prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:41

Karin schreef:
ellepel schreef:
mag ik dan reageren dat ik nu van een Orun instructrice les krijg en de simpelste basis dingen niet ziet?

Zonde van je geld IMO. Maar goed, 't is mijn geld niet. Knipoog

Die van mij is juist heel erg van de basis. Stapje terug gedaan, maar ik pluk er nu de vruchten van. Paard trouwens ook. Ja

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:43

wie van jullie krijgt er privé springles? daar betaal je bij ons de hoofdprijs voor Scheve mond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:44

springles geeft mijn instructrice ook en dat kost hetzelfde
15 euro voor een halfuur exclusief bezinekosten Knipoog
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-07-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:46

Ik niet, maar dat schijnt toch aardig richting de 45-60 te gaan (voor anderhalf uur). Ooit een keer opgevangen. Eerlijk gezegd zou ik springles alleen in een groep (vereniging) oid willen volgen. Lijkt mij iets rustiger voor jezelf en paard. Lachen Op het moment dat je springt wordt er toch wel naar je gekeken.

chanora

ik vind 20 euro echt niet duur voor een priveles hoor!! het licht er eigenlijk ook wel aan van wie je les krijgt, wat voor diploma's hij/zij heeft en wat hij/ zij rijd..

Angelaa2

angelaatjuh schreef:
ik betaal 17.50 (15 euro voor half uur-driekwartier + 2.50 aan reiskosten) valt nog mee, en mijn vader die betaald het (zou het eerst zelf betalen, maar hij geeft nu elke keer geld dus ja Schijnheilig) Lachen

Ik ben er ook nieuwe basis aan het inrijden en het gaat veel beter Lachen het is trouwens 1x in de 2 weken, kunnen we verder zelf oefenen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:48

Sammie schreef:
Op het moment dat je springt wordt er toch wel naar je gekeken.

Springles is IMO meer dan alleen aandacht op het moment dat je springt. Heel wat combinaties zouden gebaat zijn bij meer aandacht voor het rijden tussen de sprongen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:50

Dan wordt er toch ook naar je gekeken Verward Springles bij onze vereniging is toch echt jij gaat en je wordt geheel gevolgd. Ook bij kleine parcoursjes. Dus dan wordt er ook op gelet hoe je tussen de hindernissen manouvreert. Dát is springles, voor enkel balkjes huppelen kun je dat geld beter in je zak steken Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:50

karin daar zeg je een waar punt Haha!

ik heb wel es staan kijken bij springlessen en daar gaat het inderdaad veel tussen de hindernissen in.

niet allemaal hoor
kenissen van me geven ook les en die doen het echt helemaal super perfect!!!
maar ja daar betaal je dan weer 30 euro voor Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:52

Sammie schreef:
Dan wordt er toch ook naar je gekeken Verward Springles bij onze vereniging is toch echt jij gaat en je wordt geheel gevolgd. Ook bij kleine parcoursjes. Dus dan wordt er ook op gelet hoe je tussen de hindernissen manouvreert. Dát is springles, voor enkel balkjes huppelen kun je dat geld beter in je zak steken Lachen

Wie heeft het over balkjes huppelen? Verward Ik heb het over de aandacht die je krijgt. En je maakt mij niet wijs dat een springinstructeur echt die persoonlijke aandacht voor jouw hele springtechniek heeft als je in een verenigingsles rijdt.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:55

Ik betaal €10,- voor een half uur privé les, maar meestal loopt het uit tot drie kwartier. Lachen

KIMMYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:57

paardrijden is een dure hobby Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:58

Sommige mensen kúnnen niet anders. Groepslessen. Met meerdere mensen in een les moet de instructeur zijn aandacht wel verdelen, dat is bij prive (dressuur) les wel anders. Dan staat alles wat jij doet in een vergrootglas.

Maar met springles zie ik het verschil niet echt. De aandacht is er continue, maar het is ook echt meer zwoegen voor je paard. Groepsles is rustiger. Bij (onze) vereniging is de groep max 4 a 5 man groot en wordt er niet achter elkaar gesprongen. Er staan een aantal hindernissen en na het losrijden gaat persoon 1 over hindernis. Dán persoon 2. Op het moment dat iemand dus óp de hindernis afrijdt wordt deze persoon gevolgd. Dan persoon 2.
Een springles waarbij je kont aan kop over een hindernisje gaat en dan alleen maar hoort goed zo vind ik balkjes huppelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:00

Citaat:
Nee, want ik leef in 2008... Haha! Mijn salaris is ook omgerekend naar euro's... Haha! Zou toch eens met je baas gaan praten als dat bij jou niet zo is.

Dat hele ge-omreken vind ik zo'n onzin! Alles is duurder geworden hoor. En ik hoor veel mensen klagen, maar mijn koopkracht is er amper door gezakt. Nu heb ik, eerlijk is eerlijk, best wat leuke stapjes in salaris kunnen maken, maar echt niet zo dat alles maar kan en mag hoor.

Tja, niet alle salarissen zijn zo gestegen hoor...
Bij de overheid is amper inflatiecorrectie geweest.
Mijn koopkracht als onderwijzer is dus sinds de invoering van de euro, en nog wat belastingwijzigingen alleen maar achteruit gegaan... Pas afgelopen jaar met de CAO-aanpassing is geprobeerd iets van de achterstanden te laten corrigeren. en ook dat was niet helemaal gelukt.

Ik vind 30 a 40 euro voor een goede ervaren (hoog gereden), gediplomeerde, instructeur nog te doen, maar iemand die zelf Orun 1e fase heeft gedaan en niet verder is gekomen dan L dressuur en dan 20 euro per half uur betalen? Hamer Ik zie ook prijzen van 60 euro bij mensen en dan denk ik ook... nee, doe maar niet. Zoveel geld dat lukt gewoon niet. Dan verdien iemand met die paar uurtjes lesgeven in de week, net zoveel als ik met 2 volledige dagen werken per week, met alle extra's er nog bij! (HBO-functie)

Om redelijk goed te vergelijken van lesgevende zelfstandige zonder eigen accomodatie, moet je de bruto-uurlonen vergelijken. Dus wat diegene Bruto verdiend, en wat jij omgerekend bruto verdiend per uur. Daarbij heeft diegene nog wel extra kosten aan verzekeringen etc. maar ook extra belasting- en kosten aftrek mogelijkheden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:02

Waar ineens dat balkjes huppelen vandaan komt snap ik niet zo, daar ging de discussie IMO helemaal niet over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:07

Dat is gewoon een uitdrukking. Je merkt op dat springen meer is dan enkel over de hindernis gaan, dus ook je techniek tussen de sprongen. Nu dat is voor mij vanzelfsprekend, anders vind ik het balkjes huppelen.

Ik heb het idee dat je alles onder een vergrootglas legt wat ik zeg. Vind ik prima, maar lijkt mij niet verstandig. Dan krijg je dit soort misverstanden Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:18

ik betall 15 euro voor een uur prive les, dat is meestal bij mn instructrice thuis maar het maakt haar niet uit of ze naar mij toekomt of ik naar haar. daar betaal ik niet extra voor. ze heeft diplomas en is zelf z2. ik vind 20 of 25 euro voor een uur ook nog te doen hoor!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:25

hier 20 euro voor half uurtje.! maar ze rijd er nog wel een stukje voor, en vind dat je dan goed les krijg, vind het niet heel gek hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:25

Ik leg niets onder een vergrootglas, excuses als ik die indruk wek.

Het gaat mij om de persoonlijke aandacht die je krijgt in een privéles, dit in tegenstelling tot de aandacht die je met anderen moet delen in een groepsles. Logisch dat een groepsles goedkoper is, maar persoonlijk leer ik meer van privéles. En ik ben bereid om voor goede privéles (lees: les die bij mij en mijn paard past) te betalen. Aan één wat duurdere privéles in 3-4 weken heb ik IMO meer dan aan iedere week goedkope les waar ik weinig van opsteek. 't Is ook een soort van investering die je in je hobby doet en als het meer kost dan het oplevert, dan kan ik net zo goed niet lessen - of een betere instructeur zoeken.
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-07-08 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:26

10 euro per uur...inclusief benzine kosten...

Atans dat is iemand waar ik waarschijnlijk bij ga lessen nog even een proef les nemen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:39

Het is altijd hetzelfde....als je lesgeeft is 30 euro per uur echt niet extreem veel, als je het moet betalen wel. Net als bij de schilder en de .. inderdaad, iedereen die je inhuurt:

Dit rekenmodel is een gokje hoor, ik weet niet of het klopt, heb me ook niet met BTW enz. beziggehouden.

Stel je voor dat iemand 30 uur per week lesgeeft, gedurende 4 weken per maand.
Dat is 120 uur per maand.
120 x 30 euro = 3600 euro/maand.
(Meer uren is ws. niet reëel, want iemand moet reizen tussendoor, het sluit niet altijd aan, enz. enz. 30 uren effectief lesgeven is denk ik meer dan de meeste instructeurs doen).

Daar moet af:
- 1/3 belasting = 1200 euro
- verzekeringen (ziektekosten, arbeidsongeschikt, pensioenpremie, enz.moet je allemaal zelf betalen) ?? 500 euro
- vakantiegeld (want jij betaalt je instructeur vast niet door in de vakantie...) ?? 200 euro
- reserve, voor het geval hij/zij ziek is of het even tegenzit. ?? 200 euro
Totaal: 2100

Dan blijft er over: 1500 euro/maand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:51

Kendra schreef:
Het is altijd hetzelfde....als je lesgeeft is 30 euro per uur echt niet extreem veel, als je het moet betalen wel. Net als bij de schilder en de .. inderdaad, iedereen die je inhuurt:

Dit rekenmodel is een gokje hoor, ik weet niet of het klopt, heb me ook niet met BTW enz. beziggehouden.

Stel je voor dat iemand 30 uur per week lesgeeft, gedurende 4 weken per maand.
Dat is 120 uur per maand.
120 x 30 euro = 3600 euro/maand.
(Meer uren is ws. niet reëel, want iemand moet reizen tussendoor, het sluit niet altijd aan, enz. enz. 30 uren effectief lesgeven is denk ik meer dan de meeste instructeurs doen).

Daar moet af:
- 1/3 belasting = 1200 euro
- verzekeringen (ziektekosten, arbeidsongeschikt, pensioenpremie, enz.moet je allemaal zelf betalen) ?? 500 euro
- vakantiegeld (want jij betaalt je instructeur vast niet door in de vakantie...) ?? 200 euro
- reserve, voor het geval hij/zij ziek is of het even tegenzit. ?? 200 euro
Totaal: 2100

Dan blijft er over: 1500 euro/maand.

4 weken is iets anders dan een maand, ff tussendoor

Ik kom dan namelijk op 3900.- uit bij 30 urige werkweek en 30- per uur
en meeste instructeurs werken geen 30 uur per week, tenminste niet als ze op locatie komen

maar 3900,- bruto is mooi bedrag hoor
wat jij zegt over vakantie geld ed, is anders als je wit werkt hoor
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 25-07-08 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:52

Maar 30 uur lesgeven is nog wel iets anders dan een 30-urige werkweek Knipoog

Het rekensommetje van Kendra klopt wel aardig. Die professionele instructeurs die voor E30,- in de baan staan worden niet bepaald slapend rijk ofzo...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:55

Vier effectieve weken per maand is 48 weken per jaar, lijkt me best wel veel.

Maar ben ik aan het dementeren (kan altijd):
30 uur per week = 30 uur x 30 euro = 900 euro x 4 weken = 3600 euro, toch???

En natuurlijk ben ik uitgegaan van iemand die 'wit' werkt; 30 uur zwart lesgeven dat moet je zelfs niet willen! Er is hier een heel vreemd idee over wit/zwart werken; als we met z'n allen willen dat de sport professionaliseert, dan moet je ook accepteren dat de instructie professionaliseert en dus een gewoon beroep wordt, waar iemand gewoon voor betaald wordt. Toch?
Laatst bijgewerkt door Kendra op 25-07-08 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:58

900 euro/week * 52 weken = 46800 per jaar
46800 / 12 = 3900 per maand.

trek daar maar gerust 2500,- af aan kosten, reserveringen en premies/pensioenopbouw. Dan houd je E1800,- netto over. Daar kun je best lekker van leven maar echt een topsalaris is het bepaald niet.