[edit] ik krijg ook les van iemand met ervaring en orun 1 diploma, en ik betaal daar 10 euro per half uur voor. Anders 15 euro per 3 kwartier en anders 20 euro per uur.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PeruaansePas schreef:ineke_ schreef:Ik zou wel minder snel bij iemand
zonder diploma gaan lessen. Ook verzekeringstechnisch kan dit problemen opleveren heb ik begrepen.
Ik geloof dit niet echt. Paardrij-instructeur is immers een vrij beroep, dwz dat iedereen (met en zonder ervaring) zich zo kan noemen en les kan geven. Ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden die om een diploma vroeg en ik heb er heel wat gebeld. Misschien dat verzekeringsagenten hier op bokt er iets zinnigs over kunnen zeggen?
Bij maneges wordt wel gediplomeerde instructie gevraagd, maar dan lessen de klanten op manegepaarden en de instructeur is dan in loondienst. Dat is een andere constructie dan een lesklant op een eigen paard.
VIPPIEKIPPIE schreef:Niet geheel waar. Op onze stal mag van de verzekering NIET lesgegeven worden door mensen die hier géén diploma voor hebben behaald. Allemaal verzekeringstechnisch dus...
Mijn instructrice moet ong. een uur rijden, rijdt prix saint georges (of reed, rijdt op het moment ZZ-licht en zwaar) en heeft dus uiteraard een diploma. Wij betalen 15€ voor een half uur, maar ze komt alleen als ze 3 of meer personen les moet geven, omdat ze er dus een uur voor onderweg is.
Margo schreef:VIPPIEKIPPIE schreef:Niet geheel waar. Op onze stal mag van de verzekering NIET lesgegeven worden door mensen die hier géén diploma voor hebben behaald. Allemaal verzekeringstechnisch dus...
Mijn instructrice moet ong. een uur rijden, rijdt prix saint georges (of reed, rijdt op het moment ZZ-licht en zwaar) en heeft dus uiteraard een diploma. Wij betalen 15€ voor een half uur, maar ze komt alleen als ze 3 of meer personen les moet geven, omdat ze er dus een uur voor onderweg is.
Staat een beetje raar geformuleerd, maar ik mag aannemen dat de een opleiding heeft gevolgd?
Klassering staat los van het wel of niet hebben van een instructeursdiploma..
pubelia schreef:En geloof het of niet, iemand zei laats dat ze met te duur vonden, want als ze 5 kinderen in de les hadden verdiende ik 25 euro per uur en dat vonden ze veelste veel voor iemand zonder diploma'sIk had die gene ook terug gemaild dat ik het knap vond als ze iemand vond die goedkoper was en met de zelfde ervaring.... Ben alleen bang dat ze die niet gevonden krijgen.
[edit] ik krijg ook les van iemand met ervaring en orun 1 diploma, en ik betaal daar 10 euro per half uur voor. Anders 15 euro per 3 kwartier en anders 20 euro per uur.
Roxx schreef:pubelia schreef:En geloof het of niet, iemand zei laats dat ze met te duur vonden, want als ze 5 kinderen in de les hadden verdiende ik 25 euro per uur en dat vonden ze veelste veel voor iemand zonder diploma'sIk had die gene ook terug gemaild dat ik het knap vond als ze iemand vond die goedkoper was en met de zelfde ervaring.... Ben alleen bang dat ze die niet gevonden krijgen.
Ik begrijp je niet helemaal. Je geeft aan dat je denkt dat ze niemand kunnen vinden die goedkoper is dan jij (25 euro per uur bij 5 personen in een les), terwijl je zelf aangeeft dat jouw eigen instructeur 20 euro per uur verdient. Dan is toch zelfs je eigen instructeur goedkoper?
Ik kan me om eerlijk te zijn wel voorstellen dat mensen een uurloon van 25 euro best veel vinden voor een ongediplomeerd instructeur. Tenzij je natuurlijk zelf erg veel ervaring met verschillende paarden hebt en op een behoorlijk niveau rijdt of hebt gereden.
Qimm schreef:das dus 5 euro per uur per koter