lesgeven zonder diploma,risico ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orrieborrie

Re: lesgeven zonder diploma,risico ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:09

Ik zit in hetelfde schuitje...
Ik hoop binnenkort in het bezit te zijn van het diploma basisinstructeur. Ik wil privelessen gaan geven op eigen paarden. Kinderen en volwassenen.
Ik heb de KNHS gebelt over hoe en wat met de aansprakelijkheid. Nou ik ben doorverbonden met 4 mensen en alle vier wisten ze het niet. Ook heb ik een aantal verzekeringsmaatschappijen gebelt en mijn situatie uitgelegt. Maar geen van alle wisten een atwoord of snapte mij niet. Boos!

Ik zou graag in contact komen (evt per pb) met ,ensen die al een verzekering hebben of weten welke verzekering bij welke verzekeringsmaatschappij je het beste kan afsluiten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:09

Joscaa schreef:
Manege's mogen officieël geen ongediplomeerde instructies hebben.
Als ze dan gecontroleerd worden, krijgen zo volgens mij een boete of waarschuwing.

Voor zover dat al zo zou zijn dan is dat een strafrechterlijke zaak en doet niets af aan het aansprakelijkheidsrecht of verzekeringsaspecten.
Overigens zit tegenwoordig bijna op alle aansprakelijkheidsverzekeringen voor manege's wel de clausule dat er geen dekking bestaat als de instructeur ongediplomeerd is. Desondanks zijn er manege's die dit toch doen en van één manege weet ik zeker dat dit tot faillissement heeft geleid.

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:05

orrieborrie schreef:
Ik zit in hetelfde schuitje...
Ik hoop binnenkort in het bezit te zijn van het diploma basisinstructeur. Ik wil privelessen gaan geven op eigen paarden. Kinderen en volwassenen.
Ik heb de KNHS gebelt over hoe en wat met de aansprakelijkheid. Nou ik ben doorverbonden met 4 mensen en alle vier wisten ze het niet. Ook heb ik een aantal verzekeringsmaatschappijen gebelt en mijn situatie uitgelegt. Maar geen van alle wisten een atwoord of snapte mij niet. Boos!

Ik zou graag in contact komen (evt per pb) met ,ensen die al een verzekering hebben of weten welke verzekering bij welke verzekeringsmaatschappij je het beste kan afsluiten.

Logisch dat de KNHS je geen eenduidig antwoord kan geven. Zoals je zelf al hebt ondervonden, kunnen de maatschappijen dat zelf ook niet, dat kun je dan ook niet verwachten van de KNHS. Aansprakelijkheid blijft een lastig fenomeen. Waar nu nog niks aan de hand is, heb je de kans dat het over een aantal jaren kompleet anders is....

@LDRD. Je college gaat goed hoor! Ik heb net mn assurantie B gehaald, had de cursus vast ook bij jou kunnen volgen Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:44

Wollie schreef:
@LDRD. Je college gaat goed hoor! Ik heb net mn assurantie B gehaald, had de cursus vast ook bij jou kunnen volgen Haha!

Haha! Haha! Haha!

Gefeliciteerd OK dan!

Maar ass.B, dan moet ik wel ver teruggrijpen in het verleden hoor en daarvan kan ik zelf wel een opfriscursusje van gebruiken. Kom maar aansprakelijkheidslesjes volgen dat gaat me beter af Clown .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:52

Ik heb mijn diploma'tje gehaald om gewoon gezeik te voorkomen. Ik ben gewoon gediplomeerd... en als ik nu mijn beroepsaansprakelijkheids verzekering aan moet spreken, kunnen ze op die gronden in iedergeval niet weigeren uit te keren.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:08

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (mooi scrabbel woord) betekent dit dat je voor levensonderhoud lesgeeft. Of bestaat dit ook als je maar af en toe les geeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:10

yep het lesgeven is inderdaad ondergebracht in mijn bedrijfje Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:11

Super, dan begrijp ik ook het gemak van verzekeren.
Succes met je toko.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:32

leuk dit onderwerp
en ik weet dat onderwerp begonnen is nadat ik ben gaan lesgeven op onze clup en daar heel wat onduidelijkheden over waren
maar het is niet verplicht hoor om bij mij te lessen
altijd een eigen keuze