Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kit_for_ever schreef:Ik denk dat ze op mij doelde KarinvdM. Maar ik geloof dat wij dezelfde overtuiging hebben wat betreft de weide- of sportconditie.
Dennis schreef:De kans dat ik met een teddy deze winter nog M ga starten (voor de wagen) is nog al redelijk aanwezig. Alleen de borst is geschoren, en verder staat ze 24/7 buiten.
Beest breekt te tent af als ik haar binnen zet, dan liever een teddy vacht dan blesures of dergelijke.

Pensionnetje schreef:Ach, het is wisselend per jury.
Op dezelfde dag kreeg ik eens een 9 en een 4![]()
Voor het zelfde spierwitte paard.
Commentaar van de 9 jury: als een witte, zó wit is, ben je 2 dagen bezig geweest. Klopte dus ook.
Commentaar van de 4 jury: de manen van uw paard hangen los en dat mag niet. Dus wél met een barok paard.
Leg het naast je neer, volgende keer beter
supertammy schreef:Ik ben het helemaal met je eens mammaslamma!![]()
Ik ga mijn pony dus ook echt niet scheren. Ze is met die dikke vacht in dezelfde conditie als zonder de vacht. Zolang ze er niet beter van gaat lopen blijft die vacht lekker zitten.
Hopelijk zien jury's dit ook in.
. Dennis schreef:Idd, en als je op het onderdeel verzorging je winstpunt veilig moet stellen klopt het ook niet.
Ik heb lekkere 24/7 buiten pony's en voor die maximaal 1x per maand 2x 5 minuten in de ring ga ik ze toch echt niet in hun blote billen zetten.
Gelukkig alleen maar 7, 8, 9 gehaald voor verzorging, en krijg er nu geen punt meer voor
Pensionnetje schreef:Ach, het is wisselend per jury.
Commentaar van de 4 jury: de manen van uw paard hangen los en dat mag niet. Dus wél met een barok paard.
pearlie schreef:Ik vind het trouwens sowieso niet kunnen dat een jury eerst gaat (laat) tellen en dan pas het laatste cijfer geeft.
mammaslamma schreef:verkeerd in weide-conditie en niet in wedstrijd-conditie vind ik best dat je daar op afgerekend mag worden.
[/quote]jury schreef:Pensionnetje schreef:Ach, het is wisselend per jury.
Manen mogen los maar wel gelijke lengte en aan 1 kant hangend (zie regelement knhs).
Tijdens jurycursus leer je om een 8 te geven. VEel jury's geven standaard een 7 maar dit is niet conform de knhs richtlijnen. Op de laatste bijscholing werd zelf geopperd door curcusleider waarom je eigenlijk geen 10 geeft als alles er goed uitziet. Tja, waarom eigenlijk niet......
Eigenlijk komt tijdens de cursus niet aan bod wanneer hoger of lager te gaan.
Ik geef een spierwitte schimmel een 9 omdat ik persoonlijk weet hoeveel werk dit kost.
te dik -1
te mager, afhankelijk hoe mager -1 tot -3
riempjes niet door passanten -1
vergeeld sjabrak -1
met vlekken op rijbroek en sjabrak mits ze er vers uitzien doe ik eigenlijk niets.
soms zie je ook wel eens zo'n combinatie waarvan alles klopt (paard en ruiter lijken bijna op elkaar zoals ze bij honden ook wel een zeggen dat het baasje er op gaat lijken). dat wil ik ook wel een positief beoordelen.
Suzanne F. schreef:En dan nog... ook een ongeschoren pony kan verder nog goed verzorgd zijn.
Maar voor het mooie blijft een geschoren pony mooier dan een ongeschoren. Maar ik begrijp de redenen uiteraard heel goed. Belang van het dier gaat voor die ene punt op het protocol.
Vjestagirl schreef:Vind jij. Ik vind zo'n kale kip bloedlelijk, er zit geen kleur meer op, geen glans.