onterechte onvoeldoendes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denzelle

Re: onterechte onvoeldoendes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:16

Dat zou ook een prima oplossing zijn, maar de meeste jury's zijn weg voordat de prijsuitreiking is geweest. En als er een paar minuten extra ingepland worden, loopt er niets uit, kwestie van plannen.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:19

Eerlijk gezegd heb ik liever dat ze wat meer combinaties laten starten, de wedstrijden zijn al vol genoeg.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 11:57

ik heb deze topic geopent met de vraag of jullie dit ook al eens meegemaakt hebben, en ik weet ook wel dat jullie niet kunnen beoordelen of het terecht was, mijn instructrice die trouwens zz rijdt zei zelf dat dit wel heel erg laag was gejureert maar nogmaals het was gewoon een vraag of jullie dat al een keer was overkomen meer niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:59

aangezien je dat hier aan juryleden en instructeurs vraagt (JI) kun je verwachten dat je er een toelichting op krijgt ipv medeleven Pling

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 12:11

ik heb niet echt het gevoel dat ik toelichting krijg alleen maar commentaar over dat ik mijn proef blijkbaar niet goed heb gereden. en ik vond het een beetje onterecht die onvoldoendes en ik vroeg me dus gewoon af of jullie dat ook weleens hebben gehad en misschien heb je gelijk en staat deze topic hier verkeerd. en medeleven hoef ik niet want ik weet donders goed als ik een onvoldoende heb verdient. maar deze waren onterecht en als ik nu de enigste was die daar zo over dacht maar er veel meer mensen die er net zo over dachten als ik. maar ik dwaal weer af mijn vraag was gewoon wie nog meer zoiets heeft meegemaakt, dus geen medeleven en ook geen toelichting.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:14

Vraag is alleen of het een onterechte onvoldoende is, en aangezien dat (ook IMO) volgens niet geval is wordt de vraag lastig te beantwoorden. Maar ja, ik heb wel eens onterechte onvoldoendes gehad, maar nog vele vaker terechte onvoldoendes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:16

Als je je proef wél goed had gereden had je meer dan 178 punten gehad, dat is simpel.
Stap er overheen en probeer het op een volgende wedstrijd gewoon weer. Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 12:25

ik heb ook heus weleens een keer een proef gereden dat ik dacht dat was helemaal niks maar dan had ik toch een winstpunt. daar kun je ook niet vanopaan maar zoals ik al zei was deze jury zowie zo al streng er waren er zelfs mensen met punten zoals 143 en daarna omhoog en ik maak me er verder niet zo druk om , maar ik kan het niet laten om iedere keer even weer te reageren en daar door kom ik misschien een beetje wanhopig over maar dat is niet zo. ik ga ook gewoon weer wedstrijden rijden als mijn paard weer beter is,en ik heb er ook nog steeds veel plezier indus misschien versla ik jullie allemaal nog wel (GRAPJE) Bloos Bloos

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:05

De jury is streng maar rechtvaardig ( meestal dan) maar je moet jezelf niet scheel gaan zitten kijken op die 2 ( onterechte) onvoldoendes.Je moet naar het eind resultaat kijken.En heel belangrijk blijf er plezier in houden om wedstrijden te rijden!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:13

Ik ben juist blij als een jury stenger punt. Ik ben juist blij als een jury ook 143 punten durft te geven. Sommige mensen zijn er nog niet klaar voor. Kun je wel willen, maar daarmee is het nog niet zo.

Ook een 2 of een 3 moet kunnen in de B en ja, ik heb het ook al wel eens gehad. En ben zelfs eerste al wel eens geworden met een 3 in de proef.

Ookal was het onterecht, niet leuk. So what? Je zult ook wel eens onterecht een 8 krijgen, maar dan klaag je ook niet toch? Zorg er idd voor dat je plezier hebt en volgende keer nog beter je best doen!

Het is nu eenmaal een jurysport wat inhoud dat je beoordeeld wordt door mensen. Is soms nadelig maar vaak ook een voordeel. Ik zou me er echt niet te druk over maken...

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 13:20

kijk als ik op een wedstrijd kom waar al wordt gezegt dat er streng gejureert word dan doe ik ook meer mijn best dan als het een jury is die alles maar weggeeft, en je hebt gelijk als ik bij zo'n jury toch een winstpunt scoor dan heb je goed gereden en daarom rij ik ook wedstrijden want naar mijn mening leer je van elke wedstrijd en doe ik het ook zeker met veel plezier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:35

Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de basisafrichting. Als dan een onderdeel niet geheel goed getoont wordt is het nog een 5 of een 4 als het slecht gaat. Zodra er dingen schorten aan het skala van de africhting wordt het punt lager. En daarmee bedoel ik de nageeflijkheid/aanleuning, impuls, rechtgerichtheid etc.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:20

cadootje schreef:
en denzelle ik had dus wel de goeie galop te pakken, als mijn paard verkeerd was aangesprongen dan was ik het helemaal met de punten eens gweest maar mijn paard wou verkeerd aanspringen maar ging in de lucht goed aanspringen.

Ik denk dat het er dan uit heeft gezien als een bok, =verzet dus een 2.

Maar als je nog 178 punten had heb je ergens anders wel 7's gescoord, dat is dan toch goed??

Fout=onvoldoende
goed=voldoende

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:57

ik was ook niet ontevreden hoor maar ik had nog nooit zulke lage cijfers gekregen op een proefwant tot nu toe heb ik nog nooit lager gescoordt dan 170 pt het was er altijd boven en mijn paard heeft al een keer eerder verkeerd aangesprongen maar toen kreeg ik een 5 dus daarom schrok ik een beetje van die 2 en 3. maar de volgende keer als ik deze jury weer heb doe ik natuurlijk nog meer mijn best. Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:04

Zet je er gewoon overheen, je zal het wel vaker mee gaan maken dat je niet de punten krijgt die jij denkt te verdienen. Dat is dressuur. De ene keer ben je het helemaal met je punten eens, en de andere keer niet. Als je echt niet snapt waarom je je punten gehad hebt, stap dan gewoon even op de jury af. Ik ben ook altijd blij als iemand mijn beoordeling niet snapt en om opheldering komt vragen, en 9 van de 10 keer gaat diegene uiteindelijk wel naar huis met een goede verklaring en een heel aantal punten waaraan hij of zij kan gaan werken.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:59

[/i]sommige jury's moeten idd wel kijken naar het geheel en niet alleen naar het plaatje.
mijn zus heeft een tinker, die kan geweldig mooi lopen.
bevalt een tinker de jury niet? dan kanje het schudden
ik was schrijver toen er een tinker de ring in kwam.
de jury zei. hoezo een tinker die horen voor de kar,dit word niks
ze keek niet eens goed. het zag er super uit maar zei gaf allemaal 5ven omdat het een tinker is.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:03

Ik had vandaag wedstrijd, in B-dressuur.
Middendraf: ze strekte heel goed!(voorlezer zei: wow! wat mooi!), helaas een 5!
Jury commentaar: niet mooi ingezet. Maar ik rij geen M! (denk ik zelf)
Wat vinden jullie daarvan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:16

Katrien, het gaat niet alleen om het strekken van je paard, het gaat er ook om hoe je de bocht doorrijd om op de diagonaal uit te komen, hoe je je paard wegrijd (dus eerst recht stellen, dan pas weg rijden) en hoe je je paard weer terug rijd.
Dus als je dat niet netjes gedaan hebt, maar wel een paar mooie passen middendraf hebt laten zien, moet je misschien juist nog blij zijn met een 5, anders had je zelfs een 4 kunnen hebben.
Het gaat dus om het hele onderdeel, niet alleen om de passen middendraf.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:12

Storm 76, dat snap ik zo heb ik het ook geleerd eerst netjes door de bocht dan recht stellen en enkele passen wegrijden en dan weer opvangen. Voor mijn gevoel ging het erg mooi, en daarom snap ik dus de 5 niet! maar goed..

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:59

Tja het is en blijft een jurysport. Ik denk dat bijna niemand het altijd met de jury eens is. De ene keer krijg je naar je gevoel te weinig punten en een andere keer teveel. Maar als je proef over het algemeen gewoon netjes gaat kan je nog best een winstpunt rijden met een paar onvoldoendes.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:34

Ik vind dat jury's wat gewaagder zouden moete jureren, geef eens een 3 voor iets wat slecht is. Maar een 8 voor iets wat echt goed is Ja (dit is mijn ervaring ermee tot nu toe, dus heb het niet over algemeen)

Overigens is het makkelijk je schuld naar jury te schuiven, maar jij maakt fouten waar je in mijn ogen terechte onvoldoendes voor krijgt. Bij mijn 1e wedstrijd bokte mijn paard, kreeg een 5 en een 5 voor algemene galop. Dikke pech natuurlijk maar wel terecht. Had zelfs nog een winstpunt Lachen

Wees blij met een strenge jury, is een uitdaging om daar een winstpunt bij te halen Ja
Laatst bijgewerkt door Daisies op 31-01-08 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:38

Karoliefje_ schreef:
Ik vind dat jury's wat gewaagder zouden moete jureren, geef eens een 3 voor iets wat slecht is. Maar een 8 voor iets wat echt goed is Ja

Die geef ik hoor, maar zelden gaat er iets goed genoeg voor een 8, de 3 komt vaker voor.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:41

KarinvdM schreef:
Karoliefje_ schreef:
Ik vind dat jury's wat gewaagder zouden moete jureren, geef eens een 3 voor iets wat slecht is. Maar een 8 voor iets wat echt goed is Ja

Die geef ik hoor, maar zelden gaat er iets goed genoeg voor een 8, de 3 komt vaker voor.

Zijn genoeg jury's die dat wel doen, maar als ik keek naar mijn punten vind ik dat ze heel makkelijk 6'en geven. Misschien was het niet meer waard, maar er waren zeker dingen die wel beter gingen. Had beste middendraf van de baan en kreeg een 7, mn moeder had nog gevraagd waarom en ze zei dat het geen 8 waard is. Nouja, dat is haar mening. Zij moet mij tenslott jureren Ja en van 3'en leer je, want mensen schrikken daarvan en gaan beter hun best doen op die oefening.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:57

meestal schrikken ze niet, maar komt het commentaar: " nou ja, zeg een 3, dat is toch vele te streng? met een 5 snap ik het ook wel." ALthans, dat is wat ik hier op bokt zie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:09

katrien13 schreef:
Ik had vandaag wedstrijd, in B-dressuur.
Middendraf: ze strekte heel goed!(voorlezer zei: wow! wat mooi!), helaas een 5!
Jury commentaar: niet mooi ingezet. Maar ik rij geen M! (denk ik zelf)
Wat vinden jullie daarvan?

Wat ik ervan vind? Gezien de omschrijving een prima cijfer, passend bij de omschrijving die bij de 5 hoort. Lees maar eens na.