Auto bekrast na wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Auto bekrast na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:36

runningkawa schreef:
Had toevallig niet net iemand zich gemeld op de manege en gezien dat het een fietsje was? Schijnheilig

Is geen motorrijtuig Knipoog Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:37

Maar valt het dan niet onder de verzekering van de TS of manege?
Omdat het dan geen vernieling is?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:44

Heeft TS niet gewoon haar auto CASCO verzekerd? Dan kan je namelijk je eigen maatschappij aanspreken.
Zo niet, dan zijn er geen 'eigen verzekeringen' die je aan kan spreken.

De manege zal ook geen verzekering hebben waarop hiervoor dekking is.

De enige kans zou zijn de evenementen verzekering van de KNHS, maar of die dekking hiervoor verleent? Dat zal afhangen van de polisvoorwaarden. Die voorwaarden zijn niet standaard van dit soort verzekeringen, dus daar zal je echt de polis voor moeten gaan doornemen om te zien waarvoor deze nu allemaal dekking biedt en waarvoor niet.

Ik vrees dat je gewoon met je schade blijft zitten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:52

Niet leuk om te horen misschien, maar dit is wel de realiteit:

Basisprincipe

Ik begin maar bij het basisprincipe waar vanuit gegaan wordt: 'ieder draagt zijn eigen schade'. Dit is een principe dat door veel mensen onmiddellijk wordt overgeslagen als er sprake is van schade. Men kijkt al vlot om zich heen om te bezien wie er voor de geleden schade kan gaan opdraaien. Onterecht, want soms is er gewoon niemand aansprakelijk en dan is dit wel de realiteit.

In dit geval is de aansprakelijke onbekend, maar het komt wel op hetzelfde neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:54

Maar dat is wel lekker krom als je zelf niets aan die schade kunt doen...
Dokken, dat mag je wel, maar als je ze dan eens nodig hebt dan valt het er weer niet onder

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:58

Niet de verzekeraar is de boerenlul, dat is degene die de kras heeft veroorzaakt Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:00

beide vind ik ze dan de boerenl..
De verzekering claimt wel elk jaar zijn centjes braaf.. vaak elk jaar nog wat meer ook..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:11

En de verzekeraar betaalt ook een heleboel centjes uit, ook aan mensen die het met de waarheid niet zo nauw nemen Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:14

Zal best..maar daar zou ik geen boodschap aan hebben als ik nu schade had buiten mijn schuld Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:15

Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven, ik zou ook alle duvels uut de hel vloeken Boos! Duivel Stoom uit je oren .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:17

runningkawa schreef:
beide vind ik ze dan de boerenl..
De verzekering claimt wel elk jaar zijn centjes braaf.. vaak elk jaar nog wat meer ook..

Ben het met je eens dat een verzekering vaak erg krom werkt. Je betaald premie en als je een schade wilt verhalen gaat je no-claim omhoog waardoor je premie weer duurder wordt.....
Hebben ze tegenwoordig ook weer wat moois op gevonden: de no-claim beschermer, dan mag je 1 schade per jaar verhalen zonder dat je no-claim veranderd.....

Maar goed TS zit wel met de schade en dat is ronduit vervelend! Voor het zelfde geld had ze in een auto van een ander gezeten en was die beschadigd zonder dat die persoon gejureerd had... (heb ooit wel eens mijn auto beschikbaar gesteld voor een jurylid omdat die zelf geen auto had, doe ik nu dus ook nooit meer na het lezen van deze super kinderachtige daad!)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:15

Maar het blijft toch alleen maar gissen dat het een ´wraakactie´ is met betrekking tot het jureren? Het lijkt me niet dat bij iedere ruiter bekend is wie of wat welke auto toebehoord om wraak te nemen.

Je hoort het helaas wel vaker, ook op de openbare weg dat auto´s te pakken worden genomen helaas. Verschrikkelijk triest, uit wraak of frustratie of welk motief ook. En als autobezitter zit je er maar mee (en ook dan wordt hetveelal niet vergoed vrees ik)..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:25

Bienotje schreef:
Maar het blijft toch alleen maar gissen dat het een ´wraakactie´ is met betrekking tot het jureren? Het lijkt me niet dat bij iedere ruiter bekend is wie of wat welke auto toebehoord om wraak te nemen.

Je hoort het helaas wel vaker, ook op de openbare weg dat auto´s te pakken worden genomen helaas. Verschrikkelijk triest, uit wraak of frustratie of welk motief ook. En als autobezitter zit je er maar mee (en ook dan wordt hetveelal niet vergoed vrees ik)..

Klopt, bij ons in de buurt loopt eens in de zoveel weken een groep door de wijk heen, de vernielingen die ze aanrichten bij de auto's zijn nog nooit vergoed..... Dan mag je denken aan: achterruit ingooien met stoeptegel, auto's met verf bekladden, banden lek steken enzovoorts. Politie doet er bar weinig aan, het is steeds dezelfde dag wanneer het gebeurt en de regelmaat om de zoveel weken is ook steeds hetzelfde. Wat vaker een rondje rijden als het weer zover is zit er niet in!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 06:32

LDRD schreef:
Niet leuk om te horen misschien, maar dit is wel de realiteit:

Basisprincipe

Men kijkt al vlot om zich heen om te bezien wie er voor de geleden schade kan gaan opdraaien. Onterecht, want soms is er gewoon niemand aansprakelijk en dan is dit wel de realiteit.

In dit geval is de aansprakelijke onbekend, maar het komt wel op hetzelfde neer.

Schade die ik zelf maar zal ik ook dragen, maar verdom het om schade die mij is toegebracht door een ander te dragen. Lijkt me vrij logisch. Die krassen zijn er niet door spookjes op gemaakt lijkt me zo. Het is een bewuste actie geweest.

En ja ik ben WA+Casco maar die vergoed geen vandalisme of baldadigheid zoals eerder gezegd.
Van manege nog niks gehoord overigens.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:25

Vippie, natuurlijk baal je ervan dat ze aan je auto hebben gezeten. Naast het principe dat ze met hun tengels van je auto af moeten blijven zit je misschien ook nog met kosten.

Houdt er alleen wel rekening mee dat de manege hiervoor waarschijnlijk ook niet verzekerd zal zijn. Daarnaast kun je denk ik niet hard maken dat het echt een wraakactie is.

Ik hoop voor je dat het je meezit in ieder geval, maar ik raad je toch aan om rekening te houden met het geval dat dat helaas niet zo is. Succes nog.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:35

Laatst stond mijn bus (3 jaar oud, en een hele luxe uitvoering) voor de keet waar de rekenkamer in gehuisvest was. de hele dag heb ik daar zitten tellen, met het uitzicht op de auto. Maar daar let je niet op, want je bent aan het werk. Aan het eind van de dag had ik ook van voor naar achter een kras over de auto. Het toeval wil dat ik de donderdag ervoor de auto net bij de spuiter vandaan gehaald had omdat er een of andere aso eerder ook al met een spijker o.i.d. de zijkant van voor naar achter bekrast had, en een klap met een hard voorwerp op het raam gegeven, zodat daar ook een ster in zat. Maar na 2 dagen was de auto dus weer bekrast. Op de melding die ik maakte bij de manege was de enige opmerking: goh, vervelend dat mensen niet met hun poten van een ander z'n spullen af kunnen blijven, en we hebben verder geen andere melding binnen gekregen.
pffffffffff, leuk he, vrijwilligerswerk.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:11

Als je wordt gevraagd als jury om te jureren wordt er dan niets op papier gezet? Iets waar in staat dat de organiserende partij niet aansprakelijk is voor schade enzovoort?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:13

Heel vervelend Vippie, maar de manege kan er ook niks aan doen. Je kan dus ook niet verwachten dat zij voor de kosten willen opdraaien.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:24

Bienotje schreef:
Daarnaast kun je denk ik niet hard maken dat het echt een wraakactie is.

.

Jullie maken er een wraakactie van, niet ik hoor!
Alles had winst gereden dus weinig reden tot wraak lijkt me zo Knipoog , de reden waarom is dus niet duidelijk voor mij.
Maar zoals ik al zei, ik wacht de reactie van de manege af.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 08:29

KarinvdM schreef:
Heel vervelend Vippie, maar de manege kan er ook niks aan doen. Je kan dus ook niet verwachten dat zij voor de kosten willen opdraaien.

Als het goed is hebben ze een evenementenverzekering wara dit onder valt, hebben wij nl ook bij de FFSMNL voor dagen dat wij iets organiseren. Daar valt dit soort schade wel onder. Maargoed de vraag is dus of zij wel zo'n verzekering hebben.
En zo niet, ach de jurylijst is zo op hoogte gesteld en de FNRS ook, leuk onderwerp voor het organisatorenoverleg Knipoog

Nogmaals, we wachten gewoon af. Al laat ik de schade wel alvast repareren om verdere schade te voorkomen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:29

Tja, ik denk ook niet dat je het op de manege kunt verhalen. Stel dat het op de parkeerplaats van AH was gebeurd, ga je dan AH aansprakelijk stellen?
Weinig kans denk ik zo. Het is balen maar je doet er niets aan.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:38

Wij hebben al twee keer de schade kunnen verhalen via het wbf.

De eerste keer stond de auto geparkeerde en is er iemand tegenaan gereden en ook doorgereden. Hier waren gelukkig twee getuigen van dus geen enkel probleem.
De dame in kwestie heeft een proces verbaal gehad vanwege vernieling en een fikse boete (daar was ze niet blij mee).

De andere keer stond de auto ook geparkeerd en ook weer iemand tegenaan gereden helaas geen getuigen.
Er moeten dus twee getuigen zijn die kunnen zeggen dat de auto zonder schade is geparkeerd, die hadden wij niet en daar deden ze niet moeilijk over.

Mocht er zoiets gebeuren dan moet je de politie laten komen deze gaat dan foto's nemen en je kan dan ook meteen aangifte van vernieling doen, dit is nodig om aanspraak te maken op he wbf.

Bij ons is het gelukkig twee keer goed afgehandeld

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:40

Vippie schreef:
Bienotje schreef:
Daarnaast kun je denk ik niet hard maken dat het echt een wraakactie is.

.

Jullie maken er een wraakactie van, niet ik hoor!
Alles had winst gereden dus weinig reden tot wraak lijkt me zo Knipoog , de reden waarom is dus niet duidelijk voor mij.
Maar zoals ik al zei, ik wacht de reactie van de manege af.

Maakte ik op uit je eerste post dacht ik, misschien verkeerd opgevat Knipoog

Hopenlijk valt het mee voor je, succes en ik ben benieuwd of je het daadwerkelijk verhalen kan. Succes in ieder geval.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:38

Vippie schreef:
En ja ik ben WA+Casco maar die vergoed geen vandalisme of baldadigheid zoals eerder gezegd.

Jouw Casco verzekeraar moet dan maar even keihard aantonen dat het vandalisme geweest is en niet iets anders. Als ze dat niet keihard kunnen aantonen (en die kans is natuurlijk niet groot), moeten ze het toch maar voor hun rekening nemen.
Daar de schade dus gewoon melden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:50

Vippie schreef:
Schade die ik zelf maar zal ik ook dragen, maar verdom het om schade die mij is toegebracht door een ander te dragen. Lijkt me vrij logisch. Die krassen zijn er niet door spookjes op gemaakt lijkt me zo. Het is een bewuste actie geweest.

Probleem is dat jij dat wel kan vinden, maar zo steekt de wetgeving niet in elkaar.

Dat je hels bent kan ik me wel voorstellen hoor. Ik zeg alleen maar zoals het is en niet dat ik vind dat het niet anders zou moeten Knipoog .

Heb je trouwens een rechtsbijstandverzekering?