Een 0 ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Een 0 ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:32

Armani88 schreef:
Je hebt het niet getoond maar een 0 op zijn minst een 4 lijtk mij
nog nooit mee gemaakt !!

een 4 voor iets wat niet getoond is??????
En wat geef je dan iemand van wie het paard bv hard bokkend in de verkeerde galop aanspringt tussen de goede bordjes?
Dat is al hoogstens een 4! En die heeft dan teminste wel een overgang laten zien.
Zo kun je onderdelen die je niet liggen gewoon overslaan, je krijgt toch nog wel een 4!

Als je iets helemaal overslaat krijg je gewoon een 0 of een 1.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:54

whoehahahaha, ik had beter niet kunnen reageren op dit topic. Had afgelopen weekend weer een 0 Haha! . Dit keer in de L1. Overigens weer bij dezelfde jury als vorige keer. Gelukkig ging de rest van de proef wel goed, had toch nog een winstpunt. Was het trouwens niet eens met deze 0 (vorige was wel terecht). Ik moest aanspringen in galop, deed ie wel, maar zat verkeerd. Dat is dan officieel geen 0, maar een 2 of 3.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:38

Hier meestal nog een 4, en als je het super netjes corrigeerd soms zelfs nog een 5!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:36

Maar gezellig was het wel, daar in Vries.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 01:39

Lielle schreef:
Ik kreeg laatst een 5 voor de gebroken lijn in contra (M1) waar mijn paard wisselde bij de inzet van de wending Bloos!

schande lielle ROFL

maar even terug naar het topic, ;t is bar streng ... mee eens Ja en zeker voor een B(eginners)proef ... maar sommige juryleden vinden 'niets van het gevraagde getoond' idd een 0 waart ongeacht je klasse,

loon_corr schreef:
Want eigelijk kon jij er helemaal niks aan doen.

Pardon?????????? hoezo niet????
Dat is nou net de reden dat die kleine van mij haar proeven in principe (ten dele) moet kunnen dromen ... ik ben een geheugensteuntje ... ik ga je niet iets nieuws vertellen als ik een proef voorlees!!!

Maar een 0 in een B proef vind ik ook wel zwaar gejureerd Ja (gevoelsmatig dan he, niet of het vakkundig juist is , puur gevoelsmatig)

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 02:07

missje schreef:
hier de foute voorlezende moeder,

de 0 was wel terecht, wel banketstaaf natuurlijk voor een kind wat haar best doet in de Bdressuur.
vind wat dat betreft dat de jury wel iets kindvriendelijker mag zijn.
noteer gewoon op het protocol wat de minpunten zijn en waaraan ze moeten werken en geef normaal een lager cijfer.

hoezo?? als de rest wel goed is, maar dat ene niet getoond door niet weten hoe je proef in elkaar steekt hoeft de rest toch niet lager gepunt te worden??

missje schreef:
wat heeft een kind eraan om helemaal de grond ingestampt te worden en geen lol meer in het rijden van wedstrijden zou krijgen omdat ze verschrikkelijk laag gejureerd word.vooral in de B dressuur.
laat de kinderen lol hebben in hun sport en noteer het zo dat ze er wat van leren kunnen.

ook hier weer hoezo??? ik heb een kind in de zwemsport, moest bij speedo-wedstrijden als 6 en 7 jarige 25 m vlinderslag ... werd gewoon gediskwalificeerd "handen niet los van het water!" geen discussies mogelijk!!!!!!!!!!!! Dus waarom die erkenning in de paardensport niet????

tja elke sport kent zijn regels, ongeacht niveau of leeftijd

missje schreef:
en vooral niet tegen een kind zeggen als ze heeft gegroet dat ze een 0 erbij heeft staan want zie daar echt het nut niet van in. zet het op het protocol en ook waarom ,dan komt het ook wel over.
maar ondanks de 0 was het een nette proef die toch nog 176 punten had. (en dat met een tinkertje)de andere proef werd beloond met 186punten , de pony superbraaf dus onze dag was toch wel goed.

Kan niet uit je verhaal opmaken of de jury dit nu wel of niet gedaan heeft maar IMO;

Kind mist een compleet onderdeel uit haar proef, kan dus zelf ook rekenen . .ga dan even uit van het ergste ... kan het alleen nog meevallen Ach gut BTW denk ik dat er maar weinig kleine kinderen het zullen waarderen als na het groeten de jury uit zijn hokje komt en meldt: " je hebt een 0!!!!!!!!!!!!!"

Ik snap het (en dat met een tinkertje) niet helemaal ... is het bij jullie niet gebruikelijk dat er ook tinkers, friezen, fjorden of haflingers starten????

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:32

zo he Otje, jij bent gewoon de Perfekte ponymoeder als ik zo lees.
van mij mag deze topic sluiten want het word helemaal uit zijn verband getrokken.
en je moet beter leren lezen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:24

Ik heb wel vaker een 0 gekregen. Dat was nog in de periode dat mijn toenmalig L2 paard nog geen achterwaarts kon. Ik ging halthouden en daarna gelijk voorwaarts, net doen alsof je neus bloedt. Aantal keren een 0 gekregen hiervoor, en terecht.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:24

Had afgelopen zondag op de regiokampioenschappen precies dezelfde fout, alleen ik zat zelf een beetje te Slapen ik had geen 0 maar een 6 -2, waardoor ik 181 -2 had.

Voor mij dus ook een heel duur betaalde vergeten overgang Verdrietig

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:04

asjemenou schreef:
Hier meestal nog een 4, en als je het super netjes corrigeerd soms zelfs nog een 5!

Bij ons ook.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:59

Een 0 betetekent volgens het proevenboekje niet uitgevoerd dus zou toch kunnen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:00

Ik zou geen 0 geven, maar een 4 ofzo.
Ik ben geen jury maar een 0 vind ik wel heel triest..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:22

Natuurlijk is een 0 erg flauw en dat de jury het ook nog roept vind ik niet netjes maar...... op het moment dat je een startkaart aanvraagd en dus serieus voor de punten gaat rijden kan je niet meer zeggen: Ach het is maar een kind en ze moet de lol erin houden.
Het leven zit nu eenmaal zo inelkaar, en ze moeten leren om deze teleurstellingen te verwerken.
Als ze een examen of proefwerk op school doen en ze weten een vraag niet dan is het ook een 0. Kan je moeilijk tegen de leraar of de examencommissie zeggen: Ach het is nog maar een kind en ze moet de lol erin houden. Officiele wedstrijden rijden is Real Life met alles wat daar bij hoort!
Rijdt dan onderlinge oefenwedstrijdjes bij de vereninging, F proeven bij de manege of Bixie wedstrijdjes als je kind in die categorie valt.

Een fout van de voorlezer wordt bestraft in de punten. Iedereen dient zijn proef te kennen, ook als de voorlezer een foutje maakt.
Oefen anders thuis zo'n situatie is voor je op wedstrijd gaat. Zorg dat je dochter haar proef goed kent en lees expres eens iets verkeerds voor of sla iets over.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:27

Allen als je een oefening helemaal niet uitvoert kan je toch een 0 krijgen.. en je hebt em uitgevoerd.. alleen niet goed maar daar kan je idd echt geen 0 voor krijgen.. Is wel stom zeg Verward
Njaa hopen dat je die jury niet meer krijgt..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:30

Maar ze had hem toch ook helemaal niet uitgevoerd?
Als ik me het begin van dit topic goed herinder was het onderdeel: overgang naar arbeidsdraf.
maar zew heeft geen overgang laten zien. dus het hele onderdeel niet laten zien.
Als er nou had gestaan E-B-E grote volte en tussen E en B overgang en je rijdt toch de volte maar geen overgang, dan is een 0 niet terecht, je hebt immers de volte gereden.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:56

VValar schreef:
Ik heb wel vaker een 0 gekregen. Dat was nog in de periode dat mijn toenmalig L2 paard nog geen achterwaarts kon. Ik ging halthouden en daarna gelijk voorwaarts, net doen alsof je neus bloedt. Aantal keren een 0 gekregen hiervoor, en terecht.

heb ik ook gehad maar dan nog is het niet helemaal terecht...het onderdeel bestaat uit halthouden en achterwaarts...dan moeten ze je ook,al zijn het er maar 2, punten geven voor het feit dat je wél hebt haltgehouden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:01

soms is het achterwaarts een apart onderdeel Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:04

weet ik maar in die proef was dat toevallig niet Tong uitsteken heb ik express nog naar gekeken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:28

In het L2 is halthouden toch nergens (meer) een apart onderdeel?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:51

een vriendin van my liet volgens de jury niet genoeg travers zien, dus kreeg ze ook een 0. dus het komt denk ik wel vaker voor

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:52

ik heb laatst ook en 0 gehad.
ik ging midden galop rijden terwijl ik contra moest doen! dus heel terecht en eigen schuld maar wel lekker dom Bloos .