Dr.M+ niet om bak kunnen rijden & niet mogen verkennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Dr.M+ niet om bak kunnen rijden & niet mogen verkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:54

en je recht krijgen doe je als je je recht hebt Knipoog dus gewoon doorzetten op zo'n moment Lachen!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:18

tja jury's kunnen je wel gaan uitsluiten als je in de baan komt aanmelden of de baan gaan verkennen en dat kost je 2 winstpunten ! dat heb ik dus een keer gehad in de M2

ik dacht dat ik niet langs de baan kon dus ik ging de baan in om me aan te melden. ik kreeg een preek van 5 min. lang !! vervolgens mocht ik toch nog wel starten. ik heb me proefje gereden en het ging best lekker. toen ik wachtte op de prijsuitreiking kwam de jury naar me toe : ik heb je toch besloten om je uittesluiten omdat je in de baan ging aanmelden. ik was stom verbaasd. ik had later de KNHS opgebeld wat voor gevolgen dat zou hebben. als het duidelijk op de coupon staat dat je ben uitgesloten kost je dat 2 winstpunten. maar ik had een geluk want het stond niet op de coupon.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:39

Ehm? als de jury een fout maakt die je in de KNHS regelementen kan nazoeken kan je daar werk van maken Knipoog dat kan je absoluut geen 2 winstpunten kosten Knipoog kan de jury wel een boete bezorgen Lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 04:50

Een boete?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. zou mooi zijn ook, dan doe je vrijwilligerswerk waar je door een "fout" nog voor zou moeten betalen ook.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:26

Haha, ik heb daar ook nog nooit van gehoord hoor!
Maar goed, ben dan ook geen jury!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:57

jury schreef:
Een boete?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. zou mooi zijn ook, dan doe je vrijwilligerswerk waar je door een "fout" nog voor zou moeten betalen ook.

Volgens mij krijgen juryleden toch betaald?
Van die boete weet ik ook niks.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:42

Als jurylid krijg je voor max 4 uur jureren een dagvergoeding van 15,00 + km vergoeding 0,28 ct per km.
Je moet een half uur van tevoren aanwezig zijn en officieel ook nog tot na de prijsuitreiking blijven.
Dan moet je je auto nog even schoonmaken (voor, maar soms ook na de wedstrijd als het land erg nat was).

Inclusief reistijd ben je dus al gauw 6 tot 7 uur bezig voor 15,00.
Vakkenvullen verdient beter per uur maar vind ik wel minder leuk. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:43

Een jury zal waarschijnlijk een berisping krijgen neem ik aan. Maar het lijkt mij wel dat het dan wel echt goed te bewijzen moet zijn dat de jury een fout heeft gemaakt.
Een boete lijkt mij ook niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:05

Hebben jullie het stukje in paard en sport gelezen. Hopen dat dit genoeg is voor de jury's die in het oude reglement zijn blijven hangen.

Bij de bijscholing zal ik het ook nog naar voren brengen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:06

Gewoon allemaal de paard en sport in de auto gooien Haha!
Heb je altijd je bewijs bij je.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:36

In de laatste Paard en Sport stond een stukje over het rond de ring rijden. Deze gaat in de wedstrijdtas!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:20

En toch zou ik bang zijn dat de jury niet meer objectief naar je proef kijkt, als je hem/haar tegen de haren ingestreken bent (ook al krijg je je gelijk), dus kies ik er meetsal maar voor om toch de baan niet in te gaan..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:22

@NI, dat valt wel mee. Ik was eens op een wedstrijd waar twee personen (waaronder ikzelf) de jury hierop hebben aangesproken.
Niet dat het iets uithaalde, maar van alle deelnemers waren wij tweeën de enige met een winstpunt....

Dus wat jij hierboven stelt hoeft niet zo te zijn... (wat was ik blij want ik kneep hem wel hoor)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:26

maar kan wel van invloed zijn.
1x ben ik bijna verrot gescholden door de jury en had 160 pnt (was niet winstwaardig maar dit was wel erg laag gepunt en een medeklaagster had net zoveel (of zo weining)punten).
De andere keer ging het op een hele beschaafde manier en was ik 1e.

Dat neemt niet weg dat als wij het met zijn alle niet meer accepteren, er vanzelf wel een omslag komt in het gedrag van jury's. Dan maar een keer geen winstpunt maar wel rechtvaardigheid.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:50

Ben ik dan echt de enige die het helemaal niet interessant vind om om de ring of in de ring te rijden? Het zal me echt een zorg zijn hoor maar goed dat is persoonlijk.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat jury's op één lijn horen te zitten voor wat betreft de regelgeving en dat blijkt dus niet zo te zijn! Dat is jammer, maar geldt helaas voor nog veel meer regels....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:56

daffodil schreef:
Ben ik dan echt de enige die het helemaal niet interessant vind om om de ring of in de ring te rijden? Het zal me echt een zorg zijn hoor maar goed dat is persoonlijk.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat jury's op één lijn horen te zitten voor wat betreft de regelgeving en dat blijkt dus niet zo te zijn! Dat is jammer, maar geldt helaas voor nog veel meer regels....

Mijn paard is ontzettend kijkering. Als ik hem alles eenmaal heb laten zien kom ik goed mijn proef door.
Jij boft dan met jouw paard!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:51

daffodil schreef:

Dat verschil tussen beide maakt mij ook niets uit, maar wil wel één van beide kunnen doen Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:51

Dan heb ik inderdaad mazzel met mijn paard, want ik rij eigenlijk al nooit om de ring heen en dat rondje erin hoeft dus ook niet voor mij....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 05:40

Dan heb jij zeker mazzel, Daffodil Knipoog
De meeste paarden hebben wel behoefte aan het rondje om/door de bak. Er zijn volgens mij tegenwoordig maar weinig paarden die geen last hebben van kabouters hier en daar Haha!