Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar dan moet ik met mijn jonkie eerst nog even doorwerken. Maar ik ben benieuwd hoe dat dan gaat. Ik heb nl. zo'n paard met 'droomafstamming' (v. Jazz) en een springgefokte merrie met duits papier (heel goed papier hoor, maar Lordanos is hier in Nederland heel onbekend, in Dld. is het een bekende tophengst) met een afstamming die hier vrijwel geen een jurylid iets zal zeggen. Ik vind zelf mijn merrie van betere kwaliteit van bewegen (hoewel met mijn ruin ook niks mis is hoor
) maar ik ben benieuwd of de juryleden dat dadelijk ook zien. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe ik dadelijk met beiden ga scoren (of niet
) in verhouding tot elkaar... 

runningkawa schreef:de jury houd niet van mijn zwarte Gribaldi... nee die zeggen..ik heb slecht gereden en ik moet maar eens flink gaan oefenen
runningkawa schreef:Dat zeg/bedoel ik ook niet
Maar hier ging men ff over naar de fjorden en de friesen (of die papier hebben weet ik niet) als benadeelde.
En daar reageerde ik op.
Nee ik voel me totaal niet benadeeld met mijn vol papier Fries.. Mensen kunnen altijd wel wat bedenken, maar uiteindelijk ben jij de ruiter, het is jouw feestje. En je krijgt niet voor niks de punten die je krijgt, die verdien je meestal. Maar dat is helaas voor de meeste mensen een te grote confrontatie
Citaat:En je krijgt niet voor niks de punten die je krijgt, die verdien je meestal. Maar dat is helaas voor de meeste mensen een te grote confrontatie
sjorsie schreef:Ik heb tot voor kort heel veel bij jury's geschreven en ik denk 80 % kijkt echtwel naar de afstamming en die paarden met superafstamming krijgen nou net even eerder een 8 wanneer je op de grens van 7 of 8 zit en een papierloze zal dan een 7 krijgen, niet eerlijk idd maar ze doen het echt
Er zijn ook enkele juryleden die het andersom doen, kom je met een papierloze de bak in en het gaat goed dan krijg je heel snel punten, het is en blijft toch een subjectief iets.
Ik weet dat juryleden hier zullen zeggen dat ze dat nooit doen en dat zij natuurlijk tot de uitzonderingen behoren maar het is echt zo.
de meesten paarden hebben toch geen bekende vader . Ik heb meerder ponys gehad waar ik vanaf gegroeit ben en nu zit ik op de paarden. bij de ponys zaten paarden met papier en zonder. Ik heb nooit verschil gemerkt. soms liep ik met de een hoger dan weer met de ander. Ik vind het dus een beetje onzin
sjorsie schreef:roosje84 schreef:Het slaat nergens op. Ginny rijdt op mijn fjord(ouders onbekend)en die rijdt ook gewoon zijn puntjes in de B tussen de paarden met bekende ouders hoor!
als je gewoon super netjes rijd kunnen ze niet om je heen, maar ze zullen het je niet kado geven
:P Jobbeltje schreef:@ RK & de rest: ik bedoelde met mijn reactie ook niet te zeggen dat ik benadeeld zou worden omdat ik op een fries zit.
Wat ik wel bedoelde is, stel ik zit op een fries in de ring bij een "warmbloedjury" deze jury weet dus laten we zeggen alles van kwpn afstammingen, maar dus niets van friezen afstammingen.
Mocht een jury op afstamming gaan beoordelen, kom ik dan hoger met mijn Jakob of mijn Folkert?
Het lijkt mij dat dat geen r**t uitmaakt. Als je maar een goede proef neerzet, krijg je de punten ook wel. En als je niet van een jury afhankelijk wilt zijn, ga dan dammen ofzo!
staljody schreef:Hallo,
Ik wou even zeggen dat als je een stamboomloos paard hebt dat het in de klasse's Z en ZZ wel veel moeilijker wordt tenminste mijn ervaring.
Maar ik vindt het wel heel stom.