opmerkingen op het protocol (bij >=6)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus1970

Re: opmerkingen op het protocol (bij >=6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:30

EEn jury 'hoort' commentaar te geven bij een 5,6 of 7. Aangezien een lager cijfer bij de ruiter duidelijk zou moeten zijn waarom dat cijfer zo laag is. Helaas is dit niet altijd het geval, dus zet ik er wel bij; verkeerde galop of zo. Ook al weten de meesten dat wel, kan geen kwaad om het erbij te zetten. Ook zet ik er vaak bij; verkeerd, snel hersteld, om het positief te houden.
Een cijfer hoger dan 6 is dus netjes, maar toch is het handig om aan te geven wat nog beter kan bv. rustig wegrijden bij middendraf, iets op voorhand, even onrustig in aanleuning etc. Ook vind ik het leuk om te zeggen als iets goed gaat, bv. mooi vierkant bij hh. Dat is wel duidelijk als je een 8 hebt, maar toch leuk om te lezen lijkt me!

Verder moet iedereen denk ik begrijpen dat een jury er ook voor zijn lol zit, zijn best doet en probeert het goed te doen en goed commentaar te geven. En als er eens iets niet klopt, tja, wij kennen al die paarden niet en beoordelen wat we op dat moment (denken te) zien. Ik denk dat ik het over het algemeen goed doe en redelijke punten geef met genoeg commentaar, maar ik zal er best wel eens naast zitten, ben ook maar een mens!