Nieuwe reglementen; wat is er veranderd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Re: Nieuwe reglementen; wat is er veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:43

CGJ12 schreef:
Alane schreef:
Je krijgt dus 2 verliespunten als je de ring vrijwillig verlaat, maar als je de ring vrijwillig verlaat krijg je geen verliespunten??? hoezo duidelijk Verward

Voor de duidelijkheid: het staat er een beetje krom, maar de bedoeling is dat het "vrijwillig verlaten van de ring" GEEN verliespunten oplevert.

Goh........... WIE zou dit nu even geregeld hebben bij de Discipline Commissie Dressuur ............. Knipoog

heeft de knhs jouw topic gelezen Clown

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:07

Nu rijdt ze gewoon drie keer een fout in de proef en dan is het ook weer opgelost, of ben ik nu gek? Bizar verhaal overigens. Wie doet nu zoiets..?! Als je Z2 rijdt en je haalt verliespunten, dan kom je toch ook weer in het Z1 op een gegeven moment, of niet soms?

Ik vind inderdaad dat je de kans moet hebben om zonder verliespunten voortijdig de baan te kunnen verlaten wanneer er iets is, dus wat dat betreft vind ik het prima. Lachen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:19

Ik vraag me ook af of datgeen dat in dat topic werd aangehaald ook inderdaad de aanleiding was om deze regeling te veranderen. Het kan ook zo zijn dat men de regeling gelijk heeft willen trekken aan het springen. Maar als CGJ graag wil geloven dat hij het heeft teweeggebracht, mag ie van mij die eer hebben hoor Haha! .
En als de betreffende dame nog eens teveel winstpunten heeft kan ze gewoon 3 keer de verkeerde kant oprijden en heeft ze toch haar felbegeerde verliespuntjes Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:13

Nistria schreef:
heeft de knhs jouw topic gelezen Clown

Dat er hier wordt meegelezen is geen nieuws. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:23

Per 2008 veranderen ook de veiligheidsvoorschriften t.a.v. het wedstrijdterrein.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:24

Aha, wat bedolen ze daar mee? Of weet je daar verder niks vn?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:30

Lizzle schreef:
Per 2008 veranderen ook de veiligheidsvoorschriften t.a.v. het wedstrijdterrein.

Dat is toch dat je bij een binnenwedstrijd moet voldoen aan het veiligheidscertificaat? Dat was al best lang bekend toch?

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:13

Dat klopt, maar er zijn nog niet zo veel hallen die aan de reglementen voor dat certificaat voldoen. Voor sommige verenigingen betekent het dat er veel aangepast moet worden. Ik ben het er wel mee eens dat het veilig moet zijn, maar er zitten wel regeltjes tussen die vrij ver gaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:21

Wij zitten er ook mee hoor. Er zijn een paar dingen waarvan ik denk, tja in hoeverre is een vereniging daarvoor verantwoordelijk. Wij hebben goed contact met de eigenaar van het complex dat we huren ( ik ben ook haar 'stalruiter' ) dus we zullen er wel uitkomen. Maar ik vind het ook lastig.
Zo staat er dat in het complex een verplichting moet zijn om met cap te rijden. Op zo'n wedstrijddag kunnen we dat controleren, maar er staan nog 30 pensiongasten. Wij zijn er niet verantwoordelijk voor of zij een cap op hun hoofd zetten natuurlijk.
Zo zijn er nog wat zaken waar ik mijn vraagtekens bij zet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:38

Je hangt een bord op dat een cap verplicht is.... neemt het op in de regels... en meer kun je dan allereerst niet doen, tenminste men kan niet verwachten dat iemand 24/7 aanwezig om te controleren of iedereen daadwerkelijk een cap op heeft.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:52

Hetzelfde geldt voor het vrij houden van gangpaden e.d. Zo komt het er straks natuurlijk wel op neer dat we een hele rits borden op gaan hangen, en vervolgens niemand zich er aan houdt.
Nou ja, we moeten de inspectie nog krijgen. Ik hoor vanzelf wat we moeten aanpassen.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:55

Dat cap verplichten dat kun je wel. Idd bord ophangen op verschillende plekken op het terrein. Het ligt er misschien aan of de hal van de vereniging is of van iemand privé die em ter beschikking stelt. Maar voor zover ik hierover heb gelezen, is de vereniging/eigenaar verantwoordelijk voor de gevolgen van bijvoorbeeld een val (of andere dingen die misgaan) in de rijhal/op het terrein. De vereniging/eigenaar moet een duidelijk veiligheidreglement hebben (wat bijna nergens zo is) waaronder de verplichting om een cap op te hebben tijdens het rijden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:56

Bij ons is een cap inderdaad ook verplicht, en ik vind dat prima.

Ook voor de menleden...alleen ik heb nog nooit een menner met een cap op gezien, ook niet in de les.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:57

KarinvdM schreef:
Dat er hier wordt meegelezen is geen nieuws. Lachen

Geen wonder dat ze niet meer aan hun werk toekomen... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:57

Als ik de regels er allemaal goed bijpak kan ik zeker 90% van de inrij-bakken afkeuren op de wedstrijddag......

In elke bak staat wel ergens een hindernispaal in een hoek, liggen wat springlepels op de hoefslagkering, staat er ergens een kruiwagen in de hoek om elke paardenvijg gelijk op te kunnen ruimen etc etc......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:58

Nibbit schreef:

Ook voor de menleden...alleen ik heb nog nooit een menner met een cap op gezien, ook niet in de les.

"Gedoogbeleid" heet dat......... Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:59

CGJ12 schreef:
In elke bak staat wel ergens een hindernispaal in een hoek, liggen wat springlepels op de hoefslagkering, staat er ergens een kruiwagen in de hoek om elke paardenvijg gelijk op te kunnen ruimen etc etc......

Dat bedoel ik dus meer...Dat van die cap was misschien een slecht voorbeeld.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:00

Dat klopt ja. Ik vraag me ook wel af in hoeverre het allemaal werkt. Veiligheid is héél belangrijk. Maar uitsluiten dat er wat gebeurt kun je niet met heel veel regeltjes denk ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:05

Covels schreef:
Dat klopt ja. Ik vraag me ook wel af in hoeverre het allemaal werkt. Veiligheid is héél belangrijk. Maar uitsluiten dat er wat gebeurt kun je niet met heel veel regeltjes denk ik.

Zeker als er niet op naleving van de regels wordt gelet.
Veruit de meeste gevaarlijke situaties ontstaan er mijns inziens niet eens op het inrijterrein, maar al in een veel eerder stadium (parkeerplaats en de weg naar het inrijterrein toe..........)

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:06

CGJ12 schreef:
Als ik de regels er allemaal goed bijpak kan ik zeker 90% van de inrij-bakken afkeuren op de wedstrijddag......

Dus vanavond tijdens de HK in Den Bosch hebben ze die ene betonpaal in de losrijbak er als het goed is uitgezaagd? Mag hopen dat het dak van de Brabanthallen niet naar beneden komt Haha!
(tenminste als ze de zelfde losrijbak als verleden jaar aangelegd hebben)

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:07

Is dat een KNHS aangelegenheid dan? De HK?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:09

Covels schreef:

Dat is een grijs gebied geloof ik.
Bij de wijziging van de reglementen is de deelname aan de hengstencompetitie ook nader bekeken. Dus op de één of andere manier is er wel een connectie.
Big brother KNHS is watching you......... óók in de hengstencompetitie......... Knipoog

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:14

CGJ12 schreef:
Covels schreef:

Dat is een grijs gebied geloof ik.
Bij de wijziging van de reglementen is de deelname aan de hengstencompetitie ook nader bekeken. Dus op de één of andere manier is er wel een connectie.
Big brother KNHS is watching you......... óók in de hengstencompetitie......... Knipoog

Ben in Hengelo, Zuidbroek, Weert en Goes geweest en daar hebben ze het toch over de "KNHS Mitsubishi Hengstencompetitie".

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:29

Ik heb het zelf meer over de regels voor gewone wedstrijden en gewone hallen. Het zal best zo zijn de de KNHS overal een vinger in de pap heeft qua reglementen. Is ook niks mis mee want dan is het overal hetzelfde dus duidelijk.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:47

Nibbit schreef:
Bij ons is een cap inderdaad ook verplicht, en ik vind dat prima.

Ooit een westernruiter met een cap gezien? Of is dat gewoon een véilige tak van paardensport? Verward
Blijkbaar denken de WRAN en de KNHS heel verschillend over veiligheid.