raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:17

tam20 schreef:
Ongeveer een jaar terug was ik aan het jureren en had een meisje in de ring die de verkeerde kant opging, ze werd boos op haar lezer en paard, terwijl deze er niks aan kon doen natuurlijk.

Dus ik stap mijn auto uit, om uit te leggen vanaf welk punt ze weer verder kon gaan rijden en op dat moment gaf de amazone vanuit het niks haar paard een klap om de oren.

Hier reageerde ik op en vertelde dat als ze dat nog een keer zou doen ik haar zou diskwalificeren.

Haar reactie hierop was: Ga er dan zelf opzitten bitch!

paasei,heb je haar gediskwalificeerd? Had ik wel gedaan namelijk,arm paard

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:08

Zoals ik al zei heb ik inderdaad deze dame gediskwalificeerd.

Ik liep naar de 2e ring om dit de andere jury mee te delen en toen stond ze jankend voor me. Haar ouders waren laaiend op haar. Ze heeft haar excuses aangeboden voor de woorden die ze naar me geschreeuwd had en toen ik het onterechte slaan naar boven haalde, zei ze dat ze dat van haar instructeur moest doen als hij zo sterk? werd.
eeuh tsja..

Heb het dus op het juryrapport vermeld en binnen een week belde het KNHS mij of ik het voor wou laten komen voor de tuchtcommisie of dat ze er met een officiële waarschuwing vanaf kwam.
Ik heb voor het 2e gekozen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:53

Jeetje zeg een instructeur die een kind aanraad om haar pony om de oren te slaan???? Waar gaat dit heen....
Goed van je dat je dat meisje hebt gediskwalificeerd, leert ze misschien nog iets van.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:19

marquez1 schreef:
Jeetje zeg een instructeur die een kind aanraad om haar pony om de oren te slaan???? Waar gaat dit heen....
Goed van je dat je dat meisje hebt gediskwalificeerd, leert ze misschien nog iets van.

Is toch gewoon een simpel excuus van mevrouw omdat ze zelf wist dat ze fout zat? Als je iets niet op de jury kan schuiven, dan is de instructie het volgend slachtoffer.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:56

Leonoor schreef:
marquez1 schreef:

Is toch gewoon een simpel excuus van mevrouw omdat ze zelf wist dat ze fout zat? Als je iets niet op de jury kan schuiven, dan is de instructie het volgend slachtoffer.

laten we dat dan maar hopen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:07

Goed van je ja,ik hoop dat ze er ook echt wat van leert dan

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:30

Mexxuna schreef:
Het zoontje van een dressuuramazone waar ik paarden voor rijd, had vorige week zijn eerste wedstrijd met zijn A-pony.
Het ventje is 7 jaar oud, en super trots toen hij zijn proef gereden had.

Na zijn proef reed hij naar de jury:
"jullie mogen hem wel even aaien hoor!! "

wahhaahha wij lagen helemaal in een deuk, en de tranen stroomde bij de jury over de wangen!
Als er een prijs was geweest voor "charmanste ruiter" had hij hem gewonnen riepen ze!! Haha! Haha! Haha!

ahw dit is echt heeel erg schattig! ik zie het helemaal voor me Haha!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:06

Snoekiej schreef:
Mexxuna schreef:
Het zoontje van een dressuuramazone waar ik paarden voor rijd, had vorige week zijn eerste wedstrijd met zijn A-pony.
Het ventje is 7 jaar oud, en super trots toen hij zijn proef gereden had.

Na zijn proef reed hij naar de jury:
"jullie mogen hem wel even aaien hoor!! "

wahhaahha wij lagen helemaal in een deuk, en de tranen stroomde bij de jury over de wangen!
Als er een prijs was geweest voor "charmanste ruiter" had hij hem gewonnen riepen ze!! Haha! Haha! Haha!

Die is écht lief!
Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:37

tam20 schreef:
Zoals ik al zei heb ik inderdaad deze dame gediskwalificeerd.

Ik liep naar de 2e ring om dit de andere jury mee te delen en toen stond ze jankend voor me. Haar ouders waren laaiend op haar. Ze heeft haar excuses aangeboden voor de woorden die ze naar me geschreeuwd had en toen ik het onterechte slaan naar boven haalde, zei ze dat ze dat van haar instructeur moest doen als hij zo sterk? werd.
eeuh tsja..

Heb het dus op het juryrapport vermeld en binnen een week belde het KNHS mij of ik het voor wou laten komen voor de tuchtcommisie of dat ze er met een officiële waarschuwing vanaf kwam.
Ik heb voor het 2e gekozen.

Wel fijn dat haar ouders haar gedrag in ieder geval niet goedkeurden, komt het misschien toch nog goed met d'r, heel vaak zie je dat de ouders kindlief op zo'n moment helemaal gelijk geven.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:05

tam20 schreef:
en op dat moment gaf de amazone vanuit het niks haar paard een klap om de oren.

Jeetje, als ze dat zelfs op wedstrijd durft te presteren, hoe gaat dat thuis dan wel niet Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:40

Ik was de enige in m'n klasse en moest 2 proeven direct achter elkaar rijden. In de eerste proef was hij vreselijk stout, meer op 2 benen dan op 4, echt drama. Ik mocht in de ring blijven maar zag het eigenlijk niet zo zitten om gelijk nummer 2 in te gaan... Ik ben in mijn wanhoop dan ook gaan vragen of het echt moest, hijgend en rood aangelopen en wel Haha!

Antwoord van meneer de jury: "Neem je tijd, ik zal niet kijken". Oftewel: zet die etter eens op z'n nummer! Fijne vent Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:47

Hoorde van de week een jury over een jury zeggen: "jezus dat is zo'n ongelooflijk l*l.."
Moest erg lachen, had het niet van diegene verwacht hihi.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:07

mijn instructrice vertelde met dat ze een meisje in de M1 met een witte schimmel had.. de spoorafdrukken kon je zien en ze had bloed aan haar spoor en ook op haar paard.. ze heeft toen dat meisje aangesproken en ze zei doodleuk:'weet ik'... natuurlijk stond de jury met mondvol tanden, en wist even niet wat ze moest doen, ze heeft t meisje éxpres geen winstpunt gegeven maar bij de andere jury reed ze het wel..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:40

Ik denk niet dat er met het expres geen winstpunt geven iets verandert aan het meisje haar rijgedrag...

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:44

dat denk ik ook niet pion

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:46

Ze hadden haar beter kunnen uitsluiten en een officiele aantekening laten maken over mishandelend gedrag tegenover paard Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:04

panache schreef:
een witte schimmel

Heb je ook zwarte schimmels dan? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:05

rood schimmel, blauw schimmel, dus er zijn toch wat soorten Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:28

Margreet schreef:
panache schreef:
een witte schimmel

blauw schimmel, roodschimmel
Iedereen maakt fouten, maar sommigen hebben meer ervaring.
Laatst bijgewerkt door panache op 17-02-07 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:28

maar kunnen jullie ook voorstellen dat de jury gewoon op dát moment niet wíst wat ze moest doen, want dit is toch héel raar.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:40

Tjee zeg, als we ook al niet meer tegen een grapje kunnen... No Cheer

Wordt er op jurycursussen geen aandacht besteed aan hoe te handelen bij wreedheid? Mag toch hopen van wel...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:29

2 jaar terug op een 2- daagse outdoor wedstrijd.
Vriendin van me reed het paard van de dienstdoende veearts.

We stonden bij het losrijden te kijken, waar een duidelijk teugelkreupele vos liep.
Veearts gaat naar de vos toe en zegt tegen het meisje dat er op reed, dat het verstandiger was om niet te starten vanwege het kreupel lopen.

Ze kreeg te horen dat ie zich gewoon aanstelde en dat het wel over ging.
Veearts ging inmiddels de jury's waarschuwen waarvoor ze moest starten, terwijl het meisje bij haar ouders ging klagen en voltes van 10 meter ging draven.
Haar paard ging alleen maar duidelijker kreupel lopen op die kleine volte, maar volgens hun was er niets aan de hand.

Beide jury's hadden inmiddels aangegeven haar te diskwalificeren als ze toch zou starten, dus na een hoop gedoe is ze uiteindelijk gaan inladen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:16

Margreet schreef:
panache schreef:
een witte schimmel

Je hebt zelfs bonte schimmels!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:08

maar ze worden uiteindelijk allemaal wit, en ik denk dat Margreet dat bedoelde Dromen

Overigs ik kan me voorstellen dat de jury opdat moment met de mond vol tanden stond, maar het is dan toch een logisch gevolg dat je zo'n persoon diskwalificeert??

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:39

Over die schimmelkwestie, ik ken een schimmel die een zodanig gevoelig huidje heeft dat het openligt bij een echt zachte ruiter(paard verdraagd eigenlijk alleen van die hele bolle, stompe sporen). Denk dat er helaas wel veel meer ruiters hebben die eens een druppeltje bloed doen produceren(als ik dat af en toe zie...), maar dat zijn donkere paarden, dus wordt dat niet gezien...

Helaas pindakaas, als je dan een schimmel met gevoelig huidje hebt, maar bent eigenlijk veel zachter dan de gemiddelde ruiter. Steekt zo lekker af, dus wordt je gediskwalificeerd?

Ik mag hopen dat er ook gekeken wordt naar hoe en wat de ruiter met zijn benen doet?

Terug on topic: Ik ben wel eens zodanig gefascineerd geraakt door het gekribbel dat schrijven moest heten, dat ik giegelend naar de jury ben gegaan om het te laten vertalen. Ben echt wat gewent, maar dat was echt onleesbaar. Maar de jury kon het me zeggen en gaf nog wat extra uitleg en wat tips (waar ik ook echt wat aan had, fijne jury en erg grappig dat hij me nog herkende tussen een stuk of 40 deelnemers Haha! )

Oh en een keer *niet echt een uitspraak, meer een actie* heb ik bijna(op 2cm na ofzo) een stomende kop warme chocomel van de bakrand in de schoot van de jury gemikt met mijn beugel. Ok, ik zat te dicht langs de kant, maar wie zet zoiets ook op de bakrand? Overigens was ie verplaatst de volgende keer dat ik voorbij kwam. Clown