Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimroy schreef:VValar schreef:Je kunt toch voor een paard kijken die je mag lenen voor de cursus? Kosten weet ik niet zo uit mijn hoofd. Zou je even de brochure moeten opvragen bij de knhs.
ja had het al gevonden![]()
ja zou kunnen dat ik een paard leen van iemand.. Ben zelf op 1 punt na M1 dus..
maar is het niet handiger als je vanaf het begin begint? of maakt het niet uit en bespaart het je tijd en geld als je meteen in de fase 2 begint?

. Maar ik wil iedereen even heel veel succes wensen met het volgen van de cursus (sen)
. Nienke1990 schreef:Hallo iedereen,
Ik wil graag de basisinstructeur opleiding doen, maar ik las dat je dan af en toe een paard mee moet nemen. Die heb ik helaas niet. Is het dan jammer dan of kan je op de betreffende manege een paard huren? Ik wilde de opleiding in Hazerswoude doen.
Als die opleiding dus niet mogelijk is ivm paard, dan zou ik graag de instructeur voltige 2 opleiding doen. Ik weet alleen niet of dit ook op verschillende plaatsen is? Ik denk zelf namelijk gewoon te Ermelo ivm dat niet elk paard geschikt is.
IK heb de KNHS wel gemaild, maar ik kreeg een folder met de opleidingen gestuurd wat ook op internet staat. Dus veel verder kom ik er niet mee.
Nimmy schreef:Nienke1990 schreef:Hallo iedereen,
Ik wil graag de basisinstructeur opleiding doen, maar ik las dat je dan af en toe een paard mee moet nemen. Die heb ik helaas niet. Is het dan jammer dan of kan je op de betreffende manege een paard huren? Ik wilde de opleiding in Hazerswoude doen.
Als die opleiding dus niet mogelijk is ivm paard, dan zou ik graag de instructeur voltige 2 opleiding doen. Ik weet alleen niet of dit ook op verschillende plaatsen is? Ik denk zelf namelijk gewoon te Ermelo ivm dat niet elk paard geschikt is.
IK heb de KNHS wel gemaild, maar ik kreeg een folder met de opleidingen gestuurd wat ook op internet staat. Dus veel verder kom ik er niet mee.
bij basis heb je geen eigen paard nodig, je moet wel een combinatie hebben voor t examen en die moet tijdens de cursus ook mee om te oefenen met lesgeven
nacho_lein schreef:_Zsazsa_ schreef:Moet je dan ook je paard meenemen want dan kan ik er niet duidelijk uit halen!
Volgens mij hoeft ie alleen maar braaf te zijn. Zodat andere je kunnen lesgeven als oefening, en na rijden met het examen.
Laat ik nu net een paard hebben wat niet na te rijden valt..
Laat ze voor mij maar een ander op die plek zetten

Barbara_m schreef:Ik heb ze lekker allemaal al gedaan. Maar ik wil iedereen even heel veel succes wensen met het volgen van de cursus (sen)
.
gomir schreef:Combinatie om te rijden vind je altijd wel hoor
Ik heb zelf halverwege de cursus een paard moeten lenen en via een mede-cursist ben ik aan een examencombinatie gekomen. Iedereen vond het namelijk te ver vanuit Den Helder en ik had niet zoveel zin om ook nog eens reiskosten te gaan vergoeden
Die hebben weinig met de cursus te maken behalve dat ze de accomodatie verhuren.
Vaak zijn er ook wel mensen van de rijvereniging waar de cursus gegeven wordt die willen rijden of weet de cursusleider nog wel wat mensen in de buurt.