Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bettine schreef:Het reglement, pagina 46:Citaat:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen,
gekleed in:
a. een zwarte of donkerblauwe rij-jas; type colbert met knopen en platliggende
revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
f. een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine
kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren
chaps.
g. een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm met norm EN-1384. Het is
uitsluitend bij de paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed
of bolhoed te dragen.
.

ik vind ze ook geen gezicht.
anders krijg je weer dat gezeur van die ruiters, ik heb maar een 6 voor mijn verzorging want de jury vond mijn roze jasje niet mooi of het "groene"kraagje niet, of what ever"
Hozie schreef:Ik heb jaren met een grijs jasje en grijze cap gereden op dressuurwedstrijden. Ik heb alleen één keer een opmerking over gehad op mijn protocol over mijn cap, verder werd er nooit iets gezegd over mijn jasje of cap. Dus de meeste juryleden (tenminste in ieder geval de juryleden die ik heb gehad) zijn inderdaad redelijk coulant hierin.
Citaat:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen,
gekleed in:
a. een zwarte of donkerblauwe rij-jas; type colbert met knopen en platliggende
revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
f. een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine
kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren
chaps.
g. een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm met norm EN-1384. Het is
uitsluitend bij de paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed
of bolhoed te dragen.
nr48 schreef:De naleving op het verenigingstenue behoort niet tot de taak van 'n jurylid.
Dus mag iedereen starten in de kleur jas die hij/zij wil.
Jij draait het om. Bettine schreef:Volgens die omschrijving zouden dus die HH jasjes (die op trainingsjasjes lijken) ook niet mogen (bedekken het zitvlak niet geheel of gedeeltelijk), maar die mogen wel
Liek_ schreef:Bettine schreef:Volgens die omschrijving zouden dus die HH jasjes (die op trainingsjasjes lijken) ook niet mogen (bedekken het zitvlak niet geheel of gedeeltelijk), maar die mogen wel
revers is het gedeelte aan de voorkant. Kraag is weer iets anders
. 

Wienna schreef:Ik heb een super mooi grijs jasje
Maar ook een zwarte en de laatste tijd trek ik steeds vaker de zwarte aan. Ik heb er nooit commentaar op gekregen, maar je zult maar een keer de verkeerde treffen