richtprijzen (prive)lessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: richtprijzen (prive)lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 06:07

Ik heb geen diploma, maar wel de ervaring en ik vraag gewoon veel minder. Ik vraag voor een uur prive les 12,50 euro, voor groepje van maximaal 3 kinderen/volwassenen erin vraag ik 7,50 euro per persoon per uur, en voor 4 en meer in een groepje vraag ik 5 euro per persoon per uur. Ik rij nu zelf 17 jaar paard, heb nu een probleem paard die ik rij, heb bijna een jaar al ergens les gegeven, en ga zo maar door. Knipoog En geloof het of niet, iemand zei laats dat ze met te duur vonden, want als ze 5 kinderen in de les hadden verdiende ik 25 euro per uur en dat vonden ze veelste veel voor iemand zonder diploma's Clown Ik had die gene ook terug gemaild dat ik het knap vond als ze iemand vond die goedkoper was en met de zelfde ervaring.... Ben alleen bang dat ze die niet gevonden krijgen.

[edit] ik krijg ook les van iemand met ervaring en orun 1 diploma, en ik betaal daar 10 euro per half uur voor. Anders 15 euro per 3 kwartier en anders 20 euro per uur.

boefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:36

volgens mij kan als iemand van zijn paard valt in de les en letsel oploopt, de verzekering van de lesklant dit verhalen op de lesgever in somige gevallen, en als die persoon niet bevoegd is om les te geven.
maar weet dit ook niet 100% zeker, ik heb weleens zoiets gehoord.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:23

Betaal 25€ voor een uur training/begeleiding, Lichte-Tour amazone, traint op GP niveau. Als het niet helemaal goed gaat klimt ze er zelf ook nog eens op, dus vind het vrij goedkoop en ben ook erg tevreden met de trainingen.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:08

ik kan bellen naar mijn instructrice waarneer ik priveles wil.
Ze heeft nog geen diploma maar is er mee bezig.
Dit kost net als gewoon les met anderen €7,50

Niet duur dus , voor goede les.
Vork

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:14

Ik betaal 20 euro per uur. Mijn instructrise heeft ook alle opleidingen gedaan(geen idee wat die allemaal inhouden, maar ze heeft ze gedaan haha) Ik moet wel daarheen, is ongeveer kwartiertje met de auto, zelf lest ze bij imke en tineke en zit nu bij de aankomende talenten.
(ik hoorde van haar dat Imke Schellekens 45 euro per uur kost, wat me heel erg mee viel)

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:22

Ik betaal 15 euro per uur en moet bij de instructrice aan huis komen, omdat ik zelf geen paard heb en op haar paard mag rijden. Ze is centered riding instructor level 1 en rijd zelf ook wedstrijden op hoog niveau. Ik vind 15 euro per uur wel een relaxte prijs, en ik leer daar echt zoveel Lachen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:25

hier voor half uur 15 en bij De Kok 50 euro p. les..

maar dan heb je bij beide echt super les!

manonii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:55

een half uur is bij ons 20,-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:02

PeruaansePas schreef:
ineke_ schreef:
Ik zou wel minder snel bij iemand
zonder diploma gaan lessen. Ook verzekeringstechnisch kan dit problemen opleveren heb ik begrepen.

Ik geloof dit niet echt. Paardrij-instructeur is immers een vrij beroep, dwz dat iedereen (met en zonder ervaring) zich zo kan noemen en les kan geven. Ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden die om een diploma vroeg en ik heb er heel wat gebeld. Misschien dat verzekeringsagenten hier op bokt er iets zinnigs over kunnen zeggen?

Bij maneges wordt wel gediplomeerde instructie gevraagd, maar dan lessen de klanten op manegepaarden en de instructeur is dan in loondienst. Dat is een andere constructie dan een lesklant op een eigen paard.

Niet geheel waar. Op onze stal mag van de verzekering NIET lesgegeven worden door mensen die hier géén diploma voor hebben behaald. Allemaal verzekeringstechnisch dus...

Mijn instructrice moet ong. een uur rijden, rijdt prix saint georges (of reed, rijdt op het moment ZZ-licht en zwaar) en heeft dus uiteraard een diploma. Wij betalen 15€ voor een half uur, maar ze komt alleen als ze 3 of meer personen les moet geven, omdat ze er dus een uur voor onderweg is.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:01

VIPPIEKIPPIE schreef:
Niet geheel waar. Op onze stal mag van de verzekering NIET lesgegeven worden door mensen die hier géén diploma voor hebben behaald. Allemaal verzekeringstechnisch dus...

Mijn instructrice moet ong. een uur rijden, rijdt prix saint georges (of reed, rijdt op het moment ZZ-licht en zwaar) en heeft dus uiteraard een diploma. Wij betalen 15€ voor een half uur, maar ze komt alleen als ze 3 of meer personen les moet geven, omdat ze er dus een uur voor onderweg is.

Staat een beetje raar geformuleerd, maar ik mag aannemen dat de een opleiding heeft gevolgd?
Klassering staat los van het wel of niet hebben van een instructeursdiploma..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:21

-Bij de mijn huidige ongediplomeerde instructrice (zelf Z2) betaal ik 20€/uur

Vroegere:
-Diploma "bereiter FN", zelf op Grand-prix niveau, twee jaar les gegeven in de ruiterschool in Bilzen: 75€/uur (moet wel zeggen dat ik niet al te tevreden was over de lessen, 't mens stond de hele tijd in het half duits/nederlands te roepen.. 'deranreiden, deranreiden', 'jawooooooel')
-Ongediplomeerd, lid geweest van Belgische young rider team, bereiter geweest bij gestut st-ludwig: 75€/uur
-Ongediplomeerd, zelf M2 (veelal jonge paarden), talentvol (als 17jarige 4maand voltijds in training geweest bij Jan Nivelle in Duitsland): 10€/uur

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:38

Margo schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:

Staat een beetje raar geformuleerd, maar ik mag aannemen dat de een opleiding heeft gevolgd?
Klassering staat los van het wel of niet hebben van een instructeursdiploma..

Het dus slaat terug op: Op onze stal mag van de verzekering NIET lesgegeven worden door mensen die hier géén diploma voor hebben behaald. Duidelijk hè? Tong uitsteken

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:39

oh oke! Haha! Bedankt voor de verheldering! Tong uitsteken

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:43

mijn instructrice rijdt Z2 dressuur en ze hebt de orun cursus enz gedaan en ik betaal bij haar 15 euro per uur is privé les.. maar ik heb mijn paard dan ook bij haar paarden staan.. als dat niet zo was dan was het 25 euro per uur i.v.m benzinekosten enzo

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:55

wat zitten er belachelijke prijzen tussen zeg
ongeacht goed of niet, het moet wel leuk blijven
bij ons in de buurt betaal je veelal 20 euro voor een half uur, of ze dan gediplomeerd zijn dat weet ik niet
ik vind dat toch een beetje veel Bloos

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 02:22

Ik heb les van iemand die 3e fase heeft gedaan. Ik betaal haar 15 euro per half uur. Inclusief reiskosten. Ze geeft meestal meerdere mensen les bij ons op stal. ze komt op een vaste dag, wil ik een andere dag les moet ik daarheen komen. het is 10 minuten rijden. Ik vind het niet enorm duur voor iemand die zoveel opleiding heeft. Haar werk is lesgeven en paarden trainen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:18

mijn instructrice heeft 2e fase orun gedaan, meerdere paarden in de z2 gehad, junioren gereden, ek pony's gereden (of ze mocht iig gaan, weet niet meer precies) en heeft meegereden in pavocup.
Ik betaal 25 euro per uur (incl. reiskosten). Vind het niet zo veel eigenlijk.

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:29

mijn dochter heeft een keer per week les Ach gut de ene keer is het 15 euro per half uur of 22,50 voor 3 kwartier de lessen zijn bij ons op stal en incl reiskosten

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:40

pubelia schreef:
En geloof het of niet, iemand zei laats dat ze met te duur vonden, want als ze 5 kinderen in de les hadden verdiende ik 25 euro per uur en dat vonden ze veelste veel voor iemand zonder diploma's Clown Ik had die gene ook terug gemaild dat ik het knap vond als ze iemand vond die goedkoper was en met de zelfde ervaring.... Ben alleen bang dat ze die niet gevonden krijgen.

[edit] ik krijg ook les van iemand met ervaring en orun 1 diploma, en ik betaal daar 10 euro per half uur voor. Anders 15 euro per 3 kwartier en anders 20 euro per uur.

Ik begrijp je niet helemaal. Je geeft aan dat je denkt dat ze niemand kunnen vinden die goedkoper is dan jij (25 euro per uur bij 5 personen in een les), terwijl je zelf aangeeft dat jouw eigen instructeur 20 euro per uur verdient. Dan is toch zelfs je eigen instructeur goedkoper?

Ik kan me om eerlijk te zijn wel voorstellen dat mensen een uurloon van 25 euro best veel vinden voor een ongediplomeerd instructeur. Tenzij je natuurlijk zelf erg veel ervaring met verschillende paarden hebt en op een behoorlijk niveau rijdt of hebt gereden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:41

das dus 5 euro per uur per koter

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:42

Ik krijg priveles van een amazone die zelf lichte tour heeft gereden en bij Anky van Grunsven stage gelopen heeft. Ze heeft nu zelf een dressuurstal. Ik moet wel naar haar toe maar kan bij slecht weer fijn in haar binnenbak rijden Kosten 30 euro voor een uur priveles. Ik ben uitermate tevreden over haar, zelfs als ze haar tarief omhoog zou doen, zou ik toch bij haar blijven lessen (maar dat vertel ik haar uiteraard niet Knipoog )

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:43

Roxx schreef:
pubelia schreef:
En geloof het of niet, iemand zei laats dat ze met te duur vonden, want als ze 5 kinderen in de les hadden verdiende ik 25 euro per uur en dat vonden ze veelste veel voor iemand zonder diploma's Clown Ik had die gene ook terug gemaild dat ik het knap vond als ze iemand vond die goedkoper was en met de zelfde ervaring.... Ben alleen bang dat ze die niet gevonden krijgen.

Ik begrijp je niet helemaal. Je geeft aan dat je denkt dat ze niemand kunnen vinden die goedkoper is dan jij (25 euro per uur bij 5 personen in een les), terwijl je zelf aangeeft dat jouw eigen instructeur 20 euro per uur verdient. Dan is toch zelfs je eigen instructeur goedkoper?

Ik kan me om eerlijk te zijn wel voorstellen dat mensen een uurloon van 25 euro best veel vinden voor een ongediplomeerd instructeur. Tenzij je natuurlijk zelf erg veel ervaring met verschillende paarden hebt en op een behoorlijk niveau rijdt of hebt gereden.

even opletten he 25/5= 5 en 20/1=20 wie is er nu goedkoper Clown

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:46

Qimm schreef:
das dus 5 euro per uur per koter

Ja, dat begrijp ik! Haha! Maar ik bedoel eigenlijk dat ik het niet vreemd vind dat mensen een uurloon van 25 euro best veel vinden voor een ongediplomeerd instructeur. Bij de meeste verenigingen waar je groepslessen geeft krijg je dit toch echt niet hoor! Natuurlijk is 5 euro per persoon niet zoveel, maar het aantal minuten dat je persoonlijke aandacht krijgt is ook niet zoveel.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:48

@Sjorsie: ja, maar je deelt de aandacht toch ook met 4 anderen in die groepsles?
Het ging er volgens mij om dat mensen het totaalbedrag van 25 euro dat verdiend werd wel erg veel vonden.

Maar goed, ik ga misschien nu wel erg off-topic, sorry!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:29

Mijn instructrice vraagt 15 euro incl. reiskosten
Is nog niet gediplomeerd, maar zodra ze dat wel is (begint deze week) gaan haar prijzen echt niet absurt omhoog