Nullen geven in de B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabendu

Re: Nullen geven in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:02

Even het voorbeeld van halsstrekken nemen: Paard blijft op de volte in hetzelfde tempo, ruiter vraagt het paard duidelijk de hals te laten strekken, maar paard reageert niet: een 3. Zelfde verhaal, maar ruiter doet geen poging (blijft het niet proberen): een 1 (2). Bij halsstrekken dient het tempo gelijk te blijven aan het tempo voor het halsstrekken, dus als het paard dan ook nog eens wegstormt en waarschijnlijk de volte dan ook als figuur nog eens de mist ingaat dan is een 0 heel goed te verantwoorden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:03

Weet je, ik snap jouw redenering wel. Maar dan komt er straks in het L1 wel een 1 voor zo'n uitvoering en dan is dat 'niet eerlijk, want ik ik kreeg er in het B toch ook een 4 voor'.

Arabendu, dat bedoel ik dus precies, al zou ik dan nog een 1 voor de moeite geven.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:11

Lielle schreef:
Weet je, ik snap jouw redenering wel. Maar dan komt er straks in het L1 wel een 1 voor zo'n uitvoering en dan is dat 'niet eerlijk, want ik ik kreeg er in het B toch ook een 4 voor'.

Arabendu, dat bedoel ik dus precies, al zou ik dan nog een 1 voor de moeite geven.

In de L en M en Z mag je steeds meer verwachten van een combinatie en vind ik strenger punten ook meer op zijn plaats. Maar goed, eens worden we het waarschijnlijk nooit helemaal Haha!

luna81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:13

in een b proef vind ik een nul eigfenlijk niet kunnen, of je moet echt de verkeerde kant op gaan en gewoon eigenwijs door rijden ofzo. of je moet zo lompo je paard op de rem gezet hebben dat het nit meer paardwaardig is. dan vind ik het ook wel kunnen. in jou geval lijkt mij een 3 wel genoeg!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:17

Ik vind een nul wat overdreven. Misschien als je het niet toont. Ik had een keer met een onderlinge wedstrijd, reed ik de verkeerde kant op, NADAT ik de oefening had gedaan, krijg ik een NUL voor de oefening terwijl die wel wat geshowt alleen reed ik de verkeerde kant op.... Klopt dit?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:20

tinka_maris schreef:
Ik vind een nul wat overdreven. Misschien als je het niet toont. Ik had een keer met een onderlinge wedstrijd, reed ik de verkeerde kant op, NADAT ik de oefening had gedaan, krijg ik een NUL voor de oefening terwijl die wel wat geshowt alleen reed ik de verkeerde kant op.... Klopt dit?

Je reed de verkeerde kant op-> dus niet het gevraagde getoond.... Nors opkijken
Volgens mij staat er namelijk altijd bij welke kant je op moet en dus is dat gevraagd..... Verward

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:23

Ik weet niet meer precies wat de oefening was, maar ik moest iets rijden wat ik deed en ging toen de verkeerde kant op(er werd niet gezegt welke kant ik op moest dus het was vaag voor mij)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:25

Als je de letters volgt zoals ze gelezen worden ga je altijd de goede kant op.
Ga je dan toch de andere kant in voer je niet het gevraagde uit en is een 0 niet raar.
Nu wordt er onderling vaak hoger gepunt omdat het mensen zijn zonder enige wedstrijd ervaring, maar deze keer dus niet Lachen

luna81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:26

dan vrees ik dat je voorlezer een fout heeft gemaakt, er staat in de proef altijd welke kant je op moet. helaas is het dan je eigen fout.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 09:42

oke veel wisselende meningen, ik heb overigens nooit gedacht ze moet me die punten maar geven (Sinterklaas) ik weet dat mijn paard erg hyper en jeugdig is en helemaal op vreemd terrein en ik ging dan ook niet uit van winstpunten, het was puur een rit voor de ervaring maar ik was wel engzins verbaast over hoe laag er gepunt werd, bij een NUL denk ik eerder aan dat ik niet eens in de bak was, maar het is gebeurd niets aan te veranderen, voorlopig start ik van de winter alleen thuis en volgend voorjaar gaan we weer op pad.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:47

Een 0 mag je alleen geven als er iets totaal niet getoond is. Dus als je tussen A en F in galop moet aanspringen maar je draaft gewoon door, dan moet je toch nog een 1 krijgen als je wel op de lijn AF bent geweest. Zo is het besproken op de bijscholingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:50

Maar als de hoek bijv ook nog eens totaal afgesneden wordt?
Als het allemaal een rommeltje is kan ik me een 0 voorstellen.
Ook ik zou een 1 voor de moeite geven, maar kan me de 0 ook wel voorstellen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:52

In dat geval zou ik me een 0 nog kunnen voorstellen. Ik heb zelf ooit een proef gereden in het L (toen bestond L1 en L2 niet). Waarbij ik snotverkouden was en geen adem meer kreeg. Ik was doodmoe. Ik moest ergens van hand veranderen en aan het einde precies in de hoek aanspringen in de linkergalop. Daarna half rond en EBE grote volte in galop. Ik kreeg hem niet in galop in die hoek, ik was echt te moe. Pas ergens op de helft van de EBE kon ik hem een schop geven en ging hij in galop.
Ik kreeg 2 winstpunten, zat in de prijzen. En voor dat galopgedeelte werd ik ook nog eens beloond met vijven. Dat sloeg dus echt nergens op.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:06

shera schreef:
Lielle schreef:
en vind je dat eerlijk tegenover die 4 die de ander krijgt omdat ze paard niet wil zakken in het hals strekken?

ja dus, allebei niet de gevraagde oefening naar behoren getoond

Ik vind verzet toch wel wat erger dan onvoldoende hals strekken hoor...

shera schreef:
Maar ik blijf erbij dat het bij die 3 ook wel begrepen is inclusief opbouwende kritiek. En helemaal in de klasse B. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.

Mijn enige opbouwende kritiek bij zo'n combinatie is het volgende: Start voorlopig niet op wedstrijden en oefen thuis (en eventueel op vreemd terrein) door tot je je paard fatsoenlijk onder controle hebt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:19

@ karinvdm: Ik gaf het niet halsstrekken een 4 het andere 'vergrijp' een 3. De meningen over 'de Nul' zijn duidelijk verdeeld.. Clown de TS heeft besloten om voorlopig niet te starten, dus de boodschap is overgekomen. Ik blijf erbij dat het met een 3 en een opmerking op het protocol ook wel duidelijk was geweest. Ik hoop in elk geval dat ik nooit zulke belabberde proeven ga rijden dat ik nullen scoor. Lijkt me vreselijk demotiverend. Trouwens, soms is het paard thuis goed onder controle maar moeten paard en ruiter nog wedstrijdervaring opdoen in de ring (wat regelmatig voorkomt in de B). Dat kan alleen door regelmatig te starten. Ik beweer niet dat je winstpunten moet rondstrooien, maar een nul geven vind ik lomp Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:13

[quote="KarinvdM]
Mijn enige opbouwende kritiek bij zo'n combinatie is het volgende: Start voorlopig niet op wedstrijden en oefen thuis (en eventueel op vreemd terrein) door tot je je paard fatsoenlijk onder controle hebt.[/quote]

Eens zal je toch moeten kijken hoe je paard een wedstrijd oppakt anders blijf je eeuwig thuis oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:15

Maar dan moet je niet raar opkijken dat je slechte punten krijgt bij een slechte proef Lachen
En als je eens gaat oefenen bij de buren in de bak, bij een kennis in de bak enz. Dus al wat vreem terrein, dan kom je redelijk rond op concours Lachen

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:21

Ik dacht dat je niet eens een 0 mocht geven in de B, vanaf de L pas.
Ook als je het niet getoond heb, dat je in de B niet lager dan een 1 mag geven?

Iig, dat is wat ik altijd gehoord heb.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:03

Als het onderdeel niet is getoont mag er een 0 gegeven worden.

Ik heb ook een keer een 0 gekregen omdat me moeder vergeten was te zeggen dat ik in draf moest overgaan.

Kom in dat jury hok langs die de jury ik moet je hellaas een 0 geven omdat je het onderdeel niet hebt uitgevoert..

En ik reed nog wel in de B bij de PONY'S.
Maarja ik vind als je dan iets heel mooi of goed hebt uitgevoerd dat de jury dan ook een 9 moet geven.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:35

__elise__ schreef:
Ik dacht dat je niet eens een 0 mocht geven in de B, vanaf de L pas.
Ook als je het niet getoond heb, dat je in de B niet lager dan een 1 mag geven?

Iig, dat is wat ik altijd gehoord heb.

Waar haal je dat nou weer weg???? Er zijn ook reglementen hoor, daar staat exact de betekenis van de cijfers in!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:41

runningkawa schreef:
Maar dan moet je niet raar opkijken dat je slechte punten krijgt bij een slechte proef Lachen
En als je eens gaat oefenen bij de buren in de bak, bij een kennis in de bak enz. Dus al wat vreem terrein, dan kom je redelijk rond op concours Lachen

Ja maar bij de buurman in de bak kan ik geen wedstrijdterrein nabouwen met geluidsinstallatie, omstanders, parasols, honden, juryhokjes, ladende paarden en 30 andere paarden die ook losrijden en vast niet allemaal doodbraaf hun rondjes lopen.

Verzet dat door de ruiter ontstaat streng straffen heb ik geen enkel probleem mee maar een mislukt halsstrekken afstraffen blijf ik wat erg streng vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:43

Daar heb je ook nog oefen wedstrijden voor Lachen
Maar al eens vele maen op verschillende plekken rijden doet al echt veel hoor Ja
Maar ken er ook die knallen van huis uit meteen naar een wedstrijd en denken dan dat het direct goed gaat...jah...dan heb je een hele nuchtere als dat gaat Haha!

Halstrekken is een van de nuttigste oefeningen in een proef (snap ook niet dat het er in hogere proeven uit is)
Daarin kun je precies zien of het paard goed van achter naar voor is gereden Lachen

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:44

daniella74 schreef:
Nullen zijn wel heel streng, vooral als meedere mensen ze hebben gekregen. Een 3 geeft ook wel meestal de boodschap door.

helemaal met je eens!!! een 0 is wel extreem hoor!

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:48

Nou dat is erg triest als je net kennis gaat maken met wedstrijd rijden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:52

runningkawa schreef:
Daar heb je ook nog oefen wedstrijden voor Lachen

Die zijn er misschien wel bij jullie maar in andere delen van het land niet.
Ik kom niet verder dan een onderlinge manegewedstrijd in de binnenbak als ik ga denken wat ik als oefenwedstrijd kan gebruiken.