E pony start bij de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: E pony start bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:00

runningkawa schreef:
ff in de reglementen gedoken om mezelf weer up to date te houden en idd, weer wat geleerd Haha!
Maar veel fjorden zullen dan denk ik toch nog wel afvallen verwacht ik

Citaat:
De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klasse ZZ-licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 148,1 cm zijn

yes, ik mag ZZ licht starten Clown ( in mijn dromen, maar toch.. het zou theoretisch mogen Vork )

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:07

batje schreef:
Nou.. in NH zijn ze bij de pony's ook aardig streng hoor! Mijn pony start in de B en het valt me op hoe streng er over het algemeen gejureerd wordt, van 6 starts heeft vaak alleen de 1e een wp en dan is er helemaal niet zo beroerd gereden.

Dat dacht ik ook altijd toen ik bij de pony's reed. Wacht maar tot je zelf bij de paarden rijdt, dan weet je wat ik bedoel Knipoog
Maar het is ook logisch. Van een kind kun je minder verwachten dan een volwassene. En aangezien het echt twee verschillende categorieën zijn, vind ik dat ze het onderscheid ook kunnen en mogen maken.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:56

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:41

nina88 schreef:
Dat dacht ik ook altijd toen ik bij de pony's reed. Wacht maar tot je zelf bij de paarden rijdt, dan weet je wat ik bedoel Knipoog

Ik rij niet bij de pony's, mijn pony rijdt bij de pony's. En ik heb genoeg wedstrijden bij de paarden gezien om te weten hoe er gejureerd wordt. Ik had ook verwacht dat dat bij de pony's milder was, maar dat is dus niet zo. Maar goed, het kan schelen dat de ruiter op mijn pony bijna 18 is en ze daar strenger bij zijn dan bij zo'n uk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:44

Toch is het echt wel zo hoor, dat het bij de pony's milder is. Lachen

Bij de overstap pony's --> paarden hoor je dat ook vaak. Ik rij geen wp meer en ik rij hetzelfde, dat soort uitspraken Lachen

jarenova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:47

ik verwacht dat je gewoon je punten haalt als je goed rijd.

maar ben er wel van overtuigt dat dressuur een jurysport blijft

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:03

runningkawa schreef:
Toch is het echt wel zo hoor, dat het bij de pony's milder is. Lachen

Bij de overstap pony's --> paarden hoor je dat ook vaak. Ik rij geen wp meer en ik rij hetzelfde, dat soort uitspraken Lachen

Ja dat bedoelde ik dus ook.
Bij mij was het ook zo. Mijn eigen niveau was bij de pony's 100x minder, dan bij de paarden en ik reed qua punten wel íets hoger, maar niet in verhouding tot de verbetering.
Ik heb ook al van meerdere jury's gehoord dat ze inderdaad verschillend kijken bij de pony's en de paarden.
Ik ben er echt van overtuigd dat het zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:05

Is toch ook wel logisch? Tenminste vind ik van wel.
Iemand van 18 jaar heeft bijv 10 jaar rij ervaring
Iemand van 28 heeft er al vlug 10 meer ervaring. En ik mag hopen dat je in die 10 jaar ook beter leert rijden Lachen
Dus meer concurentie die langer fanatiek rijd, dus nivo dat hoger getild word.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:16

Haha ja dat zei ik dus ook al, alleen in andere woorden:
Citaat:
Maar het is ook logisch. Van een kind kun je minder verwachten dan een volwassene. En aangezien het echt twee verschillende categorieën zijn, vind ik dat ze het onderscheid ook kunnen en mogen maken.

Volgens mij zijn we het met elkaar eens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:20

Daar lijkt het verdacht veel op Haha!

Chloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:20

internationaal is het een paard dus ik denk niet dat ze hier naar kijken, als je goed rijd krijg je je punten weet ik zeker;)

Mrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:27

Ik rij ook op een D pony bij de paarden. Als je gewoon je proeven netjes rijdt heb je net zoveel kans op je winstpunten als op een paard.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:01

Ik heb 1 keer een jury gehad die ons niet kon waarderen en kwam daar ook voor uit. Ik reed idd ook geen punten bij deze jury. Verder heb ik nooit problemen gehad en ik rijd nou niet echt op een doorsnee pony Clown Ik kreeg gewoon de punten die ik verdiende op dat moment.

Als je de oefeningen netjes en goed uitvoert zijn je punten ook goed. Voordeel is dat een pony vaak makkelijker te rijden is in de korte wendingen en kleinere voltes Vork Zorro en ik pakken daar echt onze punten op, evenals diep door de hoeken rijden Cool

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:13

Mijn D welschje reed ik ook tussen de paarden en had toch echt het gevoel dat ik met haar veel beter moest rijden om mijn punten binnen te halen dan met mijn paard van 1.80! Gevolg was dus ook dat als ik met haar een winstpunt had ik nog veel trotser was dan wanneer ik er 2 haalde met mijn paard.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:59

ukkiepuk schreef:
Ik heb 1 keer een jury gehad die ons niet kon waarderen en kwam daar ook voor uit. Ik reed idd ook geen punten bij deze jury. Verder heb ik nooit problemen gehad en ik rijd nou niet echt op een doorsnee pony Clown Ik kreeg gewoon de punten die ik verdiende op dat moment.

Als je de oefeningen netjes en goed uitvoert zijn je punten ook goed. Voordeel is dat een pony vaak makkelijker te rijden is in de korte wendingen en kleinere voltes Vork Zorro en ik pakken daar echt onze punten op, evenals diep door de hoeken rijden Cool

Rij jij nou op een shetlander tussen de paarden?? Wow! Dat vind ik toch wel erg knap hoor!
Bij een shetlander kan ik me dan wel weer voorstellen dat je er nadelen van ondervindt.. Mag ik vragen hoe groot je zelf bent?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:57

Met een pony bij de paarden rijden kan best. Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Maar ik weet uit ervaring dat het toch niet makkelijk is. De ene jury weet het te waarderen, de andere niet. Maar er zijn ook jury's die niet van gelderse paarden of friezen houden. Het is en blijft toch een jurysport. Weet het uit ervaring, heb Z gereden tussen de paarden met een e-pony. Maar de aanhouder wint! (maar je moet er wel plezier in blijven houden)

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:15

Ik zat toevallig laatst tijdens ons eigen concours te schrijven bij een jury in de auto. Toen heb ik ook een paar ponys voorbij zien komen, toch kregen ze niet minder punten! Per jury verschillend, maar dat heb je toch met die dressuur

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:47

inderdaad.
het ligt vaak aan de jury.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:00

nina88 schreef:
Rij jij nou op een shetlander tussen de paarden?? Wow! Dat vind ik toch wel erg knap hoor!
Bij een shetlander kan ik me dan wel weer voorstellen dat je er nadelen van ondervindt.. Mag ik vragen hoe groot je zelf bent?

Ik start idd een shetlander tussen de paarden. Ik ben zelf 1.58m. Nadeel heb ik eigenlijk niet echt gehad. We hebben 22 wedstrijden gereden en er was 1 jury die het helemaal niets vond, de rest was eerlijk en hebben gepunt wat zij zagen.