wiseguy15 schreef:imaudy schreef:Ik geef het maar op, jullie willen niet begrijpen hoe een paard leert. Kan ook niet met zo'n instructeur.
Als je het niet eens bent met de manier van JW, reageer dan toch NIET in dit topic! Als je het niet eens bent met de mensen hier dan reageer je toch gewoon NIET.
Alleen ben ik het wel eens met wat Brenda zegt: Leg dan eens uit hoe het WEL moet. Jij zegt alleen hoe het volgens JOU niet moet. En dat opzij rammen vind ik echt onzin!
Maar goed, dit topic is niet bedoel voor een eindeloze discussie, anders tem ik gewoon en gaat dit topic op slot! Ik heb geen zin in ruzies.. doe het anders maar via pb maar niet hier!
Nou nou nou dames, kan die weer? Volgens mij is de vraag van het topic of mensen wel eens les van JW gehad hebben, en wat daar de ervaringen mee zijn. Als iemand daar mindere ervaringen mee heeft mag dat dus ook gemeld worden. En die mindere ervaringen zijn dan heus niet direct de schuld van de ruiter. Vind het jammer dat dit topic nu van beide kanten zo'n kinderachtig tintje krijgt. Dus een beetje respect voor elkaars mening mag best. En Wiseguy, dat vetgedrukte, een discussie voeren, dat mag juist wel op een discussieforum
Als je alleen positieve ervaringen over JW wil delen moet je misschien een HK topic openen 
CarolineP schreef:De keuze van een instucteur is hetzelfde als de keuze van een dokter, tandarts of DA of schoolkeuze.
De één vindt de DA super, een ander heeft minder goede ervaringen. Sommigen vinden het prettig als iets direct en eerlijk gemeld wordt, anderen vinden het prettiger als iets wat voorzichtiger gebracht wordt.
Laat iedereen die keuze zelf maken en neem les waar jij ( en je paard/pony) je goed bij voelt.
Helemaal mee eens. De ene instructeur past nou eenmaal beter dan de ander 
lorvxy schreef:Ik vindt absoluut niet dat hij echt slecht les geeft, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Ik heb veel mensen gezien die een stuk beter zijn gaan rijden onder begeleiding van hem, maar voor mij en mijn paard is het niks. Misschien met een ander paard wel!
Dat was eigenlijk ook mijn ervaring. Mijn stalgenoten gingen enorm vooruit onder zijn leiding, en in principe kon ik me aardig vinden in zijn manier van lesgeven. Maarrrrrrr.....het paste absoluut niet bij het paard wat ik destijds reed. En om heel eerlijk te zijn viel het me tegen van hem op welke manier ik dingen op moest lossen, terwijl het overduidelijk niet werkte. Juist door zijn enorme ervaring had ik er meer van verwacht. Met een ander paard was het wellicht super gegaan, nu niet.