Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
areke schreef:inke schreef:bij onze proeven staat er meestal na het afgroeten : voorwaarts in arbeidsstap, C linkerhand, C-H-E-A in VRIJE stap de rijbaan verlaten .(dus een diagonaaltje van E naar A en dan zo direct naar buiten) en daar staat ook een puntenhokje naast ,dus dat is zeker ook voor punten bij ons! maar wie weet wat ze ermee bedoelen met vrije stap? dat je mag kiezen hoe lang je de teugels laat maar wel nog met aanleuning en contact of moeten ze dan juist (heel) los doorhangen ? of kijken ze dan vooral naar de stap van het paard?
dat zijn dan zeker nog de oude proeven?
Netje schreef:Nee, dat kan natuurlijk niet ! Zoals het in het reglement staat moet het zijn... Het is dus niet aan de jury om te beslissen of het wel of niet mag. Het mag gewoon !
OoappeloO schreef:Vrije stap is dat je je paard meer lengte in de hals geeft maar wel aanleuning blijft houden. Niet de teugels los gooien dus! Paard mag met zijn neus onder de loodlijn komen.
OoappeloO schreef:Jaahaa, maar er werd gevraagd wat en hoe de vrije stap.. daar reageerde ik op. Heb dervoor zelf al aanegeven dat je niet in vrije stap hoeft

areke schreef:ik heb vandaag weer wedstrijd gehad en weer geen commentaar gehad dus ik blijf het doen.
Ze heeft tenslotte dr best gedaan en dat mag wel gelijk beloond worden vind ik.
Karnat schreef:ik ga als ringmeester altijd even naar de jury om te vragen wat hij/zij wilt. Dit moet ik tenslotte weten omdat ik anders de deur veel te vroeg/laat open doet. Als ringmeester dien je tenslotte te weten of een jury wilt dat de ruiter helemaal naar A doorrijd of dat de ruiter klaar is bij afgroeten. Maar het is aan de Jury om dit te bepalen. Als je minpunten wilt voorkomen kan je het altijd het beste aan de Ringmeester vragen wat de betreffende jury wilt. Ik meld het overigens altijd even aan de ruiter voordat ze de ring ingaan