Juryleden: Meer bergop in L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Juryleden: Meer bergop in L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:27

Urielle schreef:
CharleyT schreef:
Man Man, wat generaliseren we weer lekker hier. Ik weiger mee te gaan met het verhaal dat het tegenwoordig allemaal zo beroerd is. Men vergeet snel wat geweest is, en dat was echt niet zo geweldig hoor. Bovendien waren de proeven zo'n 20 jaar geleden ook minder zwaar. Ik ben van mening dat over de hele linie genomen de sport zeker wel vooruit is gegaan.

Wat fijn dat er nog een jury op Bokt zit die wel waardeert dat er van die dertig ruiters in je ring zo'n vijfentwintig zich de hele week ondersteboven trainen om zich in het weekend op hun best te laten zien Ja

Er wordt nergens gezegt dat het niet gewaardeerd wordt dat de ruiters zich ondersteboven trainen, het gaat om het niveau.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:38

Trainen en presteren is imo gerelateerd.
Ik ben gewoon echt diep geschokt dat een jury zo denkt over de wedstrijdruiters die zoveel moeite doen om goed te presteren, niet persoonlijk naar jou, maar gewoon de uitspraak/gedachte. Ik vraag me dan ook echt af met wat voor ingesteldheid je dan op zondagochtend vroeg van huis vertrekt, een stille hoop dat er nu iets fatsoenlijks bijrijdt? Een gelatenheid van: Nou, daar gaan we weer richting kommer en kwel? Ik ben ook benieuwd naar wat het gemiddelde is aan punten wat je dan weggeeft, want niet goed rijden mag ook niet beloond worden imo.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:29

Ik kan je zeggen dat ik iedere zondag weer erg gemotiveerd de deur uit ga en zeer zeker wel met die tas vol 8-en en 9-ens, en niet zoals je denkt met een gedemotiveerde instelling, als dat zo zou zijn was ik allang gestopt met jureren, het is en blijft nog steeds hobby en liefde werk oud papier. Ben je niet gemotiveerd en ga je met hangende schouders de deur uit met een instelling van...pffff.. moet ik weer... dan hoor je in mijn ogen niet in een juryhokje thuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:57

Gelukkig. Je bericht was erg.... ontmoedigend?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:03

Urielle schreef:
Trainen en presteren is imo gerelateerd.

Bedoel je daarmee dat als je maar genoeg traint, dat je dan ook automisch goed gaat rijden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:49

Als je enigszins weet hoe of wat wel ja.
Zonder training kun je nog zo veel gevoel hebben maar dan komt er niks van de grond. Imo is dressuur toch ook een heel stuk doorzettingsvermogen en hard willen werken Ja

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:46

Ja, idd.
Maar ik denk dat het belangrijker is hoe je traint, dan hoe vaak je traint.

Beter 3 x per week op de goede manier, dan 7 x per week zomaar wat rondhobbelen.
Als je niet op de goede manier weet te trainen, dan kun je zoveel oefenen als je wilt, maar zul je toch niet ver komen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:39

asjemenou schreef:
Ja, idd.
Maar ik denk dat het belangrijker is hoe je traint, dan hoe vaak je traint.

Beter 3 x per week op de goede manier, dan 7 x per week zomaar wat rondhobbelen.
Als je niet op de goede manier weet te trainen, dan kun je zoveel oefenen als je wilt, maar zul je toch niet ver komen.

Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:30

asjemenou schreef:

Dat is waar, maar ik vind dat het tegenwoordiger allemaal een stuk professioneler wordt aangepakt dan vroegah.

Tegenwoordig zie je allemaal dressuurgefokte stukjes elastiek, op en top verzorgd en gepresenteerd en bijna iedereen lest met grote regelmaat, soms wel 3 of 4 keer in de week, vaak ook bij bekende instructeurs.

Het beeld wat ikzelf nog van vroeger onthouden heb is dat veel mensen op hele gewone paarden reden, waren gepoetst en met elastiekjes gevlochten en niks meer, en degenen DIE lesten reden gewoon in de verenigingsles of hadden elke week priveles van Miep die ook de ponyclub lesgaf en zelf met een beetje geluk Z1 reed. Je zag zelfs nog mensen die de hele week niet op hun paard zaten, hem in het weekend van de wei trokken, even de ergste blub eraf, paar pluizige vlechtjes erin en hallee, zonder enige voorbereiding op concours. Zulke mensen heb ik afgelopen jaar niet eens gezien Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:46

Ik heb mijn L debuut gereden en besloten hem ook wat meer op te richten in de proeven, mede doordat het wijken er nu ook in zat en de middengalop en dat doet mijn pony veel makkelijker als 'tie wat meer opgericht loopt. En het heeft gewerkt want heb 2 winst en een 1e plaats gereden.. Dus volgende wedstrijd weer hetzelfde Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:28

Oud topic.