Niet oplettende jury!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Niet oplettende jury!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:28

Ik heb afgelopen weekend bij een jury geschreven in de Z2, paarden, hij beweerde eerste dat één combinatie een keertwending gemist had, maar dat kon helemaal niet, anders was ze op de verkeerde hand uitgekomen....

Later op de middag gebeurde het nog een keer...hij was vrij laat met punten, toen we de vliegende wissels aankwamen gaf hij er pas 4 punten later punten voor...en hij begon opeens dat ze de eerste galopwissel niet gereden had, nou ik weet BIJNA zeker dat ze hem wel heeft gereden en daar was ze zelf ook van overtuigd.

Van mij mag de jury met pensioen...hij was er niet helemaal bij! Erg grove fouten vind ik hoor..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:34

rijoyco schreef:
Ik heb afgelopen weekend bij een jury geschreven in de Z2, paarden, hij beweerde eerste dat één combinatie een keertwending gemist had, maar dat kon helemaal niet, anders was ze op de verkeerde hand uitgekomen....

Was het niet zo dat ze de keertwending naar de verkeerde kant heeft gemaakt?? Dan heeft ze hem namelijk ook niet getoont en dus gemist Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:10

Heb het ook een keer gehad, die man was al vrij oud en had iets met zijn gezondheid gehad, maar jureerde dus toch nog. Die beweerde ook dat de combi onderdelen had gemist. Ik had het niet gezien want ik was vreselijk op de punten aan het letten want dat ging ook niet zo soepel. Alle mensen hadden gezien dat ze het wel reed en hij beweerde maar van niet. Echt genant!

Keertwending naar de verkeerde kant maakt dan toch niet uit? Als je van de 2 1 keertwending mist, dan zit je toch zowiezo op de verkeerde hand?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:18

WowAmigo schreef:
Keertwending naar de verkeerde kant maakt dan toch niet uit? Als je van de 2 1 keertwending mist, dan zit je toch zowiezo op de verkeerde hand?

Keertwendingen naar de verkeerde kant rijden is gewoon niet goed.
Dan zou je dus gewoon steeds alleen de makkelijke kant kunnen pakken Knipoog
Dus rij je wel een keertwending maar naar de verkeerde kant is het dus eigenlijk gewoon een programmafout en niet getoont.

Als je een keertwending helemaal niet rijdt ga je idd de verkeerde kant op Ja

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:23

ik schrijf regelmatig bij proeven en ik attendeer de jury gewoon erop dat ze laat zijn of iets vergeten.
Meestal in de trant van : "en wat was nu punt dat en dat voor cijfer?" en dat corrigeren ze het.
Een vriendin van me is ook jury, zij geeft altijd laat de beoordeling, kijkt eerst hoe de overgang naar het volgende punt gaat. Vind ik wel okee... ze laat ook rustig de volgende combinatie nog even een rondje rijden totdat ze klaar is met het hele protocol van de voorganger.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:44

[quote="Cinzano
Keertwendingen naar de verkeerde kant rijden is gewoon niet goed.
Dan zou je dus gewoon steeds alleen de makkelijke kant kunnen pakken Knipoog
[/quote]

jaaa, dat snapte ik! (anders wist ik het ook wel Knipoog ) Hihi, maar ik bedoelde dus voor de richting maakt het niet uit of je rechts of links doet Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:13

Had je geen verliespunten? Als je de proef volgens de jury niet hebt afgemaakt dan betekend dat dat je de proef voortijdig en vrijwillig beeindigd hebt.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:28

SOms werkt het in je nadeel en soms in je voordeel dat de jury niet op let!
Vorige week in het M1 moest ik op X galop links aanspringen, en ze sprong rechts aan( en dat zijn dingen die absoluut niet meer kunnen natuurlijk !!kwas weer eens te haastig en bereide niet goed voor.), dus ik heb haar terug genomen en weer aangegalloppeerd .. Maar mevr had niets gezien!!

Laatst ook M1 mijn paard schrok zogenaamd weer eens van een BORDJE en vloog de baan uit OM heb bordje heen!! Jury heeft niets gezien !!!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:07

Ik heb dit ook wel eens, dan vloog mijn pony tijdens middendraf in galop, kreeg ik een 7 met commentaar: Erg netjes in tact gereden.
Uhh.. Scheve mond

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:13

Oh gut hou op, ik heb zoveel dingen meegemaakt:

- paard springt verkeerd aan. Het was in een hoek, jury moest zn hoofd draaien (het was binnen) om in die hoek te kijken. Ik voel dat ik verkeerd zit en na twee passen laat ik hem changeren en rijd verder. Heb ik later een 8 voor het aanspringen..... yeah, right *LOL*

- op coupon stond "galop niet getoond". "Toevallig" had ik de proef gefilmd en liet direct aan de jury het bewuste stuk zien. Zegt die "Oh euhmm ja nou.... ik ga het nu niet meer veranderen hoor, je hebt een wp dus je moet niet zeuren meer, zelfs al maak ik van die twee een 7, heb je nog geen twee wp" Boos!

- op coupon staat: keertwending niet getoond, amazone rijdt volte.... ok dan, het was toch echt een keertwending maar okee... tot mijn verbazing zie ik een 7 als cijfer staan Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:51

ik wil niet zeuren hoor, maar die dingen die jullie nu vertellen passen misschien beter in het topic 'raarste jury uitspraken'...

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:11

Ik heb zo eens even dit topic doorgelezen en er worden inderdaad wel eens wat foutjes gemaakt door juryleden. Dit wil ik niet goedpraten natuurlijk, maar vergeet niet dat juryleden ook maar mensen zijn en de meeste van hen doen het vrijwillig en met een positieve instelling.

Maar als je ooit nog eens tegen iets aanloopt op een wedstrijd, meldt dit dan ter plaatse bij de KNHS-vertegenwoordiger (dit kan als je pech hebt de betreffende jury zijn) en dien een klacht in. Deze MOET dan genoteerd worden en komt dan ook bij de KNHS terecht. Achteraf contact opnemen met de KNHS heeft geen zin, want ze kunnen er dan echt niets meer mee. Het enige wat je dan nog kunt doen, is een brief schrijven over hetgeen er voorgevallen is. Als er meerdere klachten over de betreffende jury binnenkomen, moeten ze zich in Ermelo toch een keer achter de oren gaan krabben, lijkt me!

Overigens is er tegen de BEOORDELING van de jury geen beroep mogelijk, denk daar wel aan! (en ik denk dat het geval van dit topic daar ook onder kan vallen)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:06

Volgens mij als een jury zelf een onderdeel niet gezien heeft moeten ze een zes geven toch? Tenminste, dat is wat ik heb geleerd.

Vind het wel slordig van die jury, ik was er gelijk mee teruggegaan. Achteraf is er weinig meer aan te doen.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:18

Ik geef, als ik een keer een oefening mis tijdens voltige jureren, altijd een gemiddelde voor die oefening van wat de rest van de teamleden er voor gescoord heeft.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:27

ik ben 1 keer buiten de bak beland tijdens mijn proef.. de jury heeft het niet eens gezien!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:08

ja zulke dingen gebeuren vaker Tong uitsteken mijn pony sprong in galop aan (niet de bedoeling) half rondje gegallopeerd en de jury had het niet eens gezien.. gelukkig maar Haha! alleen dat je - 30 had is echt belachelijk!! kun je niet contact op nemen met de jury zelf door het jury nummer?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:18

ik was ook eens op een wedstrijd, toen reed ik nog in de B en moest ik A afwenden en in arbeidsstap en tussen X en G halthouden en groeten. Al vanaf het moment dat ik de bocht reed keek de jury niet naar me.
Toen ik stilstond voor het groeten keek ze nog niet, en ben daar net zo lang blijven staan totdat ze op keek. En toen ben ik pas gaan groeten........... Haha!
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 18-07-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:21

haha, maar ik schrijf wel eens met jureren en dan moeten ze ook in het boekje kijken bij welk onderdeel ze zijn, want ze moeten natuurlijk op noemen hoeveel punten hij/zij heeft. Dus een jury kan ONMOGELIJK altijd kijken

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:35

Het verhaal van de TS is niet mogelijk!
Een vergeten of verkeerd gereden onderdeel wordt bestraft met -2, na 3 van dit soort fouten volgt diskwalificatie.
Dus ik denk dat de ts haar coupon een beetje verkeerd heeft gelezen.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 01:06

de volgende x bij die jury je proef filmen?? Knipoog

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:23

casperrr schreef:
ik was ook eens op een wedstrijd, toen reed ik nog in de B en moest ik A afwenden en in arbeidsstap en tussen X en G halthouden en groeten. Al vanaf het moment dat ik de bocht reed keek de jury niet naar me.
Toen ik stilstond voor het groeten keek ze nog niet, en ben daar net zo lang blijven staan totdat ze op keek. En toen ben ik pas gaan groeten........... Haha!

Haha.
Hadden ze niet op je coupon geschreven dat je te lang wachtte met groeten Tong uitsteken ?

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:59

Heb ik ook al eens gehad.
Kom ik binnen, groet ik en wacht ik op de groet van de jury,
maar zit meneer gezellig naar de vogeltjes (?) te kijken, stap ik dus maar gewoon door en toen stond hem toch snel recht voor te groeten..

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:24

Ik heb ook een keer gehad dat een jury echt niet oplette.. Ik was met m'n proefje bezig en hoorde ineens de jury iets roepen naar iemand, dus ik opkijken.. Zat ie gewoon achterstevoren met iemand te kletsen, dr stonden allemaal 7's op mijn coupons en helemaal geen commentaar. Hij had ook gewoon niet opgelet, de schrijfster zat er verontschuldigend lachend naast en zei later tegen mij dat het jurylid bij niemand echt oplette... daarvoor kom ik toch geen proefje rijden!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:29

Zonder die 3 onderdelen, waar zoals ik het begrijp nu overal een 0 voor staat, maar het sowieso denk ik nog kanp lastig geweest om op winst te komen:
158/27 = 5,85 gemiddeld per onderdeel.

Om dat gemiddelde met 3 onderdelen op te krikken tot 60% zou je minstens gemiddeld een 7,33 voor de laatste 3 onderdelen moeten hebben gehaald om op een winstpunt (180) te komen.

Gezien het gemiddelde van de rest van de proef, 5,85, lijkt het me stug dat dit zou lukken.
In dit geval maakt het dus waarschijnlijk voor het wel/niet hebben van een winstpunt dus niet uit, maar het blijft slordig van de betreffende jury.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:36

casperrr schreef:

Ik heb het een keer andersom gehad. Ik was aan het jureren en een amazone stond stil om te groeten. Ik groette terug en zij deed dat nog een keer. En nog een keer... Toen heb ik mijn moeder die bij me aan het schrijven was gevraagd om met haar hoofd te knikken. En dat hielp Lachen

Ik begreep later dat de amazone nogal verontwaardigd was dat de jury maar niet terug wilde groeten en dat ze daarom net zo lang doorging tot de jury wel keek. Alleen jammer dat dat dus niet de jury was...