Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Urielle schreef:dressuur is dressuur, ik ga ook niet op mijn citybike meedoen aan een mountainbike trajectMaar dat is mijn mening.
amondi schreef:Als je een paard hebt met afgeschuurde manen en staart heeft hij dus erg veel last van jeuk.
Jouw opmerking dat er niet veel aan te doen valt ben ik het niet mee eens. Een Bucas deken( of ander merk) is misschien veel werk en wat duurder dan geen deken, maar helpt zo'n paard wel.
Dus dan kan je inderdaad minder scoren op verzorging en dan vooral het punt conditie dat daar in mee genomen wordt.

Klara16 schreef:Inderdaad, de ruiter van het eczeempaard dat niet verzorgd is en de kale plekken in zijn hals heeft staan moet anderd beoordeeld worden dan degene die zijn paard wel netjes bijgehouden heeft.
Mee eens.
kirri schreef:het verschild per paard hoor exeem, als je kijkt naar tiesto (foto helemaal onderaan in profiel) die loopt met een exeemdeken op en je ziet er niks van, hij heeft ook geen jeuk etc. Als jij optijd wast (teatreeshampoo om de 14 dagen wassen manen kam +staartwortel) en de exeem deken opdoet dan kan ik je beloven dat je paard zonder jeuk loopt.
edit: foto profiel

kirri schreef:het verschild per paard hoor exeem, als je kijkt naar tiesto (foto helemaal onderaan in profiel) die loopt met een exeemdeken op en je ziet er niks van, hij heeft ook geen jeuk etc. Als jij optijd wast (teatreeshampoo om de 14 dagen wassen manen kam +staartwortel) en de exeem deken opdoet dan kan ik je beloven dat je paard zonder jeuk loopt.
janouk schreef:@ leeneliefje
Als jouw paard lekker loopt, zou ik gewoon lekker gaan starten en wedstrijdervaring gaan opdoen.
Je kan met een proef totaal 300 punten verdienen en mocht je een jury hebben die de manen minder mooi vindt, dan krijg je 1 punt minder. Dat maakt op de 300 punten niet zoveel uit. Zorg dat je netjes op de letter rijdt en je figuren mooi afwerkt, daar kan je veel meer punten mee scoren. succes.
ik denk dat ik dat ook maar doe!
CharleyT schreef:Blz. 48, Artikel 144 Harnachement(Dressuurreglement 2007) schrijft voor:
..........engels, of hier op lijkend, (dressuur) zadel.........westernzadel niet toegestaan. Internationale wedstrijden is een dressuurzadel verplicht.
Het is dus niet logisch om bij gebruik van een vzh zadel lagere punten te geven. Dat je ruiter misschien lagere punten kan krijgen omdat je houding en zit minder lijkt, is het risico van de ruiter.
Het woord voorkeur dat jij gebruikt komt niet voor in het artikel 144.
Persoonlijk vind ik het ook muggenzifterij als men daar punten voor aftrekt, het gaat eerst en vooral om het gereden zijn van de proef.

.. We hadden veel dingen geprobeert maar niks hielp verder.. Dus miss ook wat voor jou?? Owjah en nog een tip voor het dressuur proef als het buiten en warm is en niet in de wind doe ik altijd wat antivlieg ofz op haar manen/staart/lichaam.. Zodat ze niet zo schud met der hoofd ofz. Wat je miss ook bij je fjord kan dus is de manen en de staart bovenaan scheren?? Dat mag ook en het ziet er beter uit.. Maar ik raad je egt een eczeem deken aan
rowo schreef:kirri schreef:het verschild per paard hoor exeem, als je kijkt naar tiesto (foto helemaal onderaan in profiel) die loopt met een exeemdeken op en je ziet er niks van, hij heeft ook geen jeuk etc. Als jij optijd wast (teatreeshampoo om de 14 dagen wassen manen kam +staartwortel) en de exeem deken opdoet dan kan ik je beloven dat je paard zonder jeuk loopt.
Helaas helpt dat niet voor allemaal hoor, zo simpel als jij het zegt

rowo schreef:@ urielle: zoiets stoms heb ik idd ook gehoord. Een jury riep het meisje bij zich en zei; "k heb me de hele proef geërgerd aan je oorbellen".
) 
Lowara schreef:rowo schreef:@ urielle: zoiets stoms heb ik idd ook gehoord. Een jury riep het meisje bij zich en zei; "k heb me de hele proef geërgerd aan je oorbellen".
dit vind ik geen rare opmerking eigenlijk.
ik weet niet wat voor oorbellen het waren, maar als het van die onwijze grote ronde zilveren ( zigeuner oorbellen) waren waar je al die grietjes mee ziet lopen tegenwoordig, dan zou ik als jury hier ook wat over zeggen.
zulke oorbellen kunnen namelijk levensgevaarlijk zijn als deze in geval van nood ergens achter blijven haken.
chanwanda schreef:dat slaat echt helemaal nergens op , dat je minpunten kan krijgen. Mijn haf heeft ook eczeem en ik doe er echt alles aan om haar manen te sparen, maar je hebt niet ALLES in handen bij een eczeempaard!
michele schreef:chanwanda schreef:dat slaat echt helemaal nergens op , dat je minpunten kan krijgen. Mijn haf heeft ook eczeem en ik doe er echt alles aan om haar manen te sparen, maar je hebt niet ALLES in handen bij een eczeempaard!
Maar het is al een paar keer gezegd, als je je punten moet rijden door goed te scoren op de verzorging, dan kan je beter even thuis door oefenen.
Maar natuurlijk heb je daarin wel gelijk!