Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

anneve schreef:Happy atlete: alleen happy is niet wat gevraagd wordt. Dat vindt ik altijd van die paarden van Hubertus Schmidt: veel happy, weinig atlete. Kortom, ik val er van in slaap. Nee, geef mij maar wat rillerigheid erbij, dan blijf ik tenminste wakker.
hmm of je schijft zonder er bij na te denken, of je doelt er echt op dat wat het paard denkt niet interresant is. Ooit gehoord van de definitie van dressuur? Het lijkt me dat jij die nog eens moet gaan op zoeken. Dressuur is er namelijk niet voor de mensen op de tribune of achter de buis. anneve schreef:Ontspannen is voor bij het losrijden leuk, in de kür moet er gewerkt worden.

anneve schreef:De FEI gaat erover en de term Happy atlete komt van de FEI.
Dus nogmaals alleen happy is niet genoeg. Er moet ook gewerkt worden.
Niemand weet wat een paard denkt, maar interessant zou het natuurlijk wel zijn om dat te weten. Maar dat is dan weer een nieuw onderwerp.

Petersburg schreef:ik heb het ook gezien, nou ben het wel met haar eens, ze kan haar paard echt niet stil laten staan.... moeten wij eens doen, krijg je gelijk een 3.... erg vreemd vind ik het.
Vond het zowieso niet echt een mooie proef.. ze trok hem zo hard in zijn mond met terug rijden dat ik dachtvan ho is...
maar ja het doet haar naam he!!

detour schreef:anneve schreef:De FEI gaat erover en de term Happy atlete komt van de FEI.
Dus nogmaals alleen happy is niet genoeg. Er moet ook gewerkt worden.
Niemand weet wat een paard denkt, maar interessant zou het natuurlijk wel zijn om dat te weten. Maar dat is dan weer een nieuw onderwerp.
Wat er in een paard omgaat is prima af te lezen aan zijn uiterlijke gedrag, Aneve, dat heet ethologie. Het oog wil ook wat!! Ze zouden een paard wat weigert halt te houden en wat rondhupst mogen diskwalificeren.

weemi_4 schreef:voor het halthouden worden GEEN punten gegeven