Zwaar ondergewaardeerd.... hoe reageren jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Re: Zwaar ondergewaardeerd.... hoe reageren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 23:38

RCHLLKE : naam krijg je per pb.
De 28e mag ik weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen.... Haha!

En zo te horen mèt beelden erbij... alvst bedankt meid!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:00

Als je commentaar erbij hebt dan nadenken van zou het er dan zo uit hebben gezien.

Ben je het er niet mee eens, naar de jury gaan en vragen waarom je zulke slechte punten hebt gekregen

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:53

Neem je "verlies" en ga verder!
Volgende keer beter! ( en wees eerlijk: je krijgt ook wel eens een pun Bloos tje terwijl je het niet verdiende!)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:32

_10_ schreef:
Judje, klopt dat dit in de reglementen en het proevenboekje staat... maar een 5 is toch echt niet voldoende om winst te rijden, dus in mijn ogen (als ruiter én jury) ben ik het niet eens met de benaming
In mijn beleving is een 6 voldoende en een 5 onvoldoende, dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt blijkt wel weer aan de discussie's die weleens ontstaat tijdens de bijscholingen Clown

Maar met alleen maar 5en heb je précies geen verlies. Dus ben je 'goed' genoeg voor die klassen. Met allemaal 6en krijg je winst, omdat je alles 'goed' uitvoert.

Tenminste, dit bedachten een paar vriendinnen en ik, bij de discussie dat een 5 voldoende is,

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:32

Klopt, dan heb je net geen verlies... maar in mijn beleving is 'net niet slecht genoeg voor verlies' niet 'goed'

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:33

Nee okee, maar dat was de enige reden dat wij konden bedenken waarom een 5 voldoende zou zijn Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:35

Was ook mijn idee hoor MWM.
Op school zijn trouwens heel veel mensen blij met een net voldoende. Zijn maar weinig mensen die harder werken om hoger te scoren. Grappig.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:00

_10_ schreef:
Needje schreef:
Gem. een 5 is voldoende voor de klasse, maar niet voldoende om over te kunnen naar een volgende klasse. Zo zie ik het.

Maar dan rij je 150 punten Nagelbijten / Gniffelen (b, l, m)
Is voor mijn gevoel nou niet echt voldoende voor de klasse

Sterker nog, dan rijd je een verliespunt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:05

149 is toch verlies?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:06

Needje schreef:
149 is toch verlies?

Ja

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:12

Alles onder de 150, klopt Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:27

Mja, heb ook wel es keren gehad dat ik echt dacht een wp gescoord te hebben en teleurgesteld naar huis ging. Dat zelfs de foto's en prachtig uit zagen, en dat waren niet 2 of 3 foto's, maar gewoon 20 van een proef ofzo en bijna iedere foto was gewoon heel netjes.
Eerlijk gezegd haal ik mijn schouders op en rijd de volgende keer verder.

Heb 1x gehad dat ik nijdig was. Deze persoon in kwestie had ruzie gehad met de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard en sindsdien heeft niemand meer punten gereden bij deze persoon. Lijkt me geen toeval (ik niet, vorige verzorgster niet, die daarvoor niet, en dochter van de eigenaar ook niet...). Wist toen ik de ring uit kwam en de eigenaar de jury had gezien al genoeg, want hij vertelde het me meteen, maar tsjah, dan baal je gewoon als een stekker....

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:00

Mensen, bedankt voor de reacties!

En ook in mijn ogen zijn veel / allemaal vijven onvoldoende.... hoewel het dit volgens de regelementen niet is.
Indien dit vaker voorkomt, dan ontbreekt er volgens mij echt wat aan je basis.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:42

Bloos Ik moet eigenlijk bekennen dat ik vaker t gevoel heb te hoog gepunt te zijn als te laag....

Maar heb t af en toe ook anders om, maar dat is de sport ik mok ff en klaar Clown

Ik denk altijd maar de ene keer rij je ze wel en verdien je ze niet en de andere keer weer andersom.
Moet natuurlijk niet altijd zo zijn, maar hecht persoonlijk de meeste waarde aan mijn eigen gevoel en t commentaar van mijn trainster. En dat is niet misselijk kan ik je melden Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:15

Ben ik helemaal met je eens Olijf.
Vaak voelt ik van alles wat net niet helemaal lekker gaat, en dat zie ik dan niet terug in mijn punten. Haha!

Maar zoniet, dan is het gewoon ff slikken en verder trainen. En hem zo goed voor elkaar zien te krijgen dat geen 1 jury om je heen kan.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:51

Hte is en blijft jurysport, en eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen er maar topics over blijven plaatsen.
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn punten veel hoger of lager waren dan ik had verwacht maar ik neem er vaak maar gewoon genoegen mee, volgende wedstrijd beter en gewoon hard door trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:27

Irma_Maandag schreef:
Vandaag weer wedstrijd gehad in de klasse B.
Was het laatste indoorwedstrijdje van het seizoen, met 1 ring en daardoor dezelfde jury voor beide proeven.

Mijn eerste proef liep niet echt lekker; paard maakt zich wat sterk bij enkele onderdelen, en vertoont spanning bij het doorzitten (1onderdeel) en het volgende punt aanspringen in galop. De punten die ik ter waardering kreeg waren 178; precies wat de proef waard was. Mijzelf ging het vnl. om het behoud van de impuls, welke snel wegzakt gedurende de proef. De impuls was deze proef echter erg goed; mocht wat mij betreft echt wel met een 7 worden gewaardeerd, zelfs geheel objectief gezien Knipoog, ipv een 5.
Als ik streng mezelf zou jureren kwam ik op 173punten uit, bij wat milder op 182. De jurywaardering klopte dus met mijn gevoel. Prima.

Tweede proef; echt stukken beter dan de eerste! Middendraf welke echt goed ging, en beiden keren (objectief) voor een 8 door mochten gaan zonder overdrijven. Ik kreeg eenmaal een 7 en eenmaal zelfs een 6je... (zonder commentaar hierbij). Geen verzet of anderzijds tegen de hand, alleen tweemaal onvoldoende buiging in een onderdeel (daar werd meneer ook wat sterk). Ook hier goede impuls, proef op 1 onderdeel na secuur gereden, waardering gemiddeld op ongeveer een 7. Het doorzitten en aanspringen in galop waren in deze proef wederom het zwakste punt, maar al stukken beter dan de 1ste proef. Ik zou het zelf met een 5 of 6 hebben gewaardeerd, itt. de 1e proef, waar het tweemaal een 4 waard was (ik kreeg hier een 5 en een 4).
Als ik deze proef zelf zou waarderen kom ik wanneer ik streng reken, uit op 186punten, en wanneer ik mild reken zelfs op 198punten uit! Ergens ertussenin zou wederom reeël gepunt zijn.
Mijn punten (zelfde jury dus): 177 (!?).

Zowel mijn instructeur als ikzelf waren erg verbaasd hierover. Nauwelijks commentaar en wederom een echt onbegrijpelijke 5 voor de impuls, terwijl de (nauwelijks getoonde) middenstap een 7 kreeg! Ik kan er geen touw aan vast knopen, en vind het eigenlijk balen.
Ik heb met opzet de jury niet gevraagd waarom, maar heb (aangezien het commentaar niet overeenkomt met mijn rijden) "verworpen" en rijd de volgende wedstrijd gewoon zoals ik vandaag ook heb gedaan.
Toch vind ik het eigenlijk niet leuk en heb de (misschien vertekende) indruk dat mijn tweede proef door mijn eerste door de jury anders bekeken is dan dat ik de tweede proef gereden heb.

Hoe gaan jullie hiermee om?

als ik jou was zou ik stoppen met wedstrijden rijden en zelf jury worden.....
want je weet het allemaal prima te punten, alleen niet zelf te rijden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:42

Needje schreef:
Gem. een 5 is voldoende voor de klasse, maar niet voldoende om over te kunnen naar een volgende klasse. Zo zie ik het.

zo denk ik er ook over.

een 5 in de klasse voor een onderdeel vind ik niet zo erg. het dier is dan nog niet klaar voor de volgende klasse en zal beter afgericht moeten worden.
beter als allemaal 6jes en met steeds 183 pnt over moeten naar de volgende klasse.

dan ga je vastlopen in een klasse hoger met allemaal 3en en 4en

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:56

Dat hoeft nou ook weer niet.
Ik heb in de L2 ook niet spectaculair gescoord, maar toch met 11 gelijk over gegaan. En in 2 wedstrijden 3 wp en 2 eerste plaatsen gereden. Soms ligt een andere klasse je gewoon beter. (wil nu niet zeggen dat het de volgende x weer goed gaat, maar dat van de 3en enzo hoeft dus niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:16

maar dan reed je meer als 183 punten als je in 2 wedstrijden 3 wp rijd Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:18

Nee hoor. Haha! Hier rijden we 2 proeven.
Eerste x 168 en 190 en de tweede x 185 en 181.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:20

a ok Lachen

voor mij is een reden om een klasse hoger te gaan als ik stabiel kan rijden in die klasse en rond de 2 wp kan rijden met regelmaat.

ik ken er genoeg die alleen maar scoren tussen de 170 en 185 en dan overgaan naar de volgende klasse, dan ben je er in mijn ogen niet klaar voor

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:22

Jij hebt waarschijnlijk zelf vervoer en kan met regelmaat op wedstrijd.
Ik heb zelf geen vervoer. Dus kan niet zo vaak op wedstrijd.
En ik vind het dan "zonde" om in een klasse te blijven hangen als ik de wp binnen heb. Kan thuis ook oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:24

ik rijd ook niet door in een klasse, ik houd hem dan of thuis, of ik ga over.

maar ik vind het juist zonde om over te gaan naar een klasse waar ik dan ergens in de 170 scoor.

niet dat ik zeg dat dat bij jou is Lachen maar ben nu overgegaan naar het M1, tegelijk met nog wat andere mensen waartegen ik in de L2 reed, en die komen nu drastisch te kort en dat vind ik dan weer zonde, vooral van me tijd en geld haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:26

Ach, ik rij wedstrijden voor m'n plezier. En als het echt beroerd zou gaan oefen ik wel verder. Maar ik lig er niet wakker van als ik dan een keer 168 rij.