Wel een les gehad van Jan Willem Vooren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Wel een les gehad van Jan Willem Vooren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:10

imaudy schreef:
Over dat arrogantie van een instructeur, open anders een nieuw topic. Ik ben ook wel nieuwsgierig. Hier is het wat offtopic.

Is niet nodig want er word hier nl over JW en dat hij arrogant is gesproken, ik kan die arrogantie helaas niet ontdekken bij hem maargoed, dus vandaar die vraag Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:18

Bren79 schreef:
imaudy schreef:
Over dat arrogantie van een instructeur, open anders een nieuw topic. Ik ben ook wel nieuwsgierig. Hier is het wat offtopic.

Is niet nodig want er word hier nl over JW en dat hij arrogant is gesproken, ik kan die arrogantie helaas niet ontdekken bij hem maargoed, dus vandaar die vraag Knipoog

Hmm dat is wel bijzonder dat je dat nog niet ontdekt hebt. Nou zal de klik dan wel zijn denk ik ? Duivel

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:23

hallo! heb ook een paar jaar les van jan-willem les gehad, en vind hem ook geweldig Bloos hij is heel confronterend en kan me voorstellen dat niet iedereen daar tegen kan. je moet je helemaal aan hem overgeven eigenlijk, en hij trekt je gewoon zn les in Tong uitsteken , ik vind het geweldig dat hij het eigenlijk uit liefde voor het paard doet, en dat hij je echt wil helpen je problemen op te lossen. ik ben hem gevolgd naar een aantal lokatie's, maar uiteindelijk was ik daar wel flauw van. in die tijd kreeg ik een nieuwe instructrice en wilde ik daar helemaal mee door gaan omdat het anders misschien toch te verwarrend word.maar jan-willem is tof! Go jij! Go jij!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:25

Liefde voor het paard Huilen van het lachen

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:36

heb ook wel eens iemand gehoord die jan-willem op haar paard had gelaten en daar niet blij mee was hoe dat ging, maar mijn reactie gaat over mijn ervaring met jan-willem en die is top. ik kan erg ongeduldig en driftig zijn, en ben bloedfanatiek en daar wist hij heeel goed mee om te gaan. ik ben hem dus alleen maar dankbaarheid verschuldigd en mijn paard zal ook vast heel blij met hem zijn geweest Haha! .dus niet zaniken over mijn ervaring als de jouwe anders is daar kan ik niks aan doen Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:04

@imaudy: Aan zachtjes tikken heeft een pony niks... je moet duidelijke hulpen geven. Dat 'prikken' is een manier om reactie te krijgen. Druk = opzij... dat werkt heel goed. Je krijgt namelijk een steeds snellere reactie. En pijn hebben ze er niet van, in het begin stond ene paard wat ik reed me allemaal vaag aan te staren maar daarna hoefde ik hem maar aan te raken of hij ging al goed opzij.

verana schreef:
Op bepaalde dingen vind ik hem gewoon een arogante banketstaaf

Ik denk dat dit niet zozeer door JW hoeft te komen maar ook te maken heeft met of je je open kan stellen voor andere dingen. Je moet helemaal blanco aan een les beginnen. Hij zegt iets, jij doet dat en dan eerst kijken wat er gebeurd in plaats van maar direct tegengas te geven.
Ik ga altijd heel blanco de les in, houdt in m'n achterhoofd wat ik denk en wat mijn visie is en laat hem rustig zijn visie daarin verweven, ik zeg soms bijna niks in een les, zuig gewoon in me op wat hij zegt en doe dat en kijk dan wat de reactie van het paard is. Van arrogantie is in de verste verte geen sprake maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je ook echt blanco je les in gaat en niet bij voorbaat al tegensputtert. Gewoon doen wat hij zegt en eerst kijken wat er gebeurd en daarna pas je mening daarover vormen en beslissen of je het meeneemt in je rijden of niet.
Niet erg beleefd overigens om hem maar gewoon voor arrogante banketstaaf uit te maken Scheve mond

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:19

Tja.. ik kan me best voorstellen dat sommige mensen hem arrogant vinden. Hij heeft een uitgesproken mening over hoe paarden gereden horen te worden en vind dat vele ruiters daar niet aan voldoen, en het ergste nog het niet eens proberen om het goed te leren. Maar ik denk dat vele instructeurs dat hebben, al laat lang niet iedereen het achterste van hun tong zien.

Ik ben in elk geval blij dat ik les van hem krijg. Voor mij geeft hij duidelijke aanwijzingen, ik voel in een les dat m'n paard beter gaat lopen met minder spanning. Daarnaast heeft hij humor.
De eigenaresse van de stal waar ik sta krijgt al bijna 10 jaar les van hem. Zij verschilt soms wel van mening met hem, je kent je eigen paard natuurlijk altijd beter dan je instructeur, maar meestal komen ze daar gezamenlijk wel uit. Hij staat best open voor andere invalshoeken. Al moet je ook wel zijn oplossing willen proberen. (Anders had je net zo goed geen instructeur in de bak hoeven te hebben, als je alles zelf wist op te lossen.)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:57

Ilsemarie, paard voelt er inderdaad helemaal niks van Lips are sealed
Persoonlijk vind ik het niks meer met paardrijden te maken te hebben.
Mijn pony dacht "oliebol daar heb je die vent weer" *LOL*

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:08

imaudy schreef:

En dat dacht jij zeker ook Dromen

En je hebt helemaal gelijk hoor als je paard niet op je been reageert moet je niks doen, en zeker niet met de botte kant van een zweep Dromen
Jou mening weten we onderhand al wel, en hopenlijk heb je nu iemand waarmee je wel overweg kunt Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:13

Bren79 schreef:
imaudy schreef:

En dat dacht jij zeker ook Dromen

En je hebt helemaal gelijk hoor als je paard niet op je been reageert moet je niks doen, en zeker niet met de botte kant van een zweep Dromen
Jou mening weten we onderhand al wel, en hopenlijk heb je nu iemand waarmee je wel overweg kunt Knipoog

Een paard opzij rammen (en dat is het!) zie ik niet als optie nee.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:27

imaudy leg de juiste wijze dan maar wel uit, voor een paard die lui is voor je been, want steeds vermelden hoe het niet moet worden we niks wijzer van, dus de eer is aan jou

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:29

Dat heeft niks met opzij drammen te maken. Het paard wordt gewoon wakker gemaakt dat druk = reactie moet zijn. In het begin trekt een paard wat niet goed aan het been is daar zich inderdaad niets van aan, maar als ze beter aan het been worden en weten dat druk ook om reactie vraagt dan gebeurd dat ook en hoef je niet te porren.

Ik denk niet dat jou paard keurig opzij gaat zoals jij dat wilt als je ernaast gaat staan en vraagt of hij even een pasje opzij wil doen Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:32

Ik geef het maar op, jullie willen niet begrijpen hoe een paard leert. Kan ook niet met zo'n instructeur.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:39

imaudy schreef:
Ik geef het maar op, jullie willen niet begrijpen hoe een paard leert. Kan ook niet met zo'n instructeur.

Nu geef ik je de kans, en dan doe je er niks mee.

Gelukkig zijn mijn paarden niet lui voor mijn been, en hoef ik ze niet te dwingen, zoals je wel zult denken Tong uitsteken

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:39

imaudy schreef:

Als je het niet eens bent met de manier van JW, reageer dan toch NIET in dit topic! Als je het niet eens bent met de mensen hier dan reageer je toch gewoon NIET.

Alleen ben ik het wel eens met wat Brenda zegt: Leg dan eens uit hoe het WEL moet. Jij zegt alleen hoe het volgens JOU niet moet. En dat opzij rammen vind ik echt onzin! Maar goed, dit topic is niet bedoel voor een eindeloze discussie, anders tem ik gewoon en gaat dit topic op slot! Ik heb geen zin in ruzies.. doe het anders maar via pb maar niet hier!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:39

Bren79 schreef:
imaudy schreef:

Nu geef ik je de kans, en dan doe je er niks mee.

Gelukkig zijn mijn paarden niet lui voor mijn been, en hoef ik ze niet te dwingen, zoals je wel zult denken Tong uitsteken

Mijn paarden ook niet Tong uitsteken, ze zijn super vlot en heerlijk in de hand Lachen en allemaal door de hulp van JW Haha!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:26

De keuze van een instucteur is hetzelfde als de keuze van een dokter, tandarts of DA of schoolkeuze.
De één vindt de DA super, een ander heeft minder goede ervaringen. Sommigen vinden het prettig als iets direct en eerlijk gemeld wordt, anderen vinden het prettiger als iets wat voorzichtiger gebracht wordt.
Laat iedereen die keuze zelf maken en neem les waar jij ( en je paard/pony) je goed bij voelt.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:28

Heeey wat een hoop bekenden hier Haha!

Ik heb zelf ook een poosje bij JW gelest. In het begin was ik best enthousiast over hem. Hij haalde echt onze moeilijke punten naar boven. Na een paar lessen werd het enthousiasme steeds iets minder. Hij gaf wel erg goed les, maar het klikte niet met mijn paard.
Op het laatst kon ik hem niet meer fijn rond sturen en kreeg hij wat last van zijn rug. JW wist ook niet precies waar dat vandaan kwam opeens en ik moest hem steeds ronder en lager rijden terwijl mijn paard daar dus erg veel moeite mee had.
Ik was ondertussen al wat aan het rond kijken naar andere instructie en had een les gehad van iemand anders. De week erna nog een keer bij JW en hij zag echt opeens een wereld van verschil! Dat gaf hij ook zelf toe. Daarna ben ik bij hem gestopt.

Ik vindt absoluut niet dat hij echt slecht les geeft, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Ik heb veel mensen gezien die een stuk beter zijn gaan rijden onder begeleiding van hem, maar voor mij en mijn paard is het niks. Misschien met een ander paard wel!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 02:06

De website van JW is zojuist online gegaan!

www.dressuurschooljwvooren.eu

Daar staan ook de data en gegevens van de eerste reeks openbare lessen in Zuidlaren. Je kunt je ook vooraf opgeven om naderhand het in de praktijk te brengen!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:56

Ilsemarie schreef:

http://www.dressuurschooljwvooren.eu

Daar staan ook de data en gegevens van de eerste reeks openbare lessen in Zuidlaren. Je kunt je ook vooraf opgeven om naderhand het in de praktijk te brengen!

Hm interessant hij heeft hetzelfde kantelende lage binnenhandje wat ik ook had en veel moeite weer heb afgeleerd.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:01

imaudy schreef:
Ilsemarie schreef:

http://www.dressuurschooljwvooren.eu

Hm interessant hij heeft hetzelfde kantelende lage binnenhandje wat ik ook had en veel moeite weer heb afgeleerd.

Op welke foto zie jij dat kantelende lage binnenhandje dan Bloos

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:41

wiseguy15 schreef:
imaudy schreef:

Als je het niet eens bent met de manier van JW, reageer dan toch NIET in dit topic! Als je het niet eens bent met de mensen hier dan reageer je toch gewoon NIET.

Alleen ben ik het wel eens met wat Brenda zegt: Leg dan eens uit hoe het WEL moet. Jij zegt alleen hoe het volgens JOU niet moet. En dat opzij rammen vind ik echt onzin! Maar goed, dit topic is niet bedoel voor een eindeloze discussie, anders tem ik gewoon en gaat dit topic op slot! Ik heb geen zin in ruzies.. doe het anders maar via pb maar niet hier!

Nou nou nou dames, kan die weer? Volgens mij is de vraag van het topic of mensen wel eens les van JW gehad hebben, en wat daar de ervaringen mee zijn. Als iemand daar mindere ervaringen mee heeft mag dat dus ook gemeld worden. En die mindere ervaringen zijn dan heus niet direct de schuld van de ruiter. Vind het jammer dat dit topic nu van beide kanten zo'n kinderachtig tintje krijgt. Dus een beetje respect voor elkaars mening mag best. En Wiseguy, dat vetgedrukte, een discussie voeren, dat mag juist wel op een discussieforum Knipoog Als je alleen positieve ervaringen over JW wil delen moet je misschien een HK topic openen Lachen

CarolineP schreef:
De keuze van een instucteur is hetzelfde als de keuze van een dokter, tandarts of DA of schoolkeuze.
De één vindt de DA super, een ander heeft minder goede ervaringen. Sommigen vinden het prettig als iets direct en eerlijk gemeld wordt, anderen vinden het prettiger als iets wat voorzichtiger gebracht wordt.
Laat iedereen die keuze zelf maken en neem les waar jij ( en je paard/pony) je goed bij voelt.

OK dan! Helemaal mee eens. De ene instructeur past nou eenmaal beter dan de ander Lachen

lorvxy schreef:
Ik vindt absoluut niet dat hij echt slecht les geeft, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Ik heb veel mensen gezien die een stuk beter zijn gaan rijden onder begeleiding van hem, maar voor mij en mijn paard is het niks. Misschien met een ander paard wel!

Dat was eigenlijk ook mijn ervaring. Mijn stalgenoten gingen enorm vooruit onder zijn leiding, en in principe kon ik me aardig vinden in zijn manier van lesgeven. Maarrrrrrr.....het paste absoluut niet bij het paard wat ik destijds reed. En om heel eerlijk te zijn viel het me tegen van hem op welke manier ik dingen op moest lossen, terwijl het overduidelijk niet werkte. Juist door zijn enorme ervaring had ik er meer van verwacht. Met een ander paard was het wellicht super gegaan, nu niet.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:52

MissJ schreef:
wiseguy15 schreef:

Nou nou nou dames, kan die weer? Volgens mij is de vraag van het topic of mensen wel eens les van JW gehad hebben, en wat daar de ervaringen mee zijn. Als iemand daar mindere ervaringen mee heeft mag dat dus ook gemeld worden. En die mindere ervaringen zijn dan heus niet direct de schuld van de ruiter. Vind het jammer dat dit topic nu van beide kanten zo'n kinderachtig tintje krijgt. Dus een beetje respect voor elkaars mening mag best. En Wiseguy, dat vetgedrukte, een discussie voeren, dat mag juist wel op een discussieforum Knipoog Als je alleen positieve ervaringen over JW wil delen moet je misschien een HK topic openen Lachen

sorry Bloos, had er niet bij nagedacht dat dit het discussieforum was Tong uitsteken vond alleen dat ze een beetje heftig reageerde op de rest, en ik heb geen zin in een reltopic Bloos, misschien reageerde ik ook wel een beetje té, maar hiervoor mijn excuses! Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:53

wiseguy15 schreef:
sorry Bloos, had er niet bij nagedacht dat dit het discussieforum was Tong uitsteken vond alleen dat ze een beetje heftig reageerde op de rest, en ik heb geen zin in een reltopic Bloos, misschien reageerde ik ook wel een beetje té, maar hiervoor mijn excuses! Lachen

Geeft niet Lachen In mijn ogen reageerde iedereen wat heftig op elkaar Haha! , en dat lijkt me niet nodig Lachen

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:54

MissJ schreef:
wiseguy15 schreef:

Geeft niet Lachen In mijn ogen reageerde iedereen wat heftig op elkaar Haha! , en dat lijkt me niet nodig Lachen

haha nee, dat was mijn bedoeling JUIST NIET Tong uitsteken ik wilde gewoon een gezellig topic waarin iedereen op elkaar kan reageren zonder dat er een rel ontstaat...