Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotjj92 schreef:ik vind het er vaak ook wreed aan teo gaan op wedstrijd
zag het het weekend wel weer, paarden die heel ahrd ind e mond werden getrokken, of dat ze buitenteugel loshadden en dan maar wat aan die binnenteugel gingen vragen. of een ruiter die een paard liet galoperen met handen heel breed en het beest constant over het schouder op een te kleine volte trok, paard ging uit de galop en kreeg er nog een schop achteraan ook. ik kan me er heel erg aan ergeren, een keer een paard op zijn plek zetten doe ik ook, maar niet constanty dat getrek en geschop.
De mentaliteit van sommige ruiters of ouders die moet veranderen, dat red je niet met een controle bij het losrijden. Thuis gaan ze net zo hard door.
superwoman schreef:Ik vind het belachelijk dat er een jurycontrole zou moeten komen bij het inrijden. Tis toch belachelijk dat er zo met paarden wordt omgesprongen. Paardenliefhebbers, of paardRIJliefhebbers?De mentaliteit van sommige ruiters of ouders die moet veranderen, dat red je niet met een controle bij het losrijden. Thuis gaan ze net zo hard door.
Gelukkig zie ik het érg érg weinig. Als ik zelf niet mee rijdt en ik zie het, dan zeg ik er zeker wel wat van. Wannner ik erbij rijd niet, dan heb ik daar geen tijd voor en wil ik niet al ruzie-end de ring in gaan.
janouk schreef:Geak schreef:Ik denk dat ze het bij mennen doen omdat het daar echt vies fout kan gaan. Bij springen en dressuur ook. Maar ik denk dat het toch net wat erger is met mennen
Licht deze uitspraak eens toe. Want ik kan me hier niet in vinden.
Wij rijden M dressuur mennen en L vaardigheid mennen en op de menwedstrijden waar ik kom, gaat het echt heel gemoedelijk en paardvriendelijk toe. Zelfs opvallend gemoedelijk. Deelnemers die elkaar aanmoedigen en helpen. Wij hebben geregeld tuig- en bittencontrole door de jury.
Nee, ik kan me in jouw opmerking absoluut niet vinden.