Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carla_

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:38

ik heb 6 mei wedstrijd gereden
en in me eerste proef was me paard echt stout!!
heel hoog en gemeen bokken!
toen stond er onder me protocol goed blijven zitten en lekker blijven lachen (ik kreeg de slappelach terwijl ik rodeo door de bak ging Knipoog) dit vond ik wel heel leuk cometaar dr bij.
ikhad geen hoge punten (logisch!!) maar wel een hele leuke wedstrijd Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:43

Een paar weken terug nog, ik was op een wedstrijd waar de hele planning in de soep gelopen was. Ik kom aan, paard vers van de trailer, en ik zag dat de ring leeg was. Ik rond gekeken, er waren maar 2 mensen aan het losrijden. Dus ik naar de jury. Ja zegt ze niemand is komen opdagen. Neem je tijd maar ik ga gewoon even wat drinken en roep me maar als je zo ver bent.

Ik even wat los gewerkt en na 10 minuten (ondermeer door mijn stress) dacht ik ik ga er maar voor want beter wordt het niet. Tijdens het 2de onderdeel in mijn proef komt de scouting met alle kabaal vandien voorbij, met als gevolg dat ik gruwelijke vliegles kreeg Haha! Haha! toch verder gereden. Na de proef zei ze dat ze het wel vreselijk met me te doen had gehad en dat ze duidelijk kon zien dat ik hoe dan ook probeerde mijn paard te ontspannen en vertrouwen te geven. Dat vondt ik een super leuke opmerking !!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:47

ik heb morgen weer wedstrijd en zondag ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:00

Ik heb bij ons op de manege een aantal keer meegemaakt dat als het echt een groot rampenverhaal werd de jury uit de auto is gestapt en even een paar minuutjes les heeft gegeven. Dan stap je als ruiter toch met een tevreden gevoel de ring uit, ook als is de proef helemaal verknald.

Bij de laatste onderlinge wedstrijd bij ons had de jury bij bijna iedereen nog persoonlijk opbouwende kritiek gegeven over de proef in het algemeen. Alhoewel het niet erg leesbaar was (de arme man zijn handschrift was niet echt al te duidelijk) kon je er wel echt uithalen waar je aan moest werken. Het commentaar wat er bij mij bij stond was wel erg apart "paard heeft geen vertrouwen".
Net als bij de voorgaande wedstrijd was ze bij het losrijden heel erg braaf, misschien zelfs wel te braaf (lees niet actief), maar het tempo een tandje hoger zou het weer oncontroleerbaar maken (kende het paard toen nog niet goed genoeg). Zodra ik de ring in kwam was dat hele brave eraf en begon ze te stieren. En ik me maar afvragen hoe dat kwam. Beest had toch Z gesprongen? Die moest toch wel wat gewend zijn?
Achteraf bleek dat de witte hekjes in de ring waarschijnlijk het probleem waren. Ze had dan wel Z gesprongen in het verleden, maar slechts een drietal dressuurwedstrijdjes gelopen en allemaal op het veld zonder enge witte hekjes. De enige witte hekjes die ze had gezien waren die twee keer met mij erop.

Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en begin ik haar steeds beter te leren kennen. Ik kijk al uit naar de volgende wedstrijd. Alleen jammer dat die dan net weer buiten in het veld is, ik zou toch wel willen weten of ik ondertussen de hekjes kan bedwingen.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:40

Carla_ schreef:
ik heb 6 mei wedstrijd gereden
en in me eerste proef was me paard echt stout!!
heel hoog en gemeen bokken!
toen stond er onder me protocol goed blijven zitten en lekker blijven lachen (ik kreeg de slappelach terwijl ik rodeo door de bak ging Knipoog) dit vond ik wel heel leuk cometaar dr bij.
ikhad geen hoge punten (logisch!!) maar wel een hele leuke wedstrijd Knipoog

Haha, dan bedoelde ik jou dus in mijn berichtje!
En ja dat waren een paar heel gemene rotbokken die zij gaf! Ik dacht één moment (op de volte) dat je eraf zou vliegen.
De jury vond het ook heel leuk dat je tweede proef zo'n stuk beter ging (het was toch 197?)

Kom je 1 juli weer?

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:56

Het paard van een Z-amazone durfde niet langs het juryhokje. Na 5 minuten (!) tobben stapte de jury uit het hokje en ging ze de amazone aanwijzingen geven. Toen ze weer terug in het hokje stapte zei ze: het is tenslotte maar de basissport he, daar hoef je niet zo streng te zijn. Lief he!

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:34

Met mijn kinderen in de wedstrijd sport heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen, op een enkele uitzondering na. ( en als je daar niet tegen kan moet je gaan klaverjassen, daar zit geen jury bij)
Vooral bij de AB ponys, ook in de hogere klasse's is het altijd mooi om te zien hoe jury leden daar mee omgaan.

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:32

Ik heb wel eens een paar keer een jury gehad die mijn (B-)pony wou kopen. (Ik heb daarom wel niet meer punten gekregen dan een ander hoor!! Knipoog Maar die pony mocht nog niet weg en ik wou ook niet dat hij naar daar ging dusja. Tong uitsteken
Ook toen ik mijn eerste wedstrijd reed met mijn d-pony stond er op het protocol : combinatie met veel potentieel: ik helemaal blij natuurlijk Clown ook wel is een paar keer gehoord , dat we het nog ver zouden brengen Haha! Al ben ik daar afentoe nog niet zo zeker van
Koe
Laatst bijgewerkt door scoebje op 31-05-07 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:43

Een bekende van mij rijdt met haar Fries Z dressuur, maar dat paard kan verschrikkelijk auwehoeren en dus midden in de proef niets meer willen doen en alleen maar bokken enz. Toen hij een keer zo'n bui had tijden het proefje stond er op haar protocol iets in de richting van; Geweldige show! Volgende keer gaat het vast beter! Lachen

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:52

Mijn zusje is een keer met haar pony de ring uitgevlogen tijdens een van haar eerste proefjes, omdat ik met mijn pony het losrij-terrein opkwam. Dwars door de ring ernaast heen.....Zusje boos natuurlijk, maar de jury had haar maar een 4 gegeven en 'waar ga je heen' erbij geschreven. Clown Ze kwam ook nog even de auto uit om te zeggen dat het handiger was geweest als ik even had gewacht met losrijden.. Bloos

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:12

De eerste proef met een 3-jarige merrie die als de dood was voor plassen resulteerde in stilstaan terwijl ik middendraf moest doen enzo Vork

Ik was 12 ofzo, halverwege de proef was het janken. Ik had er best veel van verwacht omdat het thuis altijd wel goed ging, maar het ging dus ontzettend slecht.

Toen ik na afloop van de proef bij de jury kwam, zei hij dat ik een ontzettend goede pony had, dat ik heel netjes zat en dat het helemaal goed zou komen met ons. En: "Waarom huil je nou meisje? Het ging helemaal niet zo slecht hoor!'

Had nog 153 punten (oude puntentelling) Haha! en op de coupon stond: 'Je hebt een hele goede sportpony!'

Laatst reed ik met mijn paard een van onze eerste buitenwedstrijden en dat vind ie nogal spannend (zacht uitgedrukt Clown). We reden de proef naast een grote witte schuur die nogal eng was. We hadden net geen winstpunt, maar volgens de jury reden we 'over een jaartje ofzo' wel grand prix Vork

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:17

met de koudbloedwedstrijd in Velden hebben we een hele lieve gehad.
Een meiske met haar fjord ging niet helemaal de richting op wat het meiske wilde.
op een gegeven moment vloog de fjord de ring uit en ging het losrijdterrein op.
Het jurylid stapt uit de auto en vraagt aan ons: Komt ze nog terug denk je?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:45

Er zitten wel hele grappige uitspraken tussen !! Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:49

Toen ik nog op de manege rijd toen ik jong was met mijn lease pony deed ik ook mee met onderlinge wedstrijd.. dagen lang proef geleerd.. s,ochtends half 8 op stal paardje wassen etc. dag ervoor ingevlochten. Maarja tijdens wedstrijd super zenuwachtig waardoor het er supr gespannen uitzag en dat wist ik natuurlijk wel dus na de wedstrijd helemaal over de zeik omdat ik het zo slecht vond, die moeder had mij een 10 voor verzorging gegeven etc. dus een 2de prijs dat was wel lief toen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:36

Meerdere malen een lieve jury gehad, maar er is er één die ik echt nooit meer zal vergeten!

Was denk ik 14 of 15 en reed D-M1, buitenconcours. Had lange tijd geen wedstrijden gereden omdat tijdens de springles met pony en al onderuit gegaan was en daardoor tijd met krukken heb gelopen. Na veel trainen weer thuis en vertrouwen terugwinnen, durfden we het weer aan. Het was een vrij slecht terrein was en we schoven af en toe wat weg, waardoor niet helemaal op mm gemak was. Toen ik me ging melden bij de jury mocht ik nog even een rondje rijden om de bak. Op dat moment schrikt mijn pony en wil wegspringen, maar schuift onderuit en we liggen weer samen op de grond. Ik ben zo bang geworden dat er onder geen voorwaarde meer op wil, maar de jury blijft zo op me inpraten dat ik er uiteindelijk toch weer opstap, maar durf nog niet echt te rijden dus laat teugels en alles gewoon loshangen. Jury pakt mijn pony vast en gaat met me mee wandelen over het terrein, geeft me wat aanwijzingen en overtuigt me zelfs weer aan te draven, terwijl hij naast me meerent. Door tegen me te blijven praten, krijg ik uiteindelijk (na zker een half uur) steeds meer vertrouwen en durf ik het weer alleen. De jury gaat weer terug naar de ring en zegt dat zodra ik er klaar voor ben, mag komen starten omdat hij er alle vertouwen in heeft dat we het kunnen. Hij gaat ondertussen verder met de anderen, de ring liep ondertussen al veel uit.
Als laatste in mijn ring start ik de proef, heel rustig gereden maar wel blij dat ik mijn angst zover had overwonnen. Tijdens de uitreiking blijk ik zelfs nog prijs te hebben, met het commentaar dat als ik zo rustig door zou gaan, het vertrouwen wel terugkomt maar ik niks moet overhaasten.

Achteraf bleek dat deze jury zelf ooit een dochter had verloren nadat zij samen met haar pony was gevallen. Daarom wilde hij mij toen zo graag helpen, echt super vond ik dat. Mede door hem heb ik weer veel aan vertrouwen gewonnen en ging het weer steeds beter

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:45

Wow!!!! echt te gek dat een jury zo reageerd!!!! OK dan!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:55

Ik kirjg daar gewoon kippevel van Nagelbijten / Gniffelen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:26

Er zitten echt 'lieve' jury's tussen zo te horen, die ook fijn positieve en opbouwende feedback geven, dat is altijd prettig.

@haike, dan ben je wel een heeeeel erg aardige jury tegenkomen, echt super!

Greep uit mijn 'wedstrijdtijd', wat me nu te binnen schiet:
ik reed op een hele hete pony (NRPS-er met veel arabier) en altijd als ik een vreemde binnenbak in moest, ging hij rechtop en kreeg ik hem in eerste instantie niet rondgereden. Zegt de jury 'oh, laat uhm maar ff kijken, ik eet ff soep tussendoor'. Nog geen 5 rondjes later, pony laat zich mooi rondsturen en is ook weer vrij ontspannen en we wonnen de proef met glans. Lachen

Laatst met een jong paard op wedstrijd, die was nog wat gespannen (en al helemaal van het klapperend lint achter de ring), dus de volte in middengalop werd erg groot *lees we scheurden door 2 ringen* schrijft de jury: volte te groot Clown en te vroeg in draf. Overigens was de hele proef enorm slordig, maar kregen we bijna 2 wp...met als commentaar als je er nog wat meer aan rijd dan is het een echte showbink. (ja dat wist ik ook, maar had wat moeite om dat kanon van 172 rustig te houden en rond gestuurd te krijgen Clown)

Als me nog wat aardigs te binnen schiet, dan post ik dat later nog wel.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:50

Ja Haha!

Ik had een x een jury en diie zei haar schrijfster, ''Aan haar zouden ze toch eens een voorbeeld moeten nemen, dit is een super proef'' ik had toen 210 punten Haha!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:24

vorig jaar reed ik mijn eerste onderlinge wedstrijd met Nick. Ik had goed losgereden, middendraf extra geoefend.
Tijdens de proef ging Nick heel braaf aangaloperen tijdens de midden draf en toen we moesten galoperen gaf hij een bokje. Ik zat jankend op mn paard omdat het losrijden heel goed ging en ik denk altijd dat mn paard minder goed loopt dan hij het in werkelijkheid doet Bloos . Toen ik langs de jury liep kwamen ze er even uit en zei dat het nergens voor nodig was om te huilen. Uiteindelijk was ik vijfde van de dertien(geen idee meer hoeveel punten ik had)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:41

ik kijk naar de leeftijd van de ruiter en pas daar mijn commentaar op aan of roep ze na de proef even bij me

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:53

Ik had afgelopen zaterdag concour en mijn eerste proef had ik door mijn eigen toe doen niet zo fijn gereden. Tussen door nog even mezelf in gedachten een schop onder mijn kont gegeven en de tweede proef in gegaan. Ik rij met een fjord L1-D en soms zijn er jury's die liever 'gewone' paarden in de ring zien. Na mijn proef vroeg de jury of ik even wou komen, dus ik reed rustig naar de auto toe. Hij zei dat ik meer had laten zien dan een gemiddelde pony in die ring tot nu toe had gedaan en dat ik vooral zo door moest gaan, want deze fjord had wel hele mooie gangen.
*Stuiterend ging ik weer terug naar de trailer. Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:39

De liefste juri die ik ooit gehad heb, is inmiddels een goede bekende van me. Hij belde me een paar dagen na de wedstrijd op om te vragen of ik zijn jonge paard wilde rijden. Inmiddels rij ik dat paard een jaartje of 2 (met pauzes door veulens) en gaan we binnenkort starten. Deze man heeft me echt veel geleerd. En voor mij een geweldige kans om verder te gaan in de paardensport. Mijn eigen pony is straks te oud, en bij hun komen elk jaar nieuwe veulens om later te gaan rijden!

En het is natuurlijk een groot compliment als een juri je vraagt zijn paarden te rijden. Zo heb ik het in ieder geval wel opgevat Haha!

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:03

Ik had een keer een wedstrijd met mijn pony en dat was de eerste keer. Galoperen was ons zwakste puntje want hij gaf er nog wel eens de brui aan...............
Dat was dus toen ook het geval en hij begon keihard te bokken ik viel eraf, de jury kwam uit het hokje en zei dat ik er weer op mocht stappen en toen me proef overnieuw mocht doen. En eerst nog een paar proefrondjes met aanwijzingenvan de jury!! Haha!
Uiteindelijk was ik 3e geworden met 170 punten (oude proeven) inclusief onderschrift: dapper doorgezet.
T was een vriendschappelijke wedstrijd maar toch.... Clown

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:42

Ik heb met Wrangler 3 keer gestart en 2 keer leuk commentaar gehad.

Bij de ene keer stond er onder mijn coupon 'Amazone zit gespannen en rechtzitten maar wat een fantastisch paard!!!'
(tja, ik had/heb een kapot bekken dus ik kan niet zitten, dat wist ik zelf ook wel Clown maar lief dat ze dan toch iets tofs zeggen over mijn paard)

En de keer erop kwam ik binnen, meldde me aan. De jury keek met grote ogen naar het startcoupon: 'Zo kom jij helemaal uit Belgie om te starten? Waarom start je dan helemaal hier?' Dus ik uitgelegd dat we zoveel mogelijk OO Sevens op dat concours startten (was in Zuid-Holland, ik had een stal gehuurd voor de nacht). Moest de jury lachen: 'Ja, of omdat er hier van die leuke juryleden zitten? Clown' en toen ik aanreed voor de proef 'Zet hem op, Belgie!' Dat vond ik echt heel leuk.
Het werd nog leuker toen ik ook nog eerste was met 2 dikke winstpunten! Daarnaast had ze nog aan een bekende gevraagd of mijn paard niet te koop was en toen mijn zit ter sprake kwam dat die kennis moest zeggen dat ik dat voortaan van te voren even moest melden want dan zou er anders gejureerd worden.
Niet dat ik dat doe, ik wil hetzelfde gejureerd worden maar wel ontzettend lief Lachen