ging Storm plassen,

Had mn instructrice (tevens de Jury) bij commentaar gezet;
Een spetterende groet Haha!

hahahah hilarisch!! leuk topic ook dit

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:29

Hmm ik heb ooit eens moeten schrijven bij een jury voor het Friesche NL Kampioenschap. De jury was een echte mooi-weer jury, en waar hij de punten vandaan haalde heb ik mij meerdere malen afgevraagd. "Welke waardering zullen we hiervoor geven? Ach, geef maar een 9 omdat het zonnetje schijnt." Dit waren zijn letterlijke woorden.. voor een slepende en heffende middendraf.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:10

oosterhoff schreef:
twister42 schreef:
mmm bij mij hebben ze na mijn proef een keer de opmerking gemaakt dat mjn paard op een giraf leek, let wel, kort gedronge type paard, Barok. druif dat ik er ben heb ik alleen maar o gezegd.

Dan vonden ze blijkbaar dat ie een onderhals toonde

nee hij heeft spikkels, en het patroon op zijn hoofd/hals is vergelijkbaar met een girafpatroon. maar dat zij iemand anders weken later tegen me en die had een goede foto van een giraf mee en ja daar lijkt het inderdaad op. maar zat nog half in de zenuwen van mijn proef, (was de eerste in jaren)en er was een kat door de bak gevlogen en dergelijke vervolgens kan ik voor het hokje komen en zeggen ze dat je paard op een giraf lijkt, buiten bij mijn vriendin kwam het stoom uit mijn oren, achteraf weet ik bijna zeker dat ze het alleen maar goed bedoelde, en nu kan ik er om lachen maar nog steeds als ik dit vertel hebben de meeste mensen de eerste reaktie die ik ook had, hij komt lichaamelijk niets te kort, (mmm misschien is zijn hals iets te kort,maar in grote lijnen klopt hij en is ie mooi vierkant.) en ach ik ben blij met hem na de eerste keer van de giraf heb ik zoiets ach weet je het is goed

SoldaatxDees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:25

hahaha .. Sommige jurys ook

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:05

Ik heb een keer gehad dat ze zeide'n 'loopt op de hand' ik snap wel wat ze bedoelen maar ik zie het al voor me dat ze op mij hand loopt auw Haha!

en had een keer bij iemand die niet heel erg netjes schrijft leek net of er stond *erg kont* maar ze bedoelde dat ik bij het stilstaan erg koRt stil stond Haha!

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:20

paar jaar geleden stond er onderaan de coupon paard moet meer lengtebuiging
de week daarop weer een wedstrijd stond er onderaan de coupon:paard heeft te veel lengtebuiging Tong uitsteken

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:12

Lesliedje schreef:
de week daarop weer een wedstrijd stond er onderaan de coupon:paard heeft te veel lengtebuiging Tong uitsteken

haha ja dat soort dingen ken ik ik heb het soms op één wedstrijd gehad.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:28

Mn vriendin reed met Thijs(fries), stond er op de coupon:

"zadel 'm af en span 'm in!"

zo.. daar kan ik zoooo boos om worden hé!!! ze had BIJNA verlies omdat ze een fries reed.. noujaa,, Ziek

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:40

patjelisa schreef:
Lesliedje schreef:

haha ja dat soort dingen ken ik ik heb het soms op één wedstrijd gehad.

Dat heb ik gehad bij het behalen van mijn rijbewijs. De eerste keer zegt die kerel dat ik niet voldoende over mijn rechter schouder had gekeken. tref ik in het volgende examen dezelfde man en komt ie met het verhaal dat ik meer over mijn linker schouder had moeten kijken. Ik heb die kerel wel even verbaal aangepakt maar helaas veranderde dat zijn mening niet. Hij had bij toeval ook nog eens dezelfde achternaam. Wat een L*L

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:45

Ik had een keer te veel impuls... dat bestaat tog niet.. Verward

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:48

nee dat heb ik ook eens gehad. Snapte ook echt niet wat ze daar mee bedoelde. Ipv dat ze zeggen dat ie te vlot is ofzo. Of het tempo te hoog ligt. Ik kon er weinig van maken

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:52

Stravero schreef:
Mn vriendin reed met Thijs(fries), stond er op de coupon:

"zadel 'm af en span 'm in!"

zo.. daar kan ik zoooo boos om worden hé!!! ze had BIJNA verlies omdat ze een fries reed.. noujaa,, Ziek

dat is niet echt een leuke opmerking! Best banketstaaf van de jury, alleen omdat ze op fries reed Hamer

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:03

Mm Soms snap ik die juryleden niet helemaal hoor, maar heb wel dubbel gelegen om sommige uitspraken hier. Sommige zijn helaas ook wat minder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:45

Julia_Romeo schreef:
Ik had een keer te veel impuls... dat bestaat tog niet.. Verward

Nee teveel impuls bestaat niet. Dat is weer een onkundige opmerking geweest van een jury. Ze bedoelden waarschijnlijk dat het tempo te hoog lag en/of dat het te weinig onder controle was.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:20

1x met een paard toen hij met halthouden en groeten zijn hoofd omhoog deed een 3 wegens verzet.

Ook nog een keer ruk je paard eens in de krul

En 1x bij het doorzitten het commentaar op het verkeerde been; dus als iemand me even kan leren op het goede been door te zitten zou ik erg blij zijn *LOL*

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:35

Nou die twee laatste vind ik wel shocking. Heb je om toelichting gevraagd?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:55

Hmm ik heb blijkbaar altijd hele serieuze en kundige jury's. Heb nog nooit dat soort opmerkingen gehad...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:08

Joki schreef:
1x met een paard toen hij met halthouden en groeten zijn hoofd omhoog deed een 3 wegens verzet.

Ook nog een keer ruk je paard eens in de krul

En 1x bij het doorzitten het commentaar op het verkeerde been; dus als iemand me even kan leren op het goede been door te zitten zou ik erg blij zijn *LOL*

mmm apart helemaal dat laatste ik was mooi naar de jury gelopen om te vragen of ze dat mij willen leren Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:03

TJolieke schreef:
Ik moest een keer bij hoge klasse dressuur schrijven, een fries in de ring die uitgestrekte draf moest laten zien op de diagonaal. Hoor ik de jury in zichzelf zeggen: "zo, nu nog een sjees erachter..." Haha!

hahaha hijs vrij grof maar om eerlijk te zijn, ik heb er me eigen echt dood om gelachen, hijs zo droog *veegt traan weg* *LOL*

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:59

Ik heb altijd geleerd om goed de hoeken door te rijden bij de training maar vooral tijdens de proef. Tot mijn verbazing stond er vandaag deze leuke opmerking op mijn protecol:
Hoeken niet te scherp inrijden dat geeft een onrustig beeld.

Begijp ik het dan niet of...... Verward

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:27

vandaag heb ik 1x oplaten schrijven dat ik het paard niet toe is aan de proef het was een echte draver en liet dit duidelijk zien

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:28

Flurk schreef:
vandaag heb ik 1x oplaten schrijven dat ik het paard niet toe is aan de proef het was een echte draver en liet dit duidelijk zien

Je hebt er in ieder geval niet bij laten zetten afzadelen en sulky erachter Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:35

nee hehe
en weet je de draver kwam later terug in een lagere proef en dat meisje kon daar beter mee omgaan en liet zelfs op beide handen de juiste gallop zien (op de gevraagde stukken ook nog) dus hij kon het achteraf gezien wel maar je zag dat het enorm moeilijk voor hem was